Osiem sposobów zwiększenia wydajności w pralni i housekeepingu twojego obiektu

2012-06-05, 21:34:40

Niedawno pracowałam z hotelem, który chciał usprawnić swoje procedury w dziale housekeepingu i pralni. W hotelu nie funkcjonował praktycznie żaden system operacyjny. Nie stosowano się do żadnych metod postępowania. Pościel nie była wymieniana w odpowiednich terminach. Nie było kontynuacji wyposażenia wózków. Nie było szczegółowych rozporządzeń, co do sposobu utrzymywania pokoi w czystości, co powodowało, że niektórzy pracownicy housekeepingu wcześniej kończyli swoją pracę od innych, itd.

Dostrzegłam w ich sytuacji pewne możliwości. Rozwiązaniem nie będzie na pewno przejęcie hotelu! Zamiast tego należy zwiększyć wydajność, obciąć niepotrzebne wydatki i znaleźć kreatywne sposoby na przyciągnięcie klientów.

Poniżej przedstawiam kilka moich rekomendacji odnośnie housekeepingu / pralni towarowych dla tych z was, którzy zdeterminowani są utrzymaniem hotelu.##

Porady dla działu housekeepingu

• Stwórz Standardową Procedurę Operacyjną (SOP) dla procesu sprzątania pokoju.
Tak naprawdę opracuj dwie procedury. Jedną dla zajętych pokoi i jedną dla właśnie zwolnionych przez gości. SOP powinny być umieszczone na jednym formularzu, ale dwustronnie. Przekształć je w listę zadań do wykonania. Na przykład, strona A formularza zawierać będzie polecenia i sposób sprzątania dla pokoju zwolnionego przez gości. Strona B omówi sposoby sprzątania pokoi aktualnie zajmowanych przez klientów hotelu. Przy tworzeniu tej instrukcji, sporządź ją z perspektywy gościa. Na co zwraca się uwagę przy wejściu do pokoju? Czy sprawny jest pilot od telewizora? Czy zegar dokładnie wskazuje aktualny czas? Co widzisz, kiedy położysz się na łóżku? Pajęczyny lub plamy na suficie? Czy ściany nie są porysowane? Dodaj do listy sprawdzenie czy w łóżku nie ma pluskiew. Pamiętaj, żaden hotel nie jest odporny na tę nową epidemię. Spraw by instrukcja była zrozumiała, czytelna i łatwa w realizacji. Zorientuj się też, czy nie powinna być wielojęzyczna? Połóż następnie po jednym egzemplarzu na wózkach działu housekeepingu i przekaż swoim pracownikom, że chcesz by pokoje były sprzątane zgodnie z instrukcją. Należy rozważyć również potrzebę przeprowadzenia kilku sesji szkoleniowych.

• Stwórz formę graficznej prezentacji wyobrażającej schemat wyposażenia i rozmieszczenia drobnego sprzętu, jaki powinien być w pomieszczeniu. Ułatwi to pracownikom housekeepingu ogląd rzeczywistego stanu rzeczy na danym obszarze i zorientować się, czy czegoś nie brakuje.

• Upewnij się, czy pracownicy housekeepingu mają bezpośredni dostęp do zleceń dla służb konserwacji, aby mogli formułować wnioski o natychmiastowe usuwanie stwierdzonych usterek. Jeśli zbyt długo czeka się z usunięciem problemu, można po prostu o nim zapomnieć. Może cię to w ostatecznym rozrachunku sporo kosztować.

• A co z wózkami? Czy każdy wyposażony jest w jednakowy sposób? Czy sposób jego załadowania rozwiązany jest w sposób umożliwiający najłatwiejszy dostęp do potrzebnych elementów, w jak najkrótszym czasie? Czy wprowadziłeś wizualną instrukcję dostępną dla magazyniera z określoną liczbą potrzebnych pozycji magazynowych? A tak nawiasem mówiąc, kto odpowiada za wyposażenie wózków? Hotel z którym obecnie współpracuję wykorzystuje do tego nocnego audytora. Myślę, że to świetny pomysł. Optymalizuje to wykonywanie obowiązków przez osobę zatrudnioną na tym stanowisku i gwarantuje, że wózki są w pełni przygotowane do użycia następnego dnia rano.

