Budowanie linków - Pokaż mi linki!

2010-09-26, 13:19:06

Trzy łatwe kroki pomocne przy pozyskiwaniu większej ilości lokalnych linków do twojej strony internetowej i wzbogacenia optymalizacji wyszukiwarki

Powszechnym jest fakt, iż pozyskanie innych stron internetowych, które poprzez linki kierują do twojej strony jest jednym ze sposobów na poprawienie pozycji strony w rezultatach naturalnego wyszukiwania. Jednym z największych wyzwań, o jakich często słyszymy od hotelarzy jest to, że nie wiedzą jak to zrobić, a ja często spotykam się z pytaniem o ujawnienie swoich sposobów, których używałem jako hotelarz, odnosząc sukcesy w zastosowaniu skutecznych internetowych strategii marketingowych. Poniżej przedstawiam trzy łatwe kroki pomocne przy pozyskiwaniu większej ilości lokalnych linków do twojej strony internetowej i wzbogacenia optymalizacji wyszukiwarki.

Krok 1 – Wszystko opiera się na niszach

Przeanalizuj problem nisz rynkowych, na które nastawiona jest twoja działalność. Przykładowo, kiedy hotel znajduje się w pobliżu uniwersytetu. W świecie pozbawionym internetu, starałbym się nasycić informacjami tak wiele wydziałów uniwersyteckich jak tylko byłoby to możliwe, od wydziału sportowego po wydział prawa i szkołę biznesu, no a w celu pozyskania jak największej ilości nowego biznesu powinieneś przenieść tę samą strategię do biznesu. Podczas gdy większość z moich konkurentów figuruje być może w zestawieniu ogólnej markowej szkolnej strony w zakładce ‘hotele w naszym regionie’, to poprzez postawienie kilku dobrze umiejscowionych pytań w trakcie  przeprowadzanych rozmów telefonicznych, mogę nie tylko zapewnić sobie tam pozycję w wykazie do mojej niezależnej strony internetowej, ale także w wykazie na osobnych stronach poszczególnych wydziałów. Wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na strony z rozszerzeniem .edu i .gov, a poprzez poświęcenie kilku dodatkowych minut w trakcie normalnej rozmowy sprzedażowej, możesz zabezpieczyć sobie kilka nowych linków i zdecydowanie wspomóc pozycję strony w naturalnych wynikach wyszukiwania.##

Krok 2 – Każda rozmowa sprzedażowa

Duża ilość wielkich korporacji dysponuje działami podróży przy pomocy których dokonuje rezerwacji. Jednakże wiele małych przedsiębiorstw w dalszym ciągu prowadzi bezpośrednią rezerwację. Wykorzystaj to na swoją korzyść. Jedno z moich ulubionych pytań, jakie zadaję podczas rozmów sprzedażowych brzmi „Czy publikujecie informacje na swojej stronie internetowej dla swoich podróżnych?” Jeżeli uzyskacie potwierdzenie, zaopatrz ich w informacje o swojej stronie, a jeżeli nie, wyjaśnij im, dlaczego jest to tak bardzo przydatne narzędzie umożliwiające podróżnym dokonanie „inspekcji” waszego obiektu i zobaczenia oferowanych im wartości, zanim zdecydują się na rezerwację. Chociaż strategia ta prawdopodobnie nie sprawdzi się w stosunku do takich firm jak Microsoft, czy Intel, to dużo częściej zadziała w przypadku firm małych i średniej wielkości. Możesz następnie skorzystać ze swoich narzędzi analitycznych, aby prześledzić, które firmy przekierowują do ciebie więcej biznesów przez ich strony internetowe.

Krok 3 – Zwiększ liczbę linków poprzez intensywniejszą analizę rynku

Jeżeli wyczerpałeś już wszystkie swoje naturalne zasoby, a w dalszym ciągu poszukujesz nowych, to jedno proste narzędzie pomagające w wyszukaniu potencjalnych linków można znaleźć na stronie feekeywords.wordtracker.com. Wpisz do narzędzia