Mercure Wrocław Centrum: pierwszy w Polsce Food Waste Hackathon już za nami!

2017-12-06, 16:05:20

Orbis i AccorHotels są liderem w branży hotelowej w zakresie przeciwdziałania marnowaniu żywności. Od ponad roku Spółka intensywnie ogranicza marnowanie żywności w swoich hotelach, prowadzi też szeroko zakrojoną akcję edukacyjną zarówno wśród pracowników firmy, gości hotelowych jaki i wśród lokalnych społeczności i partnerów biznesowych.

W dniach 17-19 listopada w hotelu Mercure Wrocław Centrum odbył się pierwszy w Polsce hackathon podejmujący problem marnotrawienia żywności w hotelach. Specjaliści IT, eksperci ds. odpadów żywności, aktywiści społeczni oraz eksperci gastronomii próbowali  odpowiedzieć na cztery podstawowe pytania: Jak technologia może pomóc hotelom zmniejszyć skalę zjawiska marnowania jedzenia? Jak możemy wspierać system kompostowania odpadów organicznych w gospodarstwach domowych? Jak możemy pomóc polskim bankom żywności zapobiegać marnowaniu coraz większej ilości żywności i jak efektywnie przekazywać ją potrzebującym? Jak aplikacje mobilne mogą przyczynić się do zmniejszenia problemu marnotrawienia jedzenia w domach? ##

Od ponad roku hotele Grupy Orbis i AccorHotels w Europie Wschodniej prowadzą kompleksowy program walki z marnotrawstwem żywności nie tylko dlatego, że marnowanie pożywienia jest niemoralne ze społecznego punktu widzenia ale także dlatego, że w grę wchodzi również marża w segmencie F&B. Naszym celem jest  zmniejszenie ilości odpadów żywnościowych w hotelach o 30% do 2020 roku ale też tworzenie innowacyjnych narzędzi i programów ułatwiających jego realizację we współpracy z partnerami i lokalnymi społecznościami. Jesteśmy otwarci na takie inicjatywy jak wrocławski Food Waste Hackathon.” – tłumaczy Iwona Janosiewicz, dyrektor hotelu Mercure Wrocław Centrum

Spojrzenie z bliska

Serię trwających trzy dni wydarzeń, rozpoczęła prelekcja na temat zjawiska marnowania żywności w Polsce i na świecie, podczas której przybliżona została również idea samego hackathonu, który polega na pracy w małych grupach, w określonym przedziale czasowym, z użyciem dostępnych technologii w celu rozwiązania problemów takich jak na przykład marnowanie jedzenia.

Marnowanie – rozwiązanie

W kolejnych dniach uczestnicy brali udział w burzy mózgów poświęconej znalezieniu rozwiązań dla postawionych przed nimi problemów. Mieli też okazję skonsultować się z ekspertami w dziedzinie budowania aplikacji, dynamiki grupy, zarządzania pomysłami czy z prawnymi aspektami „food waste and biowest”.  Z ich pomocą, pracujący nad projektami poszukiwali kreatywnych rozwiązań dla postawionych problemów.

Centralną częścią wydarzenia była prezentacja pomysłów przed czteroosobowym jury w składzie: Katarzyna Błachowicz (Abrys), Jacek Banel (Solvena), Ewelina Jabłońska - Gryżenia (AmRest) oraz Iwona Janosiewicz – dyrektor hotelu Mercure Wrocław Centrum. Uczestnicy przygotowali cztery aplikacje. Zwycięski projekt dotyczył prowadzenia domowego kompostownika przy współpracy z gminami. Grupa przygotowała interaktywną stronę internetową, której zadaniem jest przybliżanie zasad kompostowania w możliwie najbardziej przystępnej formie. Dzięki wsparciu firmy Solvena inicjatywa ma szansę wkrótce zostać wdrożona poprzez wprowadzenie autorskiego oprogramowania w obszarze gospodarki odpadami przez gminę.

Partnerami pierwszego w Polsce wrocławskiego Food Waste Hackaton była Grupa Hotelowa Orbis, Banki Żywności we Wrocławiu, Foodsharing Wrocław, ABRYS, SOLVENA oraz AmRest. Wydarzenie było częścią międzynarodowego projektu Interreg STREFOWA.


Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca ponad 20 000 pokoi w 120 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe. Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels

O AccorHotels:

AccorHotels jest wiodącą na świecie grupą hotelową działającą na rynku turystyki i usług lifestylowych,  która  proponuje podróżującym innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Grupa oferuje wyjątkowe doświadczenia z pobytu w ponad 4100 hotelach, kurortach, rezydencjach i 3 000 najwspanialszych prywatnych domach na całym świecie. AccorHotels  działa w 95 krajach korzystając ze swojego podwójnego doświadczenia inwestora i operatora hoteli, prowadząc działalność za pośrednictwem HotelServices i HotelInvest. Portfolio hoteli AccorHotels znajdują się  luksusowe marki o międzynarodowej renomie, takie jak Raffles, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, Fairmont, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel, popularne marki hoteli kategorii średniej i marki butikowe takie jak 25hours, Novotel, Mercure, Mama Shelter oraz adagio, jak i cenione marki hoteli ekonomicznych: JO&JOE, ibis, ibis Styles, ibis budget oraz regionalne marki Grand Mercure, The Sebel i hotelF1. AccorHotels oferuje innowacyjne kompleksowe usługi od chwili rozpoczęcia podróży aż do jej zakończenia, czemu służy niedawne przejęcie firmy John Paul - światowego lidera usług concierge.
Dzięki niezrównanemu wachlarzowi marek i swojej bogatej, pięćdziesięcioletniej historii, AccorHotels wraz z międzynarodowym zespołem liczącym ponad 250 000 pracowników realizuje ważną, głęboko zakorzenioną w ich sercach misję – „by każdy gość czuł się mile widziany" (Feel Welcome). Goście cenią sobie możliwość uczestniczenia w jednym z najlepszych na świecie hotelowych programów lojalnościowych – Le Club AccorHotels.  
Grupa AccorHotels aktywnie działa wśród społeczności lokalnych i jest zaangażowana w realizację zadań z zakresu zrównoważonego rozwoju i zobowiązań solidarnościowych poprzez wdrażanie programu  PLANET 21, w ramach którego pracownicy, goście i partnerzy wspólnie przyczyniają się do osiągania zrównoważonego wzrostu.
Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).  

Informacje i rezerwacja: accorhotels.group.com lub accorhotels.com
Zapraszamy do polubienia nas i śledzenia w serwisach Twitter i Facebook



Źródło: Accor.com – 06.12.2017



www.hotelinfo24.pl