Śmiertelne grzechy nieefektywnych identyfikatorów – Scott Ginsberg

2006-11-10, 14:36:30

Twój identyfikator jest twoim najlepszym przyjacielem. Ratuje ci życie na konferencjach, targach i różnego typu eventach przy rozpoczęciu rozmowy, kiedy spotykasz grupę nowych ludzi. Identyfikuje zarówno ciebie, jak i twoją firmę w umysłach innych. W rezultacie stajesz się bardziej dostępny więc możesz wiązać się i komunikować z każdym. Niestety identyfikatory stają się bezużyteczne i nieefektywne, jeżeli są zaprojektowane i noszone bez starannej uwagi.

Jeżeli unikniesz Siedmiu Śmiertelnych Grzechów Nieefektywnego Identyfikatora zwiększysz swoją osiągalność, kiedy spowodujesz, że twój identyfikator będzie bardziej widoczny, dostępny i wydajny. Odkryjesz również, że kiedy zapraszasz ludzi na swój „ganek”, oni przejdą przez przepaść pomiędzy bycie obcym a przyjacielem lub między potencjalnym klientem a klientem prawdziwym.

Rozmiar

Ile razy ktoś niegrzecznie patrzył przez zmrużone oczy na twoja klatkę desperacko próbując odczytać te maleńkie literki? To jest bezskuteczne, krępujące i rzeczywiście działa na niekorzyść twojej dostępności. Nie wspominając, że druga osoba czuje się trochę śmiesznie! Więc, jeszcze bardziej niż przywieszka z ceną na towarze twój identyfikator musi być czytelny z odległości 10 stóp (ok. 3 metrów) – zarówno czcionka, jak i sam identyfikator.

Według badania nad identyfikatorem dokonanego przez Davida Aldera z Biz Bash, 50% z grupy organizatorów spotkań twierdzi, że „największym problemem jest nieczytelny rozmiar czcionki”. A biorąc pod uwagę, że 75 mln osób z pokolenia tzw. baby boomers weszło lub wejdzie w okres noszenia okularów, jest to sprawa nadrzędna. Polecany rozmiar czcionki to 24 punkty – mając nadzieję na więcej, o ile możliwe. Upewnij się, aby unikać kursywy, skryptu lub innych śmiesznych liter.

Zaśmiecanie

Unikaj identyfikatorów z nadmiernie grubymi ramkami, zbytniego zaśmiecania lub zbyt dużo tekstu. Ułatw go dla oczu. Wszystkie zawarte informacje muszą być czytelne i do zapamiętania w czasie mniejszym niż 5 sekund. Na targach lub innych miejscach z setkami ludzi i ograniczonym czasem, upewnij się, że nazwa twojej firmy, stanowisko i logo są umieszczone właściwie z punktu widzenia poszukującego. (Ciągle możliwe do odczytania z odległości 10 stóp).

Dla innych poza nimi, upewnij się, że każdy dodatkowy i mniej ważny tekst jest znacznie mniejszy niż sama nazwa. Pamiętaj, nazywają je identyfikatorami (nametag) ponieważ nazwa musi być zawsze centralnym punktem, czy to nazwisko osoby czy też nazwa firmy, to są dwie najważniejsze części informacji.

Kolor

Najbardziej efektywnym kolorem tła dla identyfikatora jest biały. Pozwala na maksymalną widoczność twojego logo lub stanowiska. Tło ciemnoniebieskie, zielone lub czerwone jest używane okazjonalnie, ale mają one tendencje do „kradzieży ekspozycji” z reszty twojego identyfikatora.

Napisz czcionkę na czarno lub ciemnoniebiesko. Nigdy nie używaj liter żółtych, pomarańczowych lub każdego innego, jasnego koloru. Nawet jeżeli wybór ciemnego koloru oznacza estetyczną dygresję, moda zawsze musi uznać wyższość dostępności i widoczności twojego identyfikatora! Na koniec, o ile nie pracujesz w charakterze naukowca, unikaj identyfikatorów w kolorze złotym.

Obrót

Frustrującym problemem z identyfikatorem przed którym ludzie stają jest „obrócenie się identyfikatora”. Żadnego logo. Żadnej firmy. Tylko czysty tył plakietki! Podczas gdy sznurek lub identyfikator w stylu naszyjnika redukuje uszkodzenie odzieży, nie ma wątpliwości, że taki przez przypadek odwróci się i zaplącze w tym samym momencie!

