Wiadomości zawieszone na klamkach drzwi stają się wyrazem i
symbolem własnej osobowości hotelu.Kiedy spałeś, zawieszka „Nie Przeszkadzać”,
zmieniła się w zmyślny i pomysłowy symbol drzemki. Dekadę temu, większość
hoteli postrzegała szacowną zawieszkę na drzwi, tak jak traktuje się czepek do
kąpieli – jako nieskomplikowane narzędzie. Obecnie używa się znaków, aby
podkreślić swoją markę, wyrazić swoją osobowość i odwoływać się do wrażliwych
na wizerunek, klientów.
„Zapomnij o tym”, krzyczy smukły, czarny znak w nowojorskim hotelu Le Parker
Meridien, z nowojorskim nastrojem. „Komponuję klasykę: Proszę o spokój”,
intonuje, jaskrawo ubarwiona zawieszka w Hotelu Allegro, muzyczno – tematycznym
hotelu w teatralnej dzielnicy w Chicago. Pomidorowo czerwony znak niechcianego
zakłócania spokoju w Hotelu Chicago.
Proszę zauważyć, że żaden z wymienionych hoteli nie jest przydrożnym motelem.
One wszystkie są hotelami luksusowymi i boutique – typowymi miejscami, w
których goście upatrują swoistej przyjemności w nieoczekiwanych dowcipach,
stylu i ironii. Więc chociaż zawieszki pomagają odróżniać hotele od mdłych,
pozbawionych humoru łańcuchów hotelowych, zaspokajają również wymagania gości
do zmysłowych doznań 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.
„Ludzie są bardzo podatni na wygląd i co się wokół nich dzieje, a w związku z
tym, naprawdę postrzegają (małe) rzeczy,” mówi Steven Pipes, dyrektor generalny
w Le Parker Meridien.
Goście nie tylko zwracają uwagę na zawieszki – oni również je zabierają. Surrealizm
Hoteli W przybiera zwięzłą formę ekstremalnego „Nie”.
„W ciągu ostatnich pięciu, do dziesięciu lat, hotele zaczęły posuwać się
naprzód, aby skonstruować coś odmiennego, co przyciągnie ludzi i spowoduje, że
będą lojalnymi klientami.”, mówi Leon Banowetz z firmy Banowetz & Co. w
Dallas. Ta agencja reklamowa stworzyła szykowną i elegancką, minimalistyczną
zawieszkę z czarną ZZZZZZZZ, wiszącą na drzwiach stylowego hotelu Za Za w
Dallas.
W niektórych hotelach trójwymiarowe przedmioty, w miejsce tradycyjnych
zawieszek, upraszają o respektowanie prywatności. Na przykład goście w Kinnaird
Estate w hrabstwie Perth w Szkocji wystawiają przed drzwi pluszowego
niedźwiadka koloru orzechowego, w niebieskim sweterku zrobionym na drutach z
guzikiem na którym napisano „Proszę Nie Przeszkadzać”. W obiekcie Torrey Pines
w La Jolla w
Kaliforni, sosnowa szyszka pełni rolę nakazu. Czarny, aksamitny worek z
wyhaftowanym słońcem i księżycem, zwisa ze srebrnego haczyka drzwiowego, w
Sanktuarium na Górze Camelback w Scottsdale w Arizonie; a w hotelu Watermark
Hotel & Spa w San Antonio, czarna skórzana poduszka, z napisem „Sza....”,
chroni „sen”, i jest tak popularnym trofeum, że łańcuch hotelowy zamawia
podwójne ilości tych zawieszek - mówi Keith Schwartz, menedżer ds. designu.
Schwartz, wraz ze swoim zespołem, przeprojektował zawieszki rok temu w związku
z nową kampanią markową łańcucha pod nazwą „Wonderland”; jest zaszczycony kiedy
goście „biorą je sobie na pamiątkę”.
„Tylko to, co nie jest warte kradzieży, nie zostanie zabrane” - mówi. Większość
hoteli ma takie same podejście do sprawy, w rzeczywistości one oczekują – i
zachęcają – do tego. Drobny druk, na modnej czarno-białej zawieszce „Zostaw
mnie w Spokoju (Proszę)” od Zettera, popularnego londyńskiego hotelu, informuje:
„Ta zawieszka została skradziona z Zettera. www.thezetter.com” Dla hoteli,
zawieszki są formą niedrogiego narzędzia marketingu i reklamy.
Zawieszki na drzwi hotelu Allegro, należą również do najczęściej
przywłaszczanych; poza zawieszką ‘kompozytora’, hotel posiada również związane
z czworonożnymi pupilami. Na przykład zawieszka z kotem informuje „Kocia
Drzemka”, a z drugiej strony „Kot wyszedł” przedstawiający wspaniałego kota,
gotowego do spędzenia wieczoru na mieście. „Jeżeli chcesz go wziąć” - mówi Andrew
Wright, dyrektor hotelu - „bądź moim gościem.”
Niektóre pomysły na zawieszkę „Proszę Nie Przeszkadzać”, są zbyt drogie, aby
zgadzano się na zabieranie. W Riverbend w Kohler w stanie Wisconsin, kurorcie
dostępnym tylko dla członków, goście wystawiają przed drzwi wypchanego kota,
przed udaniem się na nocny wypoczynek. Takiego kota, można nabyć w hotelowym
sklepie z upominkami, w cenie od 30$ do 60$ w zależności od rozmiaru.
Pomysł z kotem, narodził się wiele lat temu, podczas sesji burzy mózgów, kiedy
Stephen Beaumont, dyrektor naczelny Riverbenda, pracował w hotelu w Londynie.
„Zastanawialiśmy się, co możemy zrobić, aby stać się bardziej interesującymi, i
ktoś zapytał „Jaka jest ostatnia rzecz, którą robimy przed spaniem?”. No cóż,
my Brytyjczycy, wystawiamy butelkę na mleko, ale nie jest to pomysł
intrygujący. „Wtedy, wpadliśmy na pomysł, ‘wystawiamy za drzwi, kota’, i pomysł
był na tyle ciekawy, że wprowadziliśmy do naszego hotelu wypchane koty. Jeżeli
nie chcesz, żeby ci przeszkadzano, wystaw kota za drzwi.”
|