Marketing hotelu w internecie - Zdobywaj klientów w sieci!

2012-04-18, 22:23:41

Marketing zmienia się!

Dotyczy to zarówno marketingu w tradycyjnym rozumieniu, jak i jego nowego oblicza. Zmiana wynika przede wszystkim ze zmiany sposobu zachowania klientów. Ogólny rozwój technologii (nie tylko internetu), zmiany znaczenia poszczególnych mediów (np. telewizji, prasy, internetu) sprawiają, że dotychczasowy sposób poszukiwania usług przez klienta (także ich zakup) wymusza zmiany w sposobie promocji tych usług. W przeciwnym razie zainteresowany klient może nie znaleźć oferty w odpowiednim czasie i miejscu.

Dla hotelu, motelu, pensjonatu, agroturystyki  oznacza to tyle, że marketing w hotelarstwie powinien także przyjąć nowoczesną formę. Działania marketingowe obiektu muszą uwzględniać zmiany zachodzące w jego otoczeniu, tak, by efektywnie dostarczać klientom informacje o swoich usługach     i skutecznie je sprzedawać.

Internet to szansa

Z perspektywy dotychczasowego rozwoju internetu oraz marketingu internetowego, dzisiaj trudno jest sobie wyobrazić, by obiekt hotelarski nie był obecny na tym polu. Niestety zdarza się, że tak jest. W takiej sytuacji dany obiekt świadomie stwarza szanse na umocnienie pozycji konkurencji. Podczas gdy internet i marketing online postrzegane winny być jako szansa dla hotelu, motelu, pensjonatu, agroturystyki na budowanie własnej, mocnej pozycji na tle konkurentów. ##

Marketing szyty na miarę
Internet to szansa dla innowacyjnych hotelarzy, którzy myślą o rozwoju i budowaniu pozycji obiektu na rynku. I w zależności od indywidualnych możliwości organizacyjnych, wiedzy i posiadanego budżetu, mogą oni elastycznie dobierać     i wykorzystywać wybrane narzędzia nowoczesnego marketingu w hotelarstwie. W tym celu dysponują możliwościami typowo reklamowymi, a więc działaniami płatnymi (paid - np. reklama wyszukiwarkowa, graficzna) lub narzędziami, które sami tworzą i nad  którymi mają kontrolę (owned – np. blog firmowy, profil biznesowy), a więc zależnymi od aktywności i kreatywności hotelarza oraz środkami, nad którymi hotelarz nie ma pełnej kontroli, jednak dotyczą one i wpływają na postrzeganie obiektu i jego usług (earned – np. komentarze na forum, opinie innych).

Większość działań promocyjnych w internecie hotelarze mogą prowadzić samodzielnie. Wiele obiektów z sukcesem reklamuje swoje usługi, inwestując najczęściej jedynie swój czas. Jeżeli również myślisz o wykorzystaniu szansy jaką stwarza marketing internetowy zapraszamy do zapoznania się z praktycznymi poradnikami dla branży hotelarskiej, wystarczy kliknąć w link: Nowoczesny marketing hotelu – wiedza podana na tacy!

dr Rafał Marek

Powyższy artykuł to jeden rozdział z pozycji Nowoczesny marketing i skuteczna reklama w hotelarstwie - cała pozycja dostępna jest tutaj

dr Rafał Marek - ekspert z zakresu zarządzania i marketingu, w tym marketingu internetowego, wieloletnia praktyka, doświadczenie i specjalistyczna wiedza z obszaru e-biznesu, promocji online, turystyki. Od ponad 10 lat pracownik Onet.pl – odpowiedzialny za projekty biznesowe z zakresu marketingu, reklamy, dystrybucji usług w internecie, w tym turystycznych. Również trener prowadzący szkolenia oraz zapewniający wsparcie dla działów marketingu i sprzedaży. Z wykształcenia dr ekonomii, w zakresie Zarządzania, – wcześniej absolwent na kierunku Turystyka. Autor książki o wykorzystania internetu w branży turystycznej oraz artykułów i publikacji na temat nowoczesnego marketingu i skutecznej reklamy w biznesie. Prelegent konferencji branżowych dotyczących marketingu, internetu, turystyki. Prywatnie miłośnik głośnej muzyki, pikantnej kuchni i ogrodnictwa. Wolny czas spędza na łonie natury.


www.hotelinfo24.pl