Jak zdobyć większą liczbę opinii w Internecie?

2013-05-12, 18:08:03

Opinie internetowe stają się dla klientów jednym z najważniejszych źródeł, do których się odwołują, gdy mają podjąć decyzję o tym, czy robić interes z konkretną firmą. Wielu z nich zwraca się o pomoc do takich stron, jak Yahoo! Local, Yelp i Google+ Local, wyszukując opinii o firmach znajdujących się w kręgu ich zainteresowań.

Z przeprowadzonych badań w tym zakresie wynika, iż około 52 procent klientów wybiera firmę, która legitymuje się wieloma pozytywnymi recenzjami w Internecie. Tylko 28 procent bierze pod uwagę cenę i lokalizację, jako czynnik decydujący przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Kiedy dysponujesz w miarę wiarygodnymi opiniami klientów zamieszczonymi w sieci, klienci są bardziej skłonni do wyboru twojej firmy zamiast jej konkurencji - takie są po prostu fakty. Im więcej masz recenzji, tym bardziej jesteś wiarygodny dla potencjalnych klientów. Oni chcą być po prostu przekonani, że twoja firma jest na tyle solidna i odpowiednio długo funkcjonująca na rynku, że potrafi zgromadzić tyle opinii.##

Z opiniami tak bywa, że gdy jest ich więcej, tym więcej jest biznesu. Przeciętny klient chciałby zapoznać się z dwoma lub trzema opiniami, zanim zdecyduje się na powierzenie swojego interesu twojej firmie, ponieważ uzna, że jest ona wiarygodna.

W jaki więc sposób powinieneś postępować, aby przyciągnąć większą liczbę opinii o swojej firmie w Internecie?

Istnieje wiele podstępnych sposobów na zwiększenie liczby internetowych opinii o firmie. Są ludzie, którzy za odpowiednią cenę, gotowi są opublikować fałszywą opinię nie kłopocząc się o zakup jakiegokolwiek twojego produktu lub nie zamierzając nigdy postawić swojej stopy w twojej restauracji. Można także oczywiście, namówić pracownika lub kogoś z rodziny (lub zrobić to samodzielnie), aby poświęcić parę godzin na pisanie i zamieszczanie swoich recenzji o własnej firmie na wszystkich stronach zajmujących się udostępnianiem takich komentarzy.

Ale niestety wiąże się z tym pewne ryzyko: klienci mogą rozpoznać fałszywą opinię wszędzie! Wszyscy je czytaliśmy. Opinie, które wydają się trochę zbyt pozytywne, zbyt pełne pochwał i uwielbienia. Te, o których po prostu wiesz, że zostały najprawdopodobniej napisane przez właściciela firmy lub za jego inspiracją.

Podsumowując: Nie rób tego. Chcesz przecież pozyskiwać prawdziwe, oryginalne recenzje od osób, którzy faktycznie są zainteresowani twoimi produktami i usługami. Sztuką jest to, aby twoi zadowoleni klienci wiedzieli, że cenisz ich recenzje i zachęcić ich do pisania szczerych opinii. Wysiłki, które podejmujesz, aby pozyskać większą liczbę prawdziwych internetowych opinii warte są tej ciężkiej pracy i owocują satysfakcjonującymi wynikami.

Podaj pełne informacje na profilu firmy
Niezależnie od tego czy jest to twój profil na Google+ Local lub na Yelp, powinieneś upewnić się, że podałeś wszystkie podstawowe informacje o firmie. Podziel się z użytkownikami takimi informacjami, jak: ogólna charakterystyka firmy, jej historia, struktura własnościowa i personel.

Wykorzystuj zdjęcia
Klienci chcą coś pooglądać, rób więc przy każdej sposobności zdjęcia i dodawaj je do profilu działalności na stronach z internetowymi opiniami. Rób zdjęcia swoich pracowników, produktów i witryny. Wszystkie wizualne elementy powodujące większe zainteresowanie firmą powinny znaleźć się na twoim profilu.

Zachęcaj klienta do wyrażania opinii
Nie chciałbyś zapewne zamęczać swoich klientów, aby wstawiali entuzjastyczne recenzje, ale ważne jest, aby uświadomić im, że doceniasz jakiekolwiek komentarze. Wystarczy żeby dowiedzieli się, że interesuje cię wszystko, co mają do powiedzenia na temat twojego obiektu, aby zmotywować wielu do wejścia do Internetu i podzielenia się swoimi przemyśleniami. Można to zrobić poprzez umieszczenie notki w stopce paragonu lub rachunku. Załącz link do stron z recenzjami na swojej stronie internetowej, aby ułatwić klientom zostawianie swoich komentarzy i ocen.

Ponieważ tak wiele osób ma obecnie smartfony, należy rozważyć dodanie kwadratowego kodu kreskowego QR do biznesowych lub komentarzowych kart i wręczać je zadowolonym klientom. Kiedy zeskanują kod, automatycznie przeniesieni zostaną do strony z recenzjami.

Odpowiadaj na opinie – dobre, czy złe
Jest to szczególnie ważne w przypadku negatywnych opinii. Chciałbyś, aby kierujący skargi klienci zobaczyli, co zostało zrobione w poruszanej przez nich kwestii pozwalając na wyeliminowanie ewentualnych błędów w przyszłości. Ten rodzaj interakcji będzie miał kolosalne znaczenie w budowaniu zaufania. Zachęcanie do pisania komentarzy pomoże w utrzymywaniu lojalnych i zadowolonych klientów i może przekonać niezadowolonych, aby dali ci jeszcze jedną szansę.

John Jantsch



www.hotelinfo24.pl