Hotelowe porady do aplikacji Google Places

2012-02-01, 22:35:45

Czy twój obiekt w pełni wykorzystuje Google Places? Jeśli tak, to jak twoja firma plasuje się na stronie rankingowej wśród lokalnych konkurentów? Strony adresowe są ważniejsze niż kiedykolwiek, zwłaszcza kiedy weźmie się pod uwagę niedawne badania Google’a stwierdzające, iż 20% wszystkich wyszukiwań w Google jest wykorzystywanych do znalezienia lokalizacji konkretnych odpowiedzi.

Strony adresowe - indywidualne strony internetowe firm i miejsc zainteresowania - często zdominowane są wynikami wyszukiwania zapytań o określoną lokalizację (np. "Hotele w Chicago"), wraz z funkcją Google Maps w postaci czerwonych znaczników identyfikacji danej lokalizacji. Google często miksuje strony internetowe z towarzyszącymi im stronami adresowymi i przedstawia jako jeden wynik wyszukiwania, a nawet załącza linki do stron z hotelowymi recenzjami. Jak więc widać, Google Places jest ważnym kanałem dla twojego obiektu.##

Oto 10 porad dla optymalizacji twojej strony...

1. Dodawaj tyle szczegółowych informacji, ile jest to możliwe. Listy Google Places są uszeregowane według trafności względem informacji wprowadzonych parametrów wyszukiwania, a wśród nich również lokalizacji. Upewnij się, że wypełniłeś dokładnie wszystkie pola w obszarze edycji strony. Informacje w nich zawarte obejmują szerokość i długość geograficzną obiektu, godziny otwarcia, wyposażenie i akceptowane rodzaje płatności.
2. Wypełnij dodatkowe, choć nieobowiązkowe, pola informacyjne. Są one podzielone na dwie kategorie: „Label (Rodzaj)" i „Value (Wartość)". Nie należy wpisywać pełnych zdań w etykiecie rodzajowej, zamiast tego wykorzystuj konkretne słowa. Można na przykład podać "Usługi: konsjerż, bezpłatny bezprzewodowy internet", zamiast "oferowane przez nas usługi obejmują usługi konsjerskie i dostęp do bezpłatnego bezprzewodowego internetu."
3. Korzystaj z Google Tags. Znaczniki te pozwalają twojemu hotelowi na wprowadzanie bezpośrednich linków do takich miejsc, jak np. strony rezerwacji lub galerie zdjęć. Precyzyjniejsze linki oznaczone są jako żółte podświetlone ikonki. Google Tags nie powinny być mylone z listami sponsorowanymi i nie wpływają na ranking Google Places.
4. Optymalizuj opisy. Napisz opis, który będzie przede wszystkim pomocny dla twoich gości, a dopiero potem dla Google’a ... nie na odwrót. W trakcie opisywania obiektu, istotną rolę odgrywają odpowiednie określenia wyszukiwania. Na przykład, "Nasz South Beach Hotel oferuje przytulne, ale przestronne apartamenty, różnorodne udogodnienia oraz atrakcyjną lokalizację, otoczone są pięknymi plażami Florydy, ośrodkami rozrywkowymi i popularnymi atrakcjami South Beach."
5. Starannie dobieraj kategorie wykazów. Google umożliwia wybór do pięciu kategorii. Oferują one potencjalnym gościom i wyszukiwarce Google, bardziej szczegółowy opis obiektu. Powinieneś tylko wybrać kategorie, które jednak bezpośrednio odnoszą się do obiektu. Tworzenie wielu "niestandardowych kategorii" nie zawsze pomaga. W niektórych przypadkach może zaszkodzić to twojej pozycji w rankingu.
6. Tytuły nie powinny być skomplikowane. Tytuł musi być nazwą twojego obiektu. Nie próbuj wprowadzać słów kluczowych do swojego tytułu, jako że jest to prawie pewny sposób, aby nigdy nie zobaczyć swojego obiektu na liście rankingowej.
7. Korzystaj z funkcji "udostępniania aktualizacji". Aktualizacje będą wyświetlane na stronie Google Places przez 30 dni, chyba, że przedtem usuniesz zdarzenie. Jest to kolejna funkcja pozwalająca na dotarcie do potencjalnych gości i dodawanie większej ilości informacji o obiekcie, zwłaszcza podczas koncertów, konferencji itp.
8. Załączaj zdjęcia i filmy. W pełni wykorzystuj takie możliwości, jako że Google umożliwia  wstawienia do 10 zdjęć i pięciu filmów. Kiedy wstawiasz zdjęcia i filmy, zapewniają one Google i potencjalnym gościom więcej informacji na temat obiektu. Wyświetla również zdjęcia obok pozycji na liście Google Places, które w naturalny sposób zwracają na siebie uwagę potencjalnych gości.
9. Wykorzystaj funkcję kuponu. Jest to dobry sposób na przyciągnięcie ruchu do twojej witryny. Istnieje jednakże wiele regulacji dotyczących wykorzystania kuponów. Główną zasadą jest, że promocja nie powinna być dostępna bez kuponu. Dlatego powinieneś stosować kod promocyjny.
10. Zachęcaj do współpracy gości korzystających z internetu. Poproś zadowolonych gości, aby wstawiali pozytywne opinie na stronie Google Places. Jeśli zetkniesz się z negatywną opinią, odpowiedz na nią szybko i spokojnie. Pozytywne recenzje wstawione na stronach innych renomowanych biur podróży (włącznie z TripAdvisor) mogą także poprawić ranking w Google’u.

Przy czterech milionach firm (których liczba ciągle rośnie) rejestrowanych obecnie na Google Places, konkurencja w zakresie rankingu stron, zwłaszcza związanych z wyszukiwaniem hoteli, stale rośnie. Jeśli nie masz obecnie strony adresowej lub twoja strona nie pojawia się w górnej części wyników Google’a, to twój obiekt traci ogromne możliwości dotarcia do osób kupujących usługi turystyczne ... i bezpośrednich rezerwacji! Przy pomocy własnego zespołu eksperckiego lub doświadczonej w zakresie hotelowego marketingu internetowego, twój hotel będzie mógł w pełni wykorzystywać Google Places.



www.hotelinfo24.pl