Na doznanie gościa mamy wpływ zanim dotrze on do naszych drzwi. Wartość obsługi klienta

2006-11-11, 11:44:08

Organizacje zajmujące się marketingiem miejsca mają za zadanie promowanie swojego obszaru i społeczności hotelarskiej i zachęcanie gości do przyjazdu w te szczególne miejsca.

Ogromną ilość czasu i pieniędzy przeznacza się na opracowanie ram przewidywanego doznania dla tego gościa – strona internetowa jest wypełniona wizjami przyjemności, podniecenia i zachęt; błyszczące publikacje namawiają do przygody, stymulują wszystkie zmysły; a radio i telewizja brzęczą o trosce i uwadze, jaką odwiedzający otrzyma, cokolwiek wybierze – nocleg, posiłek, zabawę i zakupy.

Obsługa klienta i jakość stały się synonimem sukcesu w każdym przemyśle, jednak będący w biznesie destynacji, często zapominamy, że przeżycia odwiedzających wymagają od wszystkich stron społeczności, aby byli ambasadorami, a nie tylko przedsiębiorstwami od gościnności. Suma doznania jest tylko tak dobra jak wyniki wszystkich jej składników. Większe hotele często gubią ten punkt. Chociaż mogą prowadzić wspaniałą działalność, a ich goście robią z nimi interesy, ale zapomną oni ten pamiętny pobyt w hotelu, jeżeli spotkają się z niegrzecznością, brudem, złym zachowaniem i brakiem uwagi.

Smak przeżycia odwiedzającego w rzeczywistości zaczyna się w chwili wkroczenia na obszar destynacji, czy to samolotem czy samochodem. Latanie w dzisiejszych czasach często szarpie nerwy i wyczerpuje, więc odwiedzający dociera rozgorączkowany i odrętwiały. Od bramek podąża za tłumem ludzi poprzez hol i na koniec przechodzi przez wyjście bezpieczeństwa do terminala, gdzie decyduje czy wynająć samochód, wziąć autobus czy jechać taksówką do ostatecznego miejsca przeznaczenia, którym zazwyczaj jest hotel.

To jest w rzeczywistości pierwsza możliwość, aby lokalnie ustanowić smak i rozpocząć wpływać na doznanie odwiedzającego. Firmy wynajmujące samochody są zazwyczaj dobrymi partnerami, udzielają informacji i wskazują kierunki, a większość firm również wymaga od swoich pracowników dogłębnych umiejętności w obsłudze klienta.

Kierowcy taksówek często kreują te najważniejsze Pierwsze Wrażenie Odwiedzającego, który jest schwytany na pewien okres czasu. Nawet taksówka może stworzyć nastrój: czystość, stan tapicerki, muzyka, zapach. I kierowca ustala ton – jak odwiedzający jest witany, rozmowa, zarówno przyjemność i informacja, dobre maniery i szybkie dotarcie do celu podróży. Ostatnią rzeczą, o jakiej chcesz opowiedzieć jest ostatnie morderstwo, nadużycia w Urzędzie Miasta czy „słabości”, które posiada każde miejsce przeznaczenia. Potrzeba wielu treningów, aby umieć podkreślać pozytywy. To jest znakomita możliwość, lub nie, aby nawiązać relacje z odwiedzającym, która musi być stale zaspokajana podczas wizyty. Osoby zajmujące się transportem bagażu do poszczególnych hoteli także dają możliwość demonstracji znakomitej obsługi klienta – jak jesteś witany przy przejmowaniu ładunku, pomoc przy bagażu, możliwość wskazania miejsc zainteresowania, przekazywanie informacji o możliwości spędzenia czasu w destynacji itd.

Przybycie na miejsce prywatnym samochodem może być gładkie lub dekoncentrujące, zależy od dobrej orientacji w terenie przez odwiedzającego i doskonałego oznakowania. Wiele razy wymagana jest również pomoc mechanika z lokalnej stacji obsługi lub najbliższego sklepu, policjanta czy zwykłego mieszkańca. Cała społeczność musi zostać włączona do systemu obsługi klienta w danym miejscu, w ramach prowadzonej silnej i przekonywującej kampanii marketingowej.

Wszyscy członkowie społeczności destynacji muszą być w partnerstwie z organizacjami zajmującymi się marketingiem destynacji. Kilka miesięcy temu, uczestniczyłem w spotkaniu zorganizowanym przez CVB głównego miasta Nowej Anglii. Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele branży hotelarskiej i restauratorskiej, policji, mediów, Urzędu Miasta, zarządzających terenami rekreacyjnymi, właścicieli parkingów samochodowych i innych, w celu przyjrzenia się zaplanowanym działaniom na najbliższy miesiąc oraz zjazdom w mieście. Dialog był otwarty, dotyczył uprzedzania problemów, planowania w przypadku sytuacji nadzwyczajnych, określenia odpowiedzialności. To był robiący wrażenie Okrągły Stół, skierowany, aby zapewnić najwyższy poziom satysfakcji dla doznań odwiedzających ich. CVB objął zapewnienie jakości i obszerną obsługę klienta, aby kreować swoją markę.

Istnieją dostępne, potężne programy obsługi klienta, dostarczane przez Internet, na DVD, CD czy osobiście. Udoskonalenia technologiczne sprawiły, że programy te są dostępne i niedrogie. Nie są wyłącznie adresowane do personelu pierwszej linii hotelarstwa, ale także do infrastruktury w społeczeństwie.

Obsługa klienta nie jest szczególną nauką. Jednak dobrze prowadzone programy kładą nacisk na właściwe zachowanie i umiejętności, dotyczące naszego postrzegania, jak słuchamy, jak rozwiązujemy problemy i jak kończymy transakcje z odwiedzającymi. Jest to grupowy wysiłek a korzyści mogą być osiągnięte praktycznie dla każdego, szczególnie, jeżeli turystyka jest głównym motorem ekonomicznym destynacji, regionu czy nawet stanu. Miejsca, odnoszące sukcesy będą się wyróżniały dzięki wysokiemu poziomowi obsługi i jakości dostarczenia. A doznanie odwiedzającego będzie niezapomniane, oparte na entuzjastycznym uczestnictwie całej społeczności. Daj im umiejętności, zasil ich w informacje, wskaż im dobre wyczucie i dobre maniery! Wszyscy jesteśmy Ambasadorami! W ten sposób powinno się oceniać miejsce docelowe i tak rozpoczyna się ze strategicznym zaangażowaniem w obsługę klienta.

John R. Hendrie


© Copyright John R. Hendrie, Hospitality Performance, Inc.
Tytuł artykułu w oryginale "The Visitor Experience Is Impacted Before They Get To Your Door - The Value Of Customer Service"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

John R. Hendrie – Prezes i CEO w Hospitality Performance Inc., firmie doradczej świadczącej usługi dla hotelarstwa i gastronomii, której głównej celem jest pomoc obiektom w osiągnięciu doskonałej jakości na wszystkich poziomach operacyjnych

Kontakt:
John R. Hendrie
Hospitality Performance, Inc.
email:
jrhendrie@aol.com
www.hospitalityperformance.com



www.hotelinfo24.pl