Wybierasz się w podróż służbową? Hotele chcą, abyś zabrał w nią również swoją rodzinę

2008-08-17, 00:18:27

Żądni generowania większej sprzedaży pozyskiwanej od rodzin biznesmenów, hotele zwiększają swoje wysiłki w dogadzaniu dzieciom swoich gości. Nawet hotele, które obsługują i zaspokajają potrzeby biznesowych gości, takie jak Embassy Suites i Omni przedstawiły swoje udogodnienia przyjazne dla dzieci, aby zwiększyć rezerwacje pobytów wypoczynkowych i zachęcić swoich klientów do korzystania z usług hoteli wraz ze swoimi rodzinami.

Torby z prezentami, zabawki i złote rybki wprowadzane do hotelowych pokoi, dziecięce apartamenty i usługi opiekunek do dzieci znajdują się wśród ostatnich propozycji. Plany całkowicie nowych łańcuchów hotelowych ukierunkowane na dzieci są również przedmiotem aktualnie prowadzonych prac.

Trend napędzany jest przez:

- Zwiększoną liczbę podróżujących rodzin. Badanie przeprowadzone przez firmę Y Partnership wskazuje na to, że 38 % dorosłych osób podróżowało co najmniej raz ze swoimi dziećmi w 2007 roku, w porównaniu do skromnych 26 % osób zarejestrowanych w roku 2000.

„Nawyki pracy w Ameryce stały się tak bardzo uciążliwe dla pracowników, że postrzegają wszelkiego rodzaju wakacje i urlopy jako formę rodzinnego zjednoczenia” mówi Peter Yesawich, Dyrektor Naczelny firmy Y Partnership. W zasadzie, pochodną tego stanu rzeczy    jest to, że coraz więcej ludzi wychodzi z następującą propozycją: „Spędźmy ten weekend razem z dziećmi.”

- Puste pokoje w czasie weekendów. Popyt na pokoje w hotelach biznesowych spada ostro w czasie weekendów, w związku z czym właściciele są skłonni do poszukiwania innych możliwości sprzedażowych. Przyjazne dla dzieci udogodnienia są „docenieniem tego, jak wielu podróżnych łączy biznes z rodzinnymi wakacjami” mówi Caryn Kboudi, rzeczniczka firma Omni Hotels, które zmodernizowały kilkanaście swoich pokoi, z przeznaczeniem na apartamenty dziecięce.

Badanie Y Partnership wskazuje, że około jednej trzeciej gości przebywających służbowo w hotelach, przedłuża swoje pobyty, traktując je w tej drugiej części, jako pobyty wypoczynkowe, kiedy tylko jest to możliwe. Nastąpił tu spadek z 60 % w roku 2000, ponieważ „podróże służbowe są bardziej poważne i nie tak bardzo rozrywkowe” mówi Yesawich. Nowe programy, jednakże, odzwierciedlają prawdopodobnie chęć hoteli do nakłonienia lojalnych klientów biznesowych do rozważenia propozycji obiektów, które już znają, do spędzenia w nich rodzinnych wakacji, mówi Yesawich.

- Więcej marketingu ukierunkowanego na dzieci. Dzieci są wyeksponowane na reklamę i marketing z coraz większej liczby kanałów medialnych, mówi John Lee, wiceprezes ds. marketingu firmy Embassy Suites. Łańcuch, którego właścicielem jest Hilton, uruchomił stronę internetową tylko dla dzieci – embassykids.com – na której, niewielkich rozmiarów użytkownicy mogą przygotowywać swoje własne sieciowe omlety, rozwiązywać quizy, drukować etykiety towarów i kolorować specjalne arkusze. „Bardzo wiele badań naukowych stwierdza, że dzieci w przedziale wiekowym od 6 do 11 lat są wielkimi naśladowcami swoich rodziców” mówi Lee. „Czy liczymy na uzyskanie tą drogą nowych rezerwacji? Z pewnością.”

Steve Ording, wielokrotnie odbywający podróże służbowe, a jednocześnie manager sprzedaży z Columbus w stanie Ohio mówi, że nie przeszkadzają mu hotele kwaterujące podróżnych przyjeżdżających do nich wraz ze swoimi dziećmi. Jedynym mankamentem jest hałas. Przebywałem w hotelach, w których dzieci w różnym wieku biegały po korytarzach i trzaskały drzwiami, bardzo późnym wieczorem, a w zasadzie nocą, kiedy właśnie próbowałem zasnąć” mówi Ording. „Jeżeli można byłoby ograniczyć w jakiś sposób te hałasy, radziłbym hotelom, aby się w to zaangażowały.”

Przetestowaną wielokrotnie najbardziej powszechną strategią, jest rozdawanie dzieciom zabawek i prezentów. Omni Hotels rozprowadza bezpłatne plecaki z małymi zabawkami dla dzieci, jak również mleko i słodycze dostarczane każdego wieczora do pokoi hotelowych. Tego lata, Kimpton Hotels rozpoczną dystrybucję toreb na ramię z jo-jo i gąbkami do kąpieli oraz instaluje w niektórych pokojach akwaria ze złotymi rybkami. Loews Hotels weszły w spółkę z firmą Fisher-Price, i teraz goście mogą wypożyczać elektroniczne urządzenia do aktywnej zabawy i nauki tzw. „Smart Cycle”, które są narzędziem do ćwiczenia przez dzieci nauki jazdy na rowerze.

Hotele mają również nadzieję na generowanie przychodów poprzez sprzedawanie dziecięcych programów w postaci unikatowych pakietów. Omni Hotels łączą po dwa pokoje, w niektórych swoich obiektach, aby przekształcić je w dziecinne apartamenty, z piętrowymi łóżkami, puchowymi fotelami z tkaniny wypełnione kulkami z tworzyw sztucznych i dżinsowych kanap. Przekształca się je z powrotem w normalne pokoje, kiedy nie są zajmowane przez gości ze swoimi rodzinami.

Swissotel Chicago wprowadził w swoim obiekcie apartamenty o tematyce wodnej, planetarnej oraz z dinozaurami. Przekształcony z dwóch pokoi, cena każdego apartamentu rozpoczyna się od 800 $ za noc. Pokój wodny jest przyozdobiony zabawkami wielorybów, stołem rozmiarami przystosowany dla dziecka oraz płytami DVD i książkami o rybach i ich środowisku naturalnym. Pakiet obejmuje cztery bilety do lokalnych muzeów, każdy warty około 100 $, mówi rzeczniczka firmy Nicole Jachimiak.

Marriott International rozwija te projekty, wchodząc w związek partnerski z firmą Nickelodeon i tworząc nowy łańcuch hoteli skoncentrowanych na turystyce rodzinnej. Jego pierwszy hotel z 650 pokojami i parkiem wodnym o powierzchni ponad 9 tysięcy metrów kwadratowych, będzie, zgodnie z planami, otwarty w San Diego w 2011 roku. Będzie on wyposażony w inne udogodnienia Nickelodeona w całym hotelu: programy rozrywkowe odbywające się na żywo, z takim bohaterami jak Dora the Explorer i SpongeBob SquarePants; główną scenę teatralnych przedstawień rozrywkowych oraz apartamenty dziecięce ozdobione bohaterami Nickelodeona.  Marriott ma nadzieję, że do 2020 roku, w budowie będzie 20 jego nowych obiektów. 

Roger Yu, USA Today



www.hotelinfo24.pl