Połowa hotelowych gości oczekuje bezpłatnych śniadań

2008-06-28, 17:47:03

W przybliżeniu połowa gości hotelowych, niezależnie od tego, czy przebywających w hotelu wypoczynkowo, czy będąc w trakcie podróży służbowej, oczekuje bezpłatnego śniadania w ramach określonej części stawki za pokój, jak wynika z nowego studium danych wykonanego przez YPB&R, międzynarodową agencję reklamową specjalizującą się w obsłudze turystów i wakacyjnych klientów hoteli.

Stanowiąc część procesu podejmowania decyzji o wyborze hotelu, 49 % osób podróżujących turystycznie i 53 % podróżujących służbowo, ma poczucie, że opcja bezpłatnych śniadań jest bardzo lub szczególnie dla nich ważna.

Postawy osób podróżujących służbowo wobec bezpłatnych śniadań są nawet jeszcze bardziej wyraziste przy ocenie stawek i wartości hotelu. Więcej niż trzy na pięć osób podróżujących służbowo (65 %), które zostały poddane badaniu szuka hotelu lub motelu, i uważa za bardzo pożądany obiekt, zapewniający bezpłatne śniadania, które zawarte są w stawce pokoju hotelowego.##


Dane, z mającego się wkrótce ukazać publicznie raportu YPB&R wskazują również, że:

  • Siedem z dziesięciu osób przebywających w hotelu wypoczynkowo (71 %) lubi próbować nowe dania i potrawy, wychodząc na lunch lub na obiad, w trakcie wycieczki. Trzy czwarte (74 %) podróżujących służbowo, być może odzwierciedlając swoją możliwość korzystania z diet służbowych w trakcie spożywania posiłków, twierdzi, że lubi wypróbowywać nowe dania i potrawy, przebywając w podróży służbowej. „Wypoczynkowi i służbowi podróżni mówią nam, że często są w nastrojach sprzyjających eksperymentom kulinarnym w czasie wyjazdów,” mówi Dennis Marzella, wiceprezes strategicznego marketingu w firmie YPB&R, międzynarodowej agencji reklamowej, współpracującej w opracowaniu studium rocznego. „Wzbogacające życie doświadczenia, takie jak turystyka, dobre restauracje, teatr i inne czynności kwalifikowane są wysoko w kategoriach aspiracji, zarówno wśród podróżnych wypoczynkowych (64%) jak i biznesowych (68%).”
     
  • Więcej niż połowa (52%) osób podróżujących służbowo twierdzi, że preferuje spożywanie posiłków znajdujących się w restauracji zlokalizowanych poza hotelem, w którym przebywają. „Stwarza to wspaniałą okazję dla przedsiębiorstw dysponujących obiektami o pełnym zakresie usług do zwiększenia swojego udziału w rynku gastronomicznym, poprzez zastosowanie bardziej kreatywnych koncepcji restauracyjnych. Potrzeba leży najwyraźniej tu – 54 % tych podróżnych relacjonuje, że chciałoby większej różnorodności restauracji na terenie hotelu. Podróżni biznesowi będą prawdopodobnie z większym zaangażowaniem reagowali na restauracje bardziej stylowe, o wyższym poziomie od fast-foodów, w średniej klasy obiektach,” powiedziała Marzella.
     
  • Panuje zagmatwanie wśród dostępnych obecnie informacji żywieniowych. Turyści wypoczynkowi (70%) i osoby podróżujące służbowo (64%) są niemal zupełnie zgodni co do tego, że są całkowicie niezdecydowani, z uwagi na zagmatwane informacje, co powinni, a czego nie powinni jeść. Mimo to, 68 % osób podróżujących służbowo i 66 % turystów wakacyjnych spodziewa się, że podejmą wysiłek, aby jeść lepiej i prowadzić zdrowszy styl życia. „Spodziewajcie się, że podróżujący klienci będą bardziej reagować na zdrowsze, solidne i bardziej eleganckie przedsiębiorstwa gastronomiczne, takie jak koncepcja 52 restauracji Season wprowadzona w życie przez firmę Darden Restaurants w ostatnich kilku latach.,” zauważył Marzella. „Nadarza się również okazja dla mniejszych eleganckich, o nieco wyższym poziomie niż fast-food, lokali, z atrakcyjną dla gości kuchnią,” powiedział Marzella.


www.hotelinfo24.pl