Trening restauracyjny

2006-11-11, 12:52:03

Trening restauracyjny to coś, co się praktykuje w każdej restauracji, ale nie każda restauracja potrafi go w pełni wyzyskać jako narzędzie do powiększania zysku.

Pomyśl o treningu restauracyjnym jak o czymś więcej, niż tylko szkoleniu personelu obsługującego, w jaki sposób nakryć do stołu, przyjąć zamówienie lub podać posiłek. Nie można oddzielać treningu restauracyjnego od marketingu.

Jeżeli opracowałeś dobry plan marketingowy, ale zaniedbałeś efektywnego treningu restauracyjnego, wielki marketing po prostu zabije złą działalność operacyjną, szybciej. Jeśli wyślesz pracowników do pracy operacyjnej wykonywanej poniżej pewnych standardów, pracownicy nabędą złych nawyków i będziesz musiał wydać swe pieniądze na usprawnienia wykonawstwa raczej, niż na marketing.##

Dział szkoleń restauracji winien składać działowi marketingu sprawozdania dla upewnienia się, że marka, pozycja i marketing jest odzwierciedlany przez pracowników na wyeksponowanych stanowiskach.

Trening restauracyjny to nie jest tylko centrum powstawania kosztów i nie można go nazwać kosztem działalności – jest to inwestycja w większy zwrot zysku. Jest to żywotnie istotne dla sukcesu restauracji. Większość restauracji wykorzystuje kelnerów do sugerowania posiłków, które chce wypromować kierownictwo, ale sposób w jaki przeszkolono kelnerów do promocji, staje się tu kluczowym zagadnieniem.

Brak lub słaby trening restauracyjny jest gorszy nawet, niż brak marketingu w ogóle.

Kelner jest daleko bardziej efektywnym narzędziem marketingowym, niż znak czy tablica reklamowa. Na przykład, jeżeli prowadzisz w swojej restauracji promocję urodzinową, kelner może ją rozpowszechniać wśród klientów, a ci z kolei, przekażą ją innym.

Szkolenie w twojej restauracji musi przekraczać zwykłe zorientowanie pracowników w temacie. Potrzebujesz bieżącego programu, który w sposób ciągły udoskonala i rozwija kompetencje personelu. Naprawdę dobrym pomysłem jest włączenie do restauracyjnego programu szkoleń elementów marketingu, przez co możesz zyskać wśród pracowników ambasadorów budowy programu zwiększania poziomu sprzedaży.

Stary, wiekowy program treningowy polegający na przekazaniu pracownikom grubych podręczników i stosowaniu kilkudniowego programu naśladowania szkolącego, po prostu nie przystaje już do dzisiejszego konkurencyjnego biznesu restauracyjnego. Funkcjonują już nowe narzędzia takie jak Intranet, narzędzia nauki interaktywnej, książeczki obrazkowe, dostosowane do wymagań podręczniki szkoleniowe – pomocne przy rozwijaniu twojej działalności biznesowej.

Aaron Allen




www.hotelinfo24.pl