Wyniki III kwartału wskazują na dalszy dynamiczny rozwój Grupy Orbis

2017-10-30, 16:20:36

„Wyniki za 9 miesięcy 2017 roku w pełni potwierdzają słuszność modelu biznesowego przyjętego przez Orbis, a także siłę realizowanej strategii. Spółka w pełni wykorzystała sprzyjający klimat gospodarczy i dzięki swojej strategii biznesowej osiągnęła bardzo dobre wyniki.  ” - Powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.
 

WYNIKI

Znaczącą poprawę wyniku finansowego odzwierciedla wzrost przychodów ze sprzedaży netto o 6,3% do poziomu 1.101,5 mln zł i wzrost wskaźnika EBITDAR o 10,4% (do poziomu 416,2 mln zł) w porównaniu do 9 miesięcy 2016 r. Wskaźnik EBITDA operacyjna ukształtował się na poziomie 366,8 mln zł, co stanowi dwucyfrowy wzrost (21,1%) w porównaniu do roku u
biegłego. ##

Na większości kluczowych rynków Grupa Orbis osiągnęła równi
eż znaczący wzrost wyniku operacyjnego. Wskaźnik przychodu na dostępny pokój (RevPAR) w całej Grupie wzrósł o 6,6% do poziomu 186,6 mln zł, odzwierciadlając silny wzrost średniej ceny za pokój (ARR) na wszystkich rynkach regionu Europy Wschodniej. Wyniki osiągane przez Grupę w kolejnych kwartałach i realizowany model biznesowy systematycznie wzmacniają wiodącą pozycję Orbisu na rynku hotelowym w Europie Wschodniej.

PORTFOLIO


Orbis stale zwiększa swoją obecności na strategicznych rynkach geograficznych i poszukuje lokalizacji o dużym potencjale rozwojowym. W trzecim kwartale 2017 roku do Grupy dołączyły 3 hotele (310 pokoi) w modelu „asset light”, dzięki którym Grupa weszła na nowe rynki w Serbii oraz w Bośni i Hercegowinie. Podpisano również 5 nowych umów franczyzy na hotele o łącznej liczbie 610 pokoi. Hotele te dołączą do Grupy w nadchodzących latach.

Model „asset light” będący strategicznym filarem planów rozwojowych Spółki zapewnia nie tylko zyski finansowe, lecz także korzyści pozafinansowe. Nowe hotele wchodzące w skład Grupy zwiększają i wzmacniają świadomość marek hotelowych wśród gości, zapewniają dywersyfikację sieci hoteli, budują siłę programu lojalnościowego i renomę Orbisu. Dlatego właśnie G
rupa wzbogaca ofertę rozwijając sieć hoteli poprzez franczyzę i umowy o zarządzanie. Orbis nadal inwestuje we własne hotele – obecnie realizuje 6 projektów, (łącznie 906 pokoi), z których 4 to nowowybudowane hotele, a 2, to hotele w trakcie gruntownej modernizacji. Spółka realizuje szeroko zakrojony, ambitny plan rozwoju, obejmujący łącznie 42 hotele z ponad 5 100 pokojami w okresie najbliższych 3 lat.

Z uwagi na bardzo dobrą sytuację finansową, Orbis aktywnie poszukuje nowych możliwości rozwoju i interesujących lokalizacji. Dzięki powiększeniu portfolio o nową markę Aparthotels Adagio® (wiodąca marka w segmencie aparthoteli w Europie) Grupa Orbis zdywersyfikuje rozwój swojej sieci i wejdzie na rynek aparthoteli, co będzie dźwignią jej dalszego rozwoju.

Chciałbym wyrazić satysfakcję z wyników Orbisu za okres 9 miesięcy 2017 roku. Nasze wyniki operacyjne są bardzo dobre, osiągamy założone cele, w związku z czym potwierdzamy realizację wyniku operacyjnego EBITDA Orbisu w 2017 roku określonego w lipcu. Przed nami wciąż ambitne plany i zamierzenia w zakresie rozwoju sieci hoteli i dalszego podnoszenia efektywności Grupy.”- Podsumował Gilles Clavie.

Wyniki finansowe i operacyjne


Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca ponad 20 000 pokoi w 120 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe. Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
 Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels

O AccorHotels:
AccorHotels jest wiodącą na świecie grupą hotelową działającą na rynku turystyki i usług lifestylowych,  która  proponuje podróżującym innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Grupa oferuje wyjątkowe doświadczenia z pobytu w ponad 4100 hotelach, kurortach, rezydencjach i 3 000 najwspanialszych prywatnych domach na całym świecie. AccorHotels  działa w 95 krajach korzystając ze swojego podwójnego doświadczenia inwestora i operatora hoteli, prowadząc działalność za pośrednictwem HotelServices i HotelInvest. Portfolio hoteli AccorHotels znajdują się  luksusowe marki o międzynarodowej renomie, takie jak Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel, popularne marki hoteli kategorii średniej i marki butikowe takie jak 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter oraz adagio, jak i cenione marki hoteli ekonomicznych: JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget oraz regionalne marki Grand Mercure, The Sebel i hotelF1. AccorHotels oferuje innowacyjne kompleksowe usługi od chwili rozpoczęcia podróży aż do jej zakończenia, czemu służy niedawne przejęcie firmy John Paul - światowego lidera usług concierge.
Dzięki niezrównanemu wachlarzowi marek i swojej bogatej, blisko pięćdziesięcioletniej historii, AccorHotels wraz z międzynarodowym zespołem liczącym ponad 250 000 pracowników realizuje ważną, głęboko zakorzenioną w ich sercach misję – „by każdy gość czuł się mile widziany" (Feel Welcome). Goście cenią sobie możliwość uczestniczenia w jednym z najlepszych na świecie hotelowych programów lojalnościowych – Le Club AccorHotels. 
Grupa AccorHotels aktywnie działa wśród społeczności lokalnych i jest zaangażowana w realizację zadań z zakresu zrównoważonego rozwoju i zobowiązań solidarnościowych poprzez wdrażanie programu  PLANET 21, w ramach którego pracownicy, goście i partnerzy wspólnie przyczyniają się do osiągania zrównoważonego wzrostu.
Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY). 
Informacje i rezerwacja: accorhotels.group.com lub accorhotels.com



Źródło: Accor.com – 26.10.2017
 


www.hotelinfo24.pl