Suwałki: Dzierżawa hotelu, ale w pakiecie ze ...stadionem i kempingiem

2012-05-17, 18:04:10

W ubiegłym roku władze samorządowe Suwałk gruntownie wyremontowały stadion miejscowego klubu Wigry. Mimo włożonych w remont środków szybko okazało się, że utrzymanie kompleksu jest zbyt drogie i uznano, że najkorzystniejszym rozwiązaniem byłoby oddanie go w dzierżawę – relacjonuje Gazeta Współczesna

W trakcie prac remontowych wybudowano nową, krytą trybunę wraz z zapleczem, nowoczesny kemping i parkingi. Zainstalowano również urządzenia do podgrzewania murawy oraz sztuczne oświetlenie. Wszystko za ponad 20 mln zł. Na cele inwestycyjne pozyskano również środki unijne.

Rzeczywistość okazała się prozaiczna. Aby utrzymać taki kompleks potrzebne są pieniądze, a tych samorząd posiada niewiele, w każdym razie nie tyle, aby utrzymywać kosztowne obiekty.

Prezydent powołał więc specjalną komisję do przyjrzenia się problemom, a ta uznała, „że najlepszym rozwiązaniem byłoby znalezienie zewnętrznego operatora, który będzie zarządzał całym obiektem, a więc nie tylko boiskami, ale też kempingiem czy funkcjonującym już wcześniej przystadionowym hotelem”, powiedział Jarosław Filipowicz, rzecznik urzędu miejskiego. ##

Hotel Wigry, mający być przedmiotem dzierżawy posiada 60 miejsc noclegowych w 21 pokojach i dwóch apartamentach, ponadto do dyspozycji gości pozostają 2 sale konferencyjne o pojemności 70 osób każda, parking, WiFi, telewizja, catering, depozyt, wykwalifikowana obsługa, hotel przystosowany jest dla osób niepełnosprawnych.

Miasto liczy na to, że znajdą się potencjalni dzierżawcy zainteresowani obiektem pełniącym wiele funkcji - sportową, turystyczną i hotelarską. Jeśli urzędnicy uporają się z problemami natury formalnej, to poszukiwanie dzierżawcy zacznie się w drugiej połowie roku.


Źródło: Gazeta Współczesna – 16.05.2012



www.hotelinfo24.pl