Płać i korzystaj - wizerunek Polaków zagranicą

2016-06-27, 19:05:11

Pierwsi na śniadaniu, cały dzień w basenie i korzystający ze wszystkich atrakcji „w cenie”. Taki wizerunek Polaków panuje zagranicą. Czy jest w nim ziarnko prawdy? A może po prostu na wakacjach chcielibyśmy mieć wszystko w zasięgu ręki i chociaż raz w roku o nic się nie martwić?

Wyjeżdżając na urlop chcemy się zrelaksować, odpocząć od codziennych obowiązków. W końcu nie musimy myśleć co ugotować, żeby dzieci chętnie zjadły, podnosić ręczników z podłogi w łazience i biegać z odkurzaczem. Wakacje to czas, kiedy wszystkie te zadania oddajemy w ręce profesjonalistów. Ale czy to źle, że chcemy skorzystać z oferowanych przez obiekty możliwości? Przecież za to zapłaciliśmy!##

Wypoczynek absolutny

Polacy coraz rzadziej korzystają z usług biur podróży i decydują się na samodzielne rezerwacje. Kluczowymi czynnikami podczas rezerwacji obiektu są dobry standard i stosunek jakości do ceny. Na ten ostatni uwagę zwraca aż 72% użytkowników portalu Nocleg.pl. Rezerwując obiekt o wysokim standardzie, gdzie goście mają do dyspozycji szereg usług wellness czy wyżywienie „all inclusive” – czyli „wszystko w cenie” – chcemy móc faktycznie z nich skorzystać. Nie dziwi więc, że poza regularnymi posiłkami zaglądamy do barów z przekąskami czy opalamy się trzymając w ręku kolorowy drink z palemką – w końcu marzyliśmy o tym od kilku miesięcy, wyrabiając w pracy kolejne nadgodziny. Jest jeszcze niezwykle praktyczny aspekt wyboru opcji „wszystko w cenie” – gdy mamy na coś ochotę nie musimy mieć przy sobie portfela!

Dużo krzyku o nic
Wakacje to czas, który będziemy wspominać jeszcze długo po powrocie. Korzystanie w pełni z usług, które oferują gościom miejsca wypoczynku, nie powinno więc dziwić. Oczywiście we wszystkim powinniśmy umieć zachować umiar, aby nie wrócić do domu z nadprogramowymi kilogramami. Czy więc panująca o polskich turystach opinia jest uprawniona? Z pewnością po części tak, ale – jak wynika z ankiety Nocleg.pl – 44% osób wybiera jednak własne wyżywienie podczas wyjazdu, a z opcji „all inclusive” korzysta niecała ¼ turystów. Czyli, jak ma to miejsce zazwyczaj, złą opinię naszym rodakom zagranicą robi stosunkowo niewielka liczba turystów.

Dane z ankiety przeprowadzonej na portalu Nocleg.pl wśród grupy 401 użytkowników w okresie od 8 do 22 kwietnia 2016r.



www.hotelinfo24.pl