Mistrzostwo w sztuce przyciągania

2006-11-10, 13:20:05

Wszystko jest duże w Las Vegas: duże hotele, niesamowita rozrywka, wytrawni szefowie z kraju i świata, nadzwyczajna kuchnia, znaki drogowe i ulice, nawet pieniądze tam wydawane są duże. W Las Vegas są największe hotele i zapewnione najlepsze widowisko. Miasto to stało się mistrzem w sztuce przyciągania ludzi. Ciągle chce, aby oni przyjeżdżali i przeżywali to, co ma do zaoferowania.

Las Vegas jest być może najbardziej interesującą i ekscytującą destynacją turystyczną w USA.

Opinie na temat Las Vegas różnią się w zależności od osób. Jedni lubią hazard a inni nie. Jedni lubią światła i ciągły ruch a inni nie. Mimo opinii, jakie macie na jego temat, Las Vegas daje dobre lekcje dla przemysłu hotelarskiego, a po mojej ostatniej wizycie w Sin City wierzę, że to miejsce po mistrzowsku opanowało kilka „sztuk” z których można się wiele nauczyć:
- sztukę przyciągania
- sztukę pierwszego wrażenia
- sztukę ponownego odkrywania ##

Sztuka przyciągania

Kiedy Steve Wynn otwierał Mirage, odkrył sztukę, która zmieniła mega ośrodek w całe pasmo w Las Vegas. Razem ze swoją drużyną od rozwoju, potrzebował sposobu, aby przyciągnąć każdego do tego obiektu. Chcieli oni przyciągać gości z całego miasta i dawać m powód, aby odwiedzić hotel i doświadczyć to, co Mirage miał do zaoferowania. Robiąc tak, wierzyli, że goście przyjdą i wydadzą tu swoje pieniądze. Jakie zaoferowali atrakcje? Stworzyli wulkan z erupcją przed samym hotelem. Odwiedzających intrygowało i wchodzili do środka, aby zobaczyć, co się tam dzieje. Kiedy już wchodzili do hotelu, wydawali pieniądze.

Idąc za sukcesem Steve Wynn i jego drużyna dalej zbudowała Treasure Island. Zastosowali tą samą koncepcję przyciągania, ale wznieśli ją na nowy poziom z pirotechnicznym pirackim show. Każdego wieczora przed hotelem miała miejsce prawdziwa bitwa. Znowu odwiedzający byli zaintrygowani i wchodzili do obiektu, aby zobaczyć, co się tam dzieje. Znowu tam wchodzili i znowu wydawali pieniądze. Ale i to nie wystarczyło dlatego Steve Wynn zbudował Bellagio. Dla uroku, luksusu i zwabienia gości dodał kolejną atrakcję - najsławniejszą fontannę Bellagio. To jest właśnie sztuka przyciągania.

W Las Vegas budynki są atrakcją samą w sobie. The Luxor jest piramidą z latarnią świecącą w nocy, New York New York wygląda jak miasto New York City. Sylwetka Statuy Wolności i Brooklyński Most zapraszają gości do hotelu i najlepszego doznania, jakie mają do zaoferowania.

Wnioski do zastosowania: Co robimy, aby skłonić gości do wejścia do naszych hoteli i restauracji? Co odróżnia nas od konkurencji? Jadąc ulicą, co rzuca się w oczy wszystkim naszym potencjalnym gościom? Jakie znaki? Czy ludzie widzą to? Jak możesz przełożyć sztukę przyciągania do twojej konkretnej sytuacji?

Sztuka pierwszego wrażenia

Ostatnio wysłuchałem prelekcji Kena Wasco – Senior Marketing Managera z Gordon Ford Service. Powiedział on, że zgodnie z badaniami z 1975 roku klientom zabierało 7 minut, aby wyrobić sobie wrażenie odnośnie usługi. To samo badanie przeprowadzone w 2004 mówi, że obecnie klientom zabiera tylko 7 sekund, aby wyrobić sobie to samo pierwsze wrażenie! Nasi goście podejmują decyzję, czy skorzystać z naszej restauracji w 7 sekund!

W czasie mojej wycieczki po hotelach Las Vegas, byłem zaintrygowany pierwszym wrażeniem każdego miejsca, do którego wchodziłem. The Venetian jest ozdobiony pięknymi dziełami sztuki i sufitami na dużej wysokości. Kiedy wchodzisz do Bellagio, widzisz zadziwiające szklane rzeźby zwisające z sufitu.

Poprzez nasze wysiłki marketingowe, próbujemy zaspokoić oczekiwania gości przed przyjazdem. Kiedy już do nas docierają, pierwsze wrażenie ma olbrzymi wpływ na całe doznanie gościa. Co chcesz, aby goście pomyśleli, poczuli i doznali, kiedy przyjeżdżają do twojego hotelu lub restauracji?

Wnioski do zastosowania: Jakie jest pierwsze wrażenie, jakie chcesz zrobić, kiedy ktoś wchodzi do twojego hotelu lub restauracji? Porozmawiaj z załogą i określ dokładnie, czego pragniesz od pierwszego wrażenia. Weź przyjaciela lub dwóch i poproś, aby weszli do hotelu i restauracji i powiedzieli, jakie jest ich pierwsze wrażenie. Czy to, co ty pożądasz i co projektujesz jest zgodne z tym, co myśli ten, który wchodzi? Przetestuj i wypróbuj to!

Sztuka ponownego odkrywania

Las Vegas jest miastem, które na nowo odkrywa swoje produkty i doznania, aby zachęcić ludzi do ponownego przyjazdu. Wystartowało jako miasto hazardu i miało temat westernu. Bugsy Malone wyniósł hotele na poziom ośrodka dając odwiedzającym wspaniałe przeżycia. Jay Sarno wprowadził nowe tematy do ośrodków w Ceasars Palace. Steve Wynn wniósł rozrywkę do swoich obiektów w nowy sposób. Restauracje zmieniają się. Hotele rozdzielają się na nowe. Budowy nigdy się nie kończą.

Wynieść stąd można prostą naukę. Aby pozostać konkurencyjnym i nakłonić gości do powrotu za każdym następnym razem, nasz przemysł musi odnajdywać się od nowa. Co to oznacza? Menu musi się zmieniać, wystrój musi się zmieniać, usługi muszą się zmieniać, my musimy się zmieniać! Ponowne odkrywanie zachęca ludzi do powrotu. Goście szukają powodów do powrotu, a naszym zadaniem jest dostarczanie tych powodów. Co nowego? Co się zmieniło? A kiedy zmieniamy, musimy im o tym powiedzieć.

Wskazówki do zastosowania: Co zmienia się w twojej organizacji, o czym powinieneś poinformować twoich gości? Czy zmieniłeś swój model biznesu? Czy zmieniłeś lub poszerzyłeś menu? Jakie nowe rzeczy mogą przyciągnąć gości do twojego obiektu, aby za każdym razem szukali tego „czegoś nowego”? Co możesz zrobić, aby utrzymać twoich stałych gości sprawić, aby wracali, bo zawsze jest coś nowego do zbadania? Jak odkrywasz się na nowo?

Weź bardzo poważnie do siebie te koncepcje. Atrakcje ciągną gości do twojego hotelu lub restauracji. Pierwsze wrażenie sprawi, że niezdecydowany gość wejdzie, a odkrycie na nowo utrzyma zainteresowanie powrotem.

Chris Longstreet



www.hotelinfo24.pl