Maksymalizacja dochodów z kanałów elektronicznych: pięć powszechnie popełnianych błędów przez osoby zarządzające aktywami

2007-08-04, 18:22:19

Jeżeli jesteś hotelowym menedżerem zajmującym się maksymalizacją dochodu z poszczególnych kanałów dystrybucyjnych, starającym się powiększać ogólną wartość swojego obiektu, upewnij się, że unikasz poniżej wymienionych pięciu powszechnych błędów:

Błąd 1. Brak wiedzy w zakresie twojego udziału w rynku w stosunku do konkurencji

Kiedy nadchodzi przypływ, unosi w górę wszystkie łodzie. Jeżeli twoje dochody zwyżkują, to najprawdopodobniej wyższe dochody rejestrują także twoi konkurenci. Jeżeli ich dochody wzrastają w szybszym tempie niż twoje, to jakaś nagła i nieoczekiwana zmiana na rynku może zatopić twoją łódź. Dostępne obecnie na rynku informacje są wystarczające do dokonywania analizy konkurencji, badania i oceniania trendów rynkowych, zmierzenia twojej aktualnej skuteczności marketingowej, uświadomienia sobie relatywnej wartości twoich aktywów i określenia potencjału pomyślnego rozwoju.

Błąd 2. Brak zabezpieczenia parytetu stawek we wszystkich kanałach dystrybucyjnych

W dzisiejszym wielokanałowym świecie marketingu, ścisłe ustanowienie parytetu stawek we wszystkich kanałach dystrybucyjnych i utrzymywanie gwarancji najlepszych stawek są decydujące w procesie promocji rezerwacji bezpośrednich. Klienci stykają się z tuzinami internetowych kanałów turystycznych i mogą dokonywać błyskawicznie zakupów na wielu stronach internetowych. Jeżeli twoje stawki hotelowe są różne, na różnych stronach, może to spowodować zamieszanie i klienci mogą dokonać zakupu na kanale oferującym najniższą stawkę albo w ogóle zdecydować się na rezerwację w innym hotelu. Narzędzia zarządzania stawkami mogą pomóc ci w zidentyfikowaniu rozbieżności w stawkach, gdziekolwiek by twój hotel był prezentowany, od turystycznych stron internetowych poczynając, do GDSu.

Błąd 3. Zbyt duże uzależnienie od niezależnych kanałów dystrybucyjnych

Kiedy Internet pojawił się jako nowe, turystyczne narzędzie dystrybucyjne, zbyt wiele hoteli uzależniło się od niezależnych firm. Strona internetowa silnej marki może pomóc w redukcji uzależnienia od tych firm i przywrócić sobie pełną kontrolę nad cenami, markowymi obietnicami, stosunkami z klientami, no i oczywiście nad zyskownością. Zintegrowane, najnowocześniejsze urządzenie do dokonywania rezerwacji, zainstalowane na twojej hotelowej stronie internetowej może wzmocnić możliwości rezerwacyjne tej strony poprzez stworzenie łatwego w użytkowaniu i interaktywnego środowiska rezerwacyjnego – takiego, które bez trudu dokonuje konwersji osób odwiedzających stronę w osoby rezerwujące pokoje. Bogata, cyfrowa zawartość gwarantuje większy wybór hotelowych udogodnień i usług, umożliwiająca gościom dostosowanie pobytu do swoich wymagań. Zawsze celem powinna być zrównoważona strategia dystrybucyjna zakotwiczona na wzrastających bezpośrednich rezerwacjach hotelowych i uczynienie z własnej strony internetowej, kluczowego kanału dystrybucyjnego.

Błąd 4. Niedocenianie potęgi wyszukiwarek

Ukierunkowanie twojej strony względem oczekiwań klientów, wymaga połączonej, agresywnej optymalizacji dla potrzeb wyszukiwarek i przyjęcia marketingowej strategii - płać-za-kliknięcie (pay-per-click). Wyszukiwarki są najbardziej efektywnym i najczęściej wykorzystywanym narzędziem do odszukiwania twojej strony w Internecie. Agresywna strategia dla wyszukiwarek jest niezbędna dla określenia pozycji hotelowej strony internetowej, w każdym punkcie kontaktu z potencjalnym klientem, poszukującym twojej strony. Może zapewnić twojemu hotelowi wysoką pozycję na liście rezultatów wyszukiwania biorąc pod uwagę jego kluczowe warunki. Ponadto PPC (płać-za-kliknięcie) daje ci dodatkową obecność na stronie, zwiększając twoją zauważalność na najbardziej odwiedzanych obszarach strony i kierując ruch bezpośrednio do ciebie – gdzie możesz dokonać przekształcenia odwiedzających, w rzeczywiste dochody.

Błąd 5. Niepowodzenia w optymalizacji business mixu dla osiągania zysku

Wyposażenie twojego hotelu jest jego największym majątkiem. Niepowodzenie w sprzedaży produktu dla właściwych gości przez właściwe kanały dystrybucyjne skutkuje mniejszymi zyskami. Uświadomienie sobie istoty popytu we wszystkich dostępnych kanałach dystrybucyjnych jest kluczowe dla osiągnięcia pomyślnego poziomu business mixu. Zawyżona sprzedaż pokoi po niższych stawkach dla określonych klientów, w jednym segmencie, aby zapełnić pokoje – a następnie zmiana taktyki i sprzedawanie pokoi w ofercie publicznej po bardzo wysokich cenach – często skutkuje pustymi pokojami i mniejszym dochodem. To klienci ci powiedzą, jaką wartość mają twoje pokoje, przetestuj rynek, sprawdź wyniki i dokonaj powtórnego testu.

Rób wszystko, aby unikać tych pięciu powszechnych błędów! Strategiczne podejście, połączone ze stosowną kombinacją inteligencji z narzędziami e-marketingu, może pomóc ci w generowaniu zysku, zapewnić długookresową zyskowność i zmaksymalizować zwrot z inwestycji dla właściciela hotelu.

Scott Farrell

 

 



www.hotelinfo24.pl