AccorHotels i SNCF Group wskrzeszają markę Orient Express

2017-10-24, 15:38:21

AccorHotels poinformował w środę 4 października 2017 r., że przejmuje 50% udziałów w kapitale zakładowym Orient Express, należącym do tej pory w pełni do SNCF Group i zamierza uruchomić nową kolekcję hoteli pod legendarnym sztandarem marki Orient Express.

W kwietniu 2014 r., SNFC francuska firma transportowa, która jest właścicielem znaku towarowego Orient Express, uzgodniła z firmą Orient-Express Hotels (od czasu reorganizacji działającej jako Belmond) wypowiedzenie długoterminowej umowy licencyjnej na hotele i postanowiła udzielić licencji na legendarną markę dla nowej kolekcji obiektów. ##

Ogłoszenie o umowie z AccorHotels, zawarte dokładnie 134 lata po dniu, w którym w dziewiczą podróż wybrał się Orient Express z Paryża do Konstantynopola (4 października 1883 r.), ujawnia nowego partnera SNCF Group, którego zadaniem będzie uruchomienie marki w globalnym sektorze luksusowych hoteli.

Oprócz powstania nowej kolekcji hoteli, fizyczną własnością państwowej firmy kolejowej pozostanie siedem zabytkowych wagonów, symboli francuskiego art deco, które będą wykorzystywane przez Orient Express na organizowanie prywatnych podróży i imprez okolicznościowych. Zagwarantują one nową scenerię dla wydarzeń, które mogą być organizowanie we współpracy z innymi firmami, takimi jak: AccorHotels, Potel & Chabot, Noctis i John Paul.

AccorHotels i SNCF Group są także zobowiązane do zachowania, promowania i dzielenia się dziedzictwem związanym z legendarnym pociągiem i jego historią za pośrednictwem Orient Express Endowment Fund, publicznego organu biznesowego którego celem jest zachęcanie i wspieranie wzmagających świadomość marki inicjatyw, które przynosić będą korzyści szerokiemu spektrum publicznemu w dziedzinie kultury i sztuki.

Cieszymy się z tego strategicznego partnerstwa, które połączył sojusz dwóch głównych francuskich graczy w świecie turystyki, dzielących wspólne cele, wnoszący międzynarodową reputację do słynnej i historycznej marki, dający jej jednocześnie nowy impuls do działania" - powiedział Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny AccorHotels. „Dzięki temu partnerstwu nasi klienci będą mogli cieszyć się prestiżową ofertą usług i wyjątkowych doświadczeń opartych na portfolio luksusowych marek.”

SNCF Group jest dumna, że przyczyniła się do renesansu zabytkowej marki i zamierza kontynuować zaangażowanie w jej rozwój oraz udostępniać wiedzę nabytą w ciągu ostatnich 80 lat w dziedzinie inżynierii kolejowej, aby pomóc w realizacji tego projektu" - powiedział Mathias Vicherat, zastępca dyrektora generalnego SNCF Group, odpowiedzialny za projekty korporacyjne, komunikację i wizerunek marki.


Źródło: AccorHotels; SNCF Group



www.hotelinfo24.pl