Jeden z dyrektorów Accora przyłapany na wstawianiu na TripAdvisor opinii dotyczących własnej firmy

2013-06-02, 10:13:35

Peter Hook, menedżer ds. komunikacji w firmie Accor Hotels w regionie Azji i Pacyfiku, został przyłapany na wstawianiu serii pochwalnych opinii na portalu TripAdvisor dotyczących swojej grupy hotelowej, publikując jednocześnie krytyczne recenzje a propos wielu obiektów konkurencji. Wykrycie nieuczciwego użytkownika opiniotwórczego portalu możliwe było dzięki wprowadzeniu nowej aplikacji TripAdvisor Facebook.

Pomimo że, na stronie internetowej witryny TripAdvisor, recenzent jest identyfikowany jedynie poprzez nazwę użytkownika, to nowa aplikacja Facebooka wyświetla także prawdziwe imię i nazwisko recenzenta, fotografię i lokalizację, z której swoje opinie publikuje tenże recenzent.

Kwikchex, firma zarządzająca reputacją online szybko więc odkryła, że użytkownik ukrywający się pod pseudonimem Tavare, który anonimowo wstawił 106 opinii, w tym kilka dotyczących pięciogwiazdkowych hoteli Accor, to w rzeczywistości Peter Hook z Sydney. ##

Rzecznik TripAdvisor, w którym obowiązują przepisy zakazujące wstawiania recenzji "napisanych przez właściciela lub kierownictwo", powiedział: "Rzeczą najzupełniej niedopuszczalną w przypadku członka wyższego kierownictwa spółki hotelowej jest recenzowanie hoteli działających we własnej firmie. Wszystkie opinie wysłane przez tego użytkownika są badane i na bieżąco usuwane."

Peter Hook, przyznał się do wstawiania opinii na Trip Advisor, ale bronił swoich racji, twierdząc, ż przedmiotowe opinie wyrażały jego osobiste obserwacje.

Firma Accor Hotels udzieliła Hook’owi tymczasowego urlopu, do czasu ostatecznego wyjaśnienia sprawy i zbadania wszystkich związanych z nią okoliczności i przyznała jednocześnie, że było to naruszenie firmowej polityki w zakresie mediów społecznościowych.



www.hotelinfo24.pl