Hotelowe części wspólne budują markę i „zarabiają”

2017-04-27, 17:15:50

Współczesny - aktywny i świadomy gość hotelowy nie jest zainteresowany spędzaniem czasu wyłącznie w czterech ścianach pokoju. Dobrze zaprojektowane części wspólne czynią z hotelu nie tylko „wygodną sypialnię”, ale także miejsce wyjątkowych doświadczeń, budujących wizerunek marki w świadomości klienta. ##

Nie tylko łóżko

Aktualne trendy w projektowaniu przestrzeni hotelowych wyrażają tendencję do ograniczania powierzchni pokoi gościnnych i coraz mocniejszego rozbudowywania części wspólnych. Właściciele hoteli starają się zaprosić swoich gości do opuszczenia zamkniętych przestrzeni sypialnianych i zapewnić im warunki do aktywnego spędzania wolnego czasu w wyjątkowym otoczeniu i klimacie. Dotyczy to w szczególności segmentu hoteli biznesowych, w których często gościmy krótko i w pojedynkę, przez co duża powierzchnia mieszkalna jest zbędna. Wieczorne wyjście z pokoju to moment oderwania się od biznesowej rzeczywistości. Jest okazją do relaksu po dniu pełnym obowiązków, aktywnego spędzenia czasu czy nawiązania nowych znajomości.
 

(fot. Paged - Nosalowy Dwór)

Pierwsze wrażenie


Wszystkie elementy hotelowej przestrzeni są równie ważne, jednak należy pamiętać, że pierwsze wrażenie będzie zawsze związane ze strefą wejściową, hallem i recepcją. Te przestrzenie pełnią przede wszystkim funkcje użytkowe i wizerunkowe. Znajdują się w pobliż
u najważniejszych ciągów komunikacyjnych, dlatego istotne jest, aby nie były ciasne i zbyt zabudowane. Hol powinien być przestrzenny - umożliwiający szybką obsługę klientów - mówi Anna - Sulima Gillow – główny projektant Forbis Group. Ponadto hotelowe lobby i recepcja, jako wizytówka marki, powinny nie tylko robić wrażenie, ale przede wszystkim odzwierciedlać jej tożsamość. To znacznie cenniejsze niż najsilniejszy trend aranżacyjny. Tą złotą zasadą powinna kierować się każda firma projektowo-wykonawcza. Wnętrze hotelowe ma wyrażać ducha danego miejsca, charakter i filozofię marki, dlatego efekt końcowy, dobór materiałów i kolorów zawsze uzależniamy od indywidualnych potrzeb klienta, a nie obecnie panującej mody – mówi ekspert Forbis Group.

(fot. Paged - Nosalowy Dwór)

Przestrzeń, która zarabia


Hotelowe przestrzenie wspólne to jednak nie tylko hall i recepcja. Zaliczają się do nich wszelkie strefy gastronomiczne, Spa & Wellness, klubowe, rozrywkowo-wypoczynkowe. Inwestycja w dobrze zaprojektowane części wspólne zdecydowanie się opłaca. Klient poza pokojem hotelowym jest w stanie wydać więcej pieniędzy na dodatkowe usługi i rozrywki. Aby go do
tego zachęcić istotne jest nie tylko zapewnienie zróżnicowanych atrakcji, takich jak muzyka na żywo, pokazy gotowania, wystawy czy inne wydarzenia kulturalne. Równie ważne jest dobre rozplanowanie przestrzeni, na przykład w zakresie zapewnienia komfortu i swobody. W częściach wspólnych spotykamy się z innymi gośćmi hotelowymi. Czasem mamy ochotę na interakcję i zawieranie nowych znajomości, innym razem na posłuchanie muzyki w pojedynkę, jeszcze innym na romantyczną kolację we dwoje. Mimo, że hotelowa restauracja czy klub to miejsce publiczne, oczekujemy poczucia intymności. Odpowiedzią na zróżnicowane potrzeby gości jest projektowanie wielu stref w ramach jednej przestrzeni i pozostawienie gościom wyboru. Część z nich zajmie miejsce przy dużym wspólnym stole, ktoś inny przy barze, ktoś na ukrytej w przytulnym, osłoniętym miejscu kanapie. Podobny trend rządzi obecnie projektowaniem przestrzeni biurowych, dających pracownikom ucieczkę od klasycznego open space – mówi Anna Sulima – Gillow.

(fot. Paged - Nosalowy Dwór)

*
**
Forbis Group jest firmą projektowo – wykonawczą, która powstała z pasji do dobrego designu. Jako jedna z pierwszych na polskim rynku wprowadziła model współpracy, polegający na holistycznym podejściu do procesu adaptacji przestrzeni komercyjnych. Obecnie Forbis Group jest jednym z wiodących, krajowych dostawców usług fit – out dla branży Retail, Office i HoReCa. Od 2017 roku przynależy do grupy kapitałowej Paged. Konsolidacja kompetencji Forbis Group z doświadczeniem w produkcji mebli oraz zasobami Paged S.A wznosi świadczone usługi na jeszcze wyższy poziom.


Źródło: TriplePR.pl – 26.04.2017
 


www.hotelinfo24.pl