Prosta tajemnica przekonywującej wypowiedzi

2008-07-26, 15:47:23

Buduj i poszerzaj swoją pozycję w oparciu o swój talent do komunikacji. Sprawienie, aby twoja klientela odczuwała twoje wystąpienie w pożądany przez ciebie sposób lub zachęcenie jej do odpowiedniej reakcji, jest zasadniczą sprawą w reklamie, sprzedaży i budowaniu porozumienia. Popraw swój wynik finansowy poprzez Przekonywującą Wypowiedź.

Maksymalizowanie siły przekonywania jest decydujące w reklamie i sprzedaży, jak również w budowaniu porozumienia w obszarze personalnym i w kontekście zespołów pracowniczych. Podczas gdy duża część badań w dziedzinie psychologii przekonywania wskazuje, że techniki niewerbalne są efektywne, prosta taktyka werbalna należy do najłatwiejszych do nauczenia się i ma najszerszą zastosowalność w druku i w komunikacji osobistej. Poprzez niniejszy artykuł nauczysz się niektórych z tych werbalnych taktyk, które są zbiorowo określane „wypowiedziami przekonywującymi.”

Mówienie nie jest tanie

„Przekonywująca wypowiedź” jest językiem sprzedaży i budowania porozumienia. Jeżeli nie osiągasz tych dwóch celów w swojej komunikacji, to znaczy, że nie maksymalizujesz swoich zdolności przekonywania. Kiedy jest ona konsekwentnie stosowana wobec wewnętrznych i zewnętrznych klientów, to wpływa to na zwiększenie twojego wyniku finansowego.

Tajemnica przekonywującej wypowiedzi jest prosta – werbalne nastawienie powinno skupić się na celu przekonywania, zamiast na mówcy.

Wydaje się to proste i oczywiste, jednakże bardzo łatwo robi się to w sposób niewystarczający. W rzeczywistości, aby robić to w sposób nie wymagający wysiłku, wymagana jest praktyka, ponieważ ludzie mają tendencję do skupiania zainteresowania na sobie, przeto formułują swoją wypowiedź w kategoriach dotyczących siebie samych (np. częste używanie słowa „Ja”, „mnie” i „mój”). Jednakże, poprzez odwrócenie tej przysłowiowej monety, otrzymacie podstawę dla potężnej taktyki przekonywania.

Wyrażenia skupiające się na celu przekonywania są wysoce efektywne w sprzedaży i budowaniu porozumień. Dzieje się tak dlatego, ponieważ ludzie zwracają większą uwagę i są bardziej podatni na to, co mówisz, kiedy stają w centrum zainteresowania. Na przykład, ludzie instynktownie zwiększają swoją uwagę, kiedy słyszą swoje nazwisko, jak też nie mogą się powstrzymać od spojrzenia w lustro lub odbijającą szybą, kiedy je mijają. Podobnie w innej sytuacji, przypatrz się uważnie komuś, kto patrzy na fotografię grupową, że przede wszystkim wyszukują na niej siebie samych.

Kilka przykładów praktycznych

Poniższa tabela podaje dwa przykłady „przekonywującej wypowiedzi” w sprzedaży i budowaniu porozumienia. Zauważ, w jaki sposób komunikacja jest bardziej nie do odparcia i bardziej wpływowa, kiedy werbalne nastawienie zmniejsza się na mówcy, a zamiast tego werbalne sformułowania koncentrują się na osobie, którą pragniesz do czegoś przekonać. Zmiana centrum uwagi wymaga dużego samozaparcia, ale stanie się to drugą naturą wraz z nabywaną praktyką i podejmowanymi wysiłkami. Rzeczywiście, dobre personalne umiejętności i mocna orientacja na obsługę, wymagają opanowania odpowiedniej praktyki i ciężkiej pracy.

„Wypowiedź Przekonywująca” w Działaniu...

Kontekst

Popularne Wyrażenie(Nastawienie na mówcę)

Przekonywująca Wypowiedź(Nastawienie na cel)

Sprzedaż

„(Ja) Polecałbym...”

„Vivian, to czego Pani potrzeba, to...”

Budowanie porozumienia

„Pozwoli Pan/Pani, że będę adwokatem diabła i powiem że...”

„Adrian, jako inteligentna osoba, wie pan, że....”

Porady końcowe

Miej na uwadze te końcowe wskazówki, kiedy stosujesz w praktyce lub starasz się zawrzeć w swojej komunikacji, elementy „przekonywującej wypowiedzi” w środowiskach profesjonalnych.

- Używaj nazwiska osoby lub organizacji, kiedy tylko jest to możliwe i stosowne, ale staraj się to robić na tyle rzadko, aby uniknąć trywialnego bądź manipulacyjnego wydźwięku.

- Używaj czasów czynnych w słowach i wyrażeniach, zamiast czasów biernych.

- Używaj słów zorientowanych na działanie.

- Nie przesadzaj z wyjaśnianiem problemów; używaj najmniejszej ilości słów w przechodzeniu do sedna sprawy. Bezpośredniość jest często postrzegana jako oznaka szczerości, podczas gdy zagmatwana, rozwlekła komunikacja wprowadza zamieszanie i może być postrzegana jako manipulacyjna.

- Unikaj wstępnych stwierdzeń od określeń, takich jak: „(Ja) sądzę, (Ja) wiem, (Ja) uważam.” Pomijając kwalifikacje, komunikujesz większe poczucie powagi.

Alan Keith



www.hotelinfo24.pl