• Zastanów się nad wykorzystaniem rozwiązań technologicznych poprzez wdrożenie systemu kontroli pomieszczeń, takiego jak system Touch oferowany przez firmę Stark Service Solutions. Ten niedrogi system stosowany przy pomocy telefonów komórkowych planuje i monitoruje proces sprzątania, oszczędzając czas i pieniędze

Rozważ poniższe pomysły do zastosowanie w dziale pralni

• Przyjrzyj się linii technologicznej tego pomieszczenia. Rozważmy to z punktu widzenia producenta. "Brudna pościel powinna przechodzić w jednym kierunku i dalej poruszać się wzdłuż linii technologicznej, co jest procesem logicznym prowadzącym do stanowisk składania i prasowania, które powinny być tak skonfigurowane, aby umożliwić pracownikom wykonywanie kilku zadań na raz." Uważaj na krzyżowanie się obszarów brudnych z czystymi. Jeśli coś takiego się zdarza, to wymaga to natychmiastowej zmiany.

• Wyszukany przeze mnie artykuł podaje przykłady wydajności w składaniu pościeli. "Składanie pościeli wymaga często dwóch osób do załadowywania maszyny i jednej osoby do odbierania jej po drugiej stronie. Ta trzyosobowa konfiguracja powinna zostać skorygowana, jeśli chodzi o składanie serwet, poszewek na poduszki oraz inne drobniejsze produkty tekstylne". Aby zoptymalizować ten proces [wykorzystania pracowników i cyklu pracy maszyn], ustaw trzech pracowników do ładowania i jedną osobę do obierania. "Bez tej czwartej osoby" tracisz 50 procent wydajności która powoduje wzrost kosztów pracy i eksploatacji maszyn.

• Okaż trochę troski pracownikom pralni i rozmieść na posadzce w pomieszczeniach pralniczych dywaniki anty-zmęczeniowe. Ich celem jest zmniejszenie zmęczenia, możliwości potknięć i upadków oraz zwiększenie wydajności i komfortu pracy.

Czy brałeś pod uwagę skorzystanie z outsourcingu do wykonywania zadań związanych z housekeepingiem? Główną zaletą tego rozwiązania są oszczędności finansowe. W artykule, do którego się odnoszę, hotel zrealizował 25% oszczędności w kosztach pracy po włączeniu tego działu do zleceń zewnętrznych. Ponadto jako, że housekeeping charakteryzuje się dużym stopniem fluktuacji kadr, to pieniądze wydawane na rekrutację i szkolenia zostały zaoszczędzone.

Jakie są wady tego rozwiązania? Są problemy z zapewnieniem tych samych pracowników, którzy sprawdzili się w wykonywaniu swoich obowiązków związanych ze sprzątaniem pokoi. Oznacza to, że nowe osoby mogą przegapiać zadania, które uznajemy za absolutnie niezbędne. Ponadto, nie wiesz jakie osoby delegowane są do twojego hotelu przez firmę zewnętrzną i jak rygorystycznie sprawdza ona personel przed dopuszczeniem go do pracy.

Spójrz na to z tej perspektywy. Rozważ jakie są podstawowe kompetencje twojego hotelu. Z czego powinien być znany? Jeśli na czołowej pozycji znajduje się perfekcyjna czystość, to powinieneś utrzymywać swój własny dział housekeepingu. Zastanów się więc jakie inne zadania mógłbyś zlecić wykonawcom zewnętrznym? Rachubę i księgowość? Obsługę techniczną? Usługi bankietowe?

Jak widać, przy pomocy kreatywnych pomysłów można poprawić efektywność procedur i skutecznie je wdrożyć w wielu obszarach działalności twojego hotelu. Kilka prostych zmian może zmniejszyć wydatki, co pozwoli ci na dalsze prowadzenie działalności. Powodzenia.

Amy Bair



www.hotelinfo24.pl