Dlatego istotne jest zawsze napisanie dokładnie tych samych informacji po obu stronach. Bo gdy ktoś, kto nie zna twojego nazwiska, zobaczy odwrotną stronę identyfikatora, mógłby wzruszyć ramionami, odejść i znaleźć inną osobę do rozmowy! (Zanotuj! Jeżeli napiszesz informacje na obu stronach wyeliminujesz również możliwość, że ktoś z nas celowo odwróci twój identyfikator. „Nie wódź nas na pokuszenie…” )

Położenie

Umieszczenie twojego identyfikatora w poziomie jest funkcją kontekstu, w jakim go nosisz. Na przykład identyfikator z prawej strony jest bardziej widoczny na linii wzroku, co powiązane jest z uściskiem dłoni. Większość poradników biznesowych poinstruuje cię, aby nosić identyfikator właśnie w ten sposób. A jest to dobra pomoc wizualna dla ludzi, którzy nie mają pamięci do nazwisk – każdy nim jest!

Z drugiej strony, dla mobilnych i mocno zaludnionych wydarzeń jak targi, wystawy i zjazdy, bardziej efektywne jest noszenie identyfikatora po twojej lewej stronie. Pozwala to ludziom, którzy podchodzą z twojej przeciwnej strony, na zobaczenie identyfikatora ze znaczną łatwością, podczas gdy my tradycyjnie idziemy prawą stroną drogi/przejścia/holu.

Prezencja

Chociaż poziome położenie identyfikatora jest ważnym czynnikiem, umieszczenie go w pionie jest najważniejszą charakterystyką widoczności. Identyfikator na środku klatki piersiowej prawdopodobnie zostanie zasłonięty przez twoje ręce, papiery lub kilka innych przeszkód. Ponadto centralne umieszczenie identyfikatora uczyni cię nieosiągalnym dla ludzi spoza twojej rozmowy, a zatem ograniczy możliwość zatknięcia się z wieloma wartościowymi ludźmi.

Więc twój identyfikator jest bezcelowy, jeżeli noszony poniżej mostka. Najbardziej efektywnym położeniem jest dwa do trzech cali (przyp. red. 5-8 cm) poniżej twojego obojczyka po którejkolwiek ze stron, najbardziej stosownej do funkcji. To pozwala na maksymalny kontakt wzrokowego. Ponadto, wysokie umieszczenie identyfikatora w pionie eliminuje możliwość, że zostanie czymś zakryty. Na przykład, jeżeli identyfikator wisi zbyt nisko, nie będzie możliwe dla innych ludzi odczytanie go, jeśli usiądziesz, skrzyżujesz ramiona, założysz marynarkę, zapiszesz informacje lub będziesz gestykulował podczas rozmowy.

Maksymalizacja

Czy widziałeś kiedykolwiek identyfikator na pięć cali (13 cm) z maleńkimi literkami, rozmiaru ziarna słonecznika? Co za marnotrawstwo! Używaj każdego i całego wolnego miejsca twojego identyfikatora. Uczyń go wielkim! Nie obawiaj się, że wyglądasz głupio, ponieważ każdy wygląda głupio! A chociaż rozmiar czcionki musi być duży, nie krępuj się, aby zwiększyć ją współmiernie do samego identyfikatora. Wyobraź sobie twój identyfikator jako osobistą reklamę. Maksymalizuj wydajność miejsca. Pomyśl o tym: nigdy nie zobaczysz bilbordu na autostradzie, który wykorzystuje jedynie połowę zapewnionego miejsca!

Następnym razem, kiedy pojedziesz na spotkanie, zjazd, seminarium lub targi, pamiętaj, że twój identyfikator jest twoim największym przyjacielem. Innymi słowy, pomyśl o identyfikatorze jako twoim „ganku”. On zaprasza ludzi. postawi ich w komfortowej sytuacji. A to inicjuje rozmowy, które zmieniają obcych w wartościowe związki. Ale jak każdy dobry ganek, ważne jest aby stworzyć i nosić identyfikator, który jest widoczny, dostępny i wydajny, abyś maksymalizował swoją osiągalność.

Scott Ginsberg

 

 


© Copyright Scott Ginsberg
Tytuł oryginału "Deadly Sins of Ineffective Nametags"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Scott Ginsberg - profejonalny mówca, specjalista w zakresie efektywnej komunikacji, rozpoznawany jako “światowy ekspert od identyfikatorów”, członek National Speakers Association, autor książek "Hello my name is Scott" i "The Power of Approachibility" oraz wielu publikacji w magazynach branżowych

Kontakt:
Scott Ginsberg
Front Porch Productions
email:
scott@hellomynameisscott.com
www.hellomynameisscott.com

 

 



www.hotelinfo24.pl