Proste tajemnice zwiększenia ilości sprzedaży towarów reklamowych w twojej restauracji

2008-07-26, 15:53:58

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek dlaczego niektóre restauracyjne sosjerki, czapki i książki kucharskie znikają z półek, podczas gdy większość artykułów handlu detalicznego zajmuje bezproduktywnie cenne miejsca? Zamówiłeś Kubki z Logo, Podkładki, Firmowe Sosjerki i wiele innych pozycji odzwierciedlających unikalną atmosferę i smaki związane z twoim przedsiębiorstwem. Mimo tego, że jest to przecież wspaniały pomysł, aby mieć tego typu towary, to jednak brak zysków z takiej inwestycji może być frustrujący. Postaraj się wprowadzić w życie te proste tajemnice handlowe, aby zwiększyć swoją sprzedaż detaliczną w tym sezonie - i później także!

1. Wyeksponuj swoje produkty tam, gdzie mogą być oglądane w pełnej krasie

Upewnij się czy twoje towary reklamowe są wydatnie wyeksponowane na poziomie oczu klienta, obok wejścia do lokalu – przy kasie rejestracyjnej lub za barem, jeżeli jest do tego przystosowany – lub w innych miejscach, w których klienci mogą się zatrzymywać lub czekać. Upewnij się czy produkty są na bieżąco odkurzane, starannie ułożone, dobrze oświetlone, a ich nie zauważenie niemożliwe!

2. Wspomnij o tych produktach w swoim menu i innych godnych uwagi miejscach

Aby upewnić się, że klienci wiedzą, że masz jakieś 'reklamówki' na sprzedaż, napisz o tym w swoim menu i w odpowiednio skomponowanych marketingowych ulotkach („Nie zapomnij wziąć do domu naszej Nagrody w postaci Gęstego Sosu do Potraw. Nasi Kelnerzy z przyjemnością przyjmą twoje zamówienie!”), na ścianie obok wieszaków na okrycia i toalet. Dodanie Namiocików Reklamowych na restauracyjnych stolikach zawierających Reklamowe menu może doprowadzić do zwiększenia ich sprzedaży – odwołuj się w nich również do jakichkolwiek Kuponów Upominkowych, Certyfikatów lub Programów Lojalnościowych.

3. Spraw by twój personel był na bieżąco poinformowany o twoich produktach

Traktuj swoje produkty tak, jak inne pozycje w menu, prowadź w tym zakresie akcję edukacyjną wśród swojego personelu, dotyczącą dostępnych rozmiarów, stylów, kolorów i smaków. Będą, w związku z tym, w stanie odpowiadać na wszelkie zapytania klientów i zwiększyć sprzedaż tych produktów. Pamiętaj jednakże, aby natychmiast powiadamiać klientów, kiedy jakiś produkt nie jest dostępny, tak by unikali sytuacji, w których klienci mogliby się poczuć rozczarowani.

4. Upewnij się, czy twoje produkty mają sens w określonych okolicznościach

Możesz kochać golfa, ale sprzedaż piłeczek golfowych z logo firmy w twoim browarze, nie jest sensowną ofertą dla twoich klientów ( chyba, że jest on zlokalizowany przy polu golfowym !). Upewnij się, aby twoja oferta utrzymywana była w harmonii i zgodzie z twoim stylem i przedmiotem działania przedsiębiorstwa. Kolejna porada – kobiety są zazwyczaj osobami dokonującymi zakupów – tak więc, jeżeli oferujesz do sprzedaży odzież, upewnij się abyś w swojej ofercie miał zarówno odzież kobiecą, jak i męską.

5. Podnieś ceny

Może się to wydawać anty-intuicyjne – że, podnosisz swoje ceny, kiedy nie sprzedajesz tak dużo towarów reklamowych, jak sobie założyłeś, jednakże twoje T-Shirty  i inne specjalne produkty są towarami unikalnymi, więc jeżeli wyceniłeś je na zbyt niskim poziomie, to stały się mało atrakcyjne dla klientów. Pamiętaj, istnieje zasadnicza różnica pomiędzy 'dobrą wartością', a ‘niską wartością’, a generalna zasada jest taka: jeżeli nie sądzisz, że twoje towary reklamowe są coś warte, to tak samo będą myśleć twoi klienci. Przeprowadź niewielkie badania rynku w swoim regionie, dotyczących produktów pochodzących z innych firm i upewnij się, aby twoje ceny 'były na poziomie” tego konkretnego rynku.

 

6. Daj swoim klientom łatwą okazję Ostatniej Szansy

Spraw, aby twoje produkty były dostępne w sprzedaży na twojej stronie internetowej. Myślisz, że klienci zadzwonią po swój Kupon Upominkowy? Niektórzy tak, niektórzy nie. Myślisz, że skopiują formularz zamówienia z T-Shirtów? Może. Faktem jest, że internetowi klienci lubią robić zakupy w sieci, tak więc przyciągnięcie ich w chwili, kiedy są gotowi do dokonania zakupu jest kluczowe dla większej sprzedaży towarów reklamowych. A kiedy wejdą na twoją stronę, aby coś zakupić, nie irytuj ich migotliwą zawartością strony, wymyślnymi formularzami zamówień lub czymkolwiek innym, od kompletnego i bezpiecznego internetowego zamówienia. Twoi klienci przestaną u ciebie kupować jeżeli będą mieli wątpliwości co do tego, że numer ich karty kredytowej jest bezpieczny.

Wprowadź w życie te proste strategie tak, by twoje wyróżniające się towary reklamowe mogły jednocześnie reklamować twój lokal i przyczyniać się do zwiększania przychodów i ostatecznego wyniku finansowego. Poprzez zapewnienie swoim produktom lepszego wyeksponowania i łatwości dokonywania zakupów, umożliwiasz klientom zabranie ze sobą do ich domów. Wspaniałych wrażeń wyniesionych z twojej restauracji!

Mari Prientice



www.hotelinfo24.pl