Hotelarze chcą wiedzieć więcej o RODO

2018-01-17, 12:41:32

Tylko w pierwszych 5 szkoleniach w ramach akcji „IGHP Road Show RODO” wzięło udział ponad 120 hotelarzy. „IGHP Road Show RODO” to cykl spotkań, które Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego do 1 marca organizuje w całej Polsce. Ich celem jest przedstawienie hotelarzom zmian i konsekwencji, jakie wprowadza ogólne rozporządzenie UE o ochronie danych (RODO). Najbliższe spotkanie 29 stycznia w Toruniu.

- Za nami już 5 szkoleń w ramach akcji „IGHP Road Show RODO”. Cieszy nas ogromnie, że cieszą się one tak dużą popularnością wśród hotelarzy. I mamy niespodziankę - w Krakowie i w Warszawie, z uwagi na duże zainteresowanie, organizujemy dwa dodatkowe terminy 15 lutego oraz 23 lutego, tym samym w całej Polsce odbędą się aż 22 szkolenia – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny i wiceprezes IGHP. ##

RODO wejdzie w życie od 25 maja. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, które będą odczuwalne również w hotelarstwie. Dlatego Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego we współpracy ze specjalistami z zakresu ochrony danych osobowych zorganizowała akcję szkoleniową. - Każde spotkanie to informacje o RODO w pigułce, sprofilowane dla hotelarzy. Na koniec wykładów jest czas na case studies oraz pytania i odpowiedzi – dodaje Mączyński.

- Szkolenie zarówno organizacyjnie jak i merytorycznie jest bardzo dobrze przygotowane. Ważnym punktem każdego tego typu spotkania jest prowadzący i w tym przypadku byłam miło zaskoczona – ciekawa interpretacja, przykłady, czasem z przymrużeniem oka. Oby było więcej tego typu szkoleń, również z innej tematyki interesującej hotelarzy – mówi Jolanta Fabjańska, wiceprezes Marena Wellness & Spa z Międzywodzia, która brała udział w spotkaniu w Kołobrzegu.

Szkolenia RODO dla hotelarzy cieszą się dużym zainteresowaniem. Mec. Łukasz Łyczkowski z Certyfikatydo.pl, prowadzący szkolenia IGHP, podkreśla, że hotelarze zwracają uwagę w szczególności na praktyczne wyzwania dotyczące stosowania nowych przepisów regulujących dane osobowe.
 
W szczególności uwagę hotelarzy skupiają następujące zagadnienia:
•    prawidłowe spełnianie obowiązków informacyjnych w stosunku do gości hotelowych - w praktyce obowiązek ten może być problematyczny i może generować dodatkowe koszty,
•    pozyskiwanie zgód na marketing - hotelarzy interesuje zwłaszcza kwestia ważności zgód pozyskanych na gruncie obecnie obowiązujących przepisów,
•    zakres danych osobowych gości, jakie może zbierać hotel - z uwagi na niejednoznaczność przepisów dotyczących minimalizacji danych osobowych kwestia jakie dane osobowe gości może zbierać hotel jest ważna dla branży, jest to również temat ważny pod kątem karty meldunkowej,
•    sposoby zabezpieczenia danych osobowych - hotelarzy interesuje jak prawidłowo zabezpieczyć dane osobowe, zwłaszcza w systemach informatycznych.

Do 1 marca odbędzie się jeszcze 17 spotkań. Najbliższe w Toruniu, Bydgoszczy, Poznaniu, Krakowie i Kielcach.

Szczegółowy harmonogram szkoleń „RODO Road Show IGHP”:
•    Toruń 29.01
•    Bydgoszcz 30.01
•    Poznań 31.01
•    Kraków 01.02
•    Kielce 02.02
•    Olsztyn 08.02
•    Białystok 09.02
•    Kraków 15.02 – dodatkowy termin
•    Rzeszów 19.02
•    Lublin 20.02
•    Gdańsk 21.02
•    Warszawa 22.02
•    Warszawa 23.02 – dodatkowy termin
•    Zakopane 26.02
•    Katowice 27.02
•    Karpacz 28.02
•    Opole 01.03

Koszt uczestnictwa w szkoleniu to koszt 299 zł netto (+23% VAT) dla członków IGHP, dla pozostałych uczestników koszt 499 zł netto (+23% VAT). Liczba miejsc jest ograniczona. Na szkolenia można zapisać się, wysyłając maila na adres ighp@ighp.pl lub dzwoniąc: +48 22 251 79 11.

Informacje dodatkowe:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego to efektywna organizacja działająca w branży hotelarskiej. Od 2003 roku jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową oraz w Unii Europejskiej. Będąc najbardziej wpływową organizacją w branży, lobbuje na rzecz jej rozwoju, chroni interes hotelarzy, wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w branży.

IGHP dba o interesy polskich hotelarzy również na arenie międzynarodowej, będąc jedynym reprezentantem naszej branży w HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego).
Więcej informacji na www.ighp.pl i na profilu na Facebooku.


Źródło: GoodFlow.pl – 16.01.2018
 


www.hotelinfo24.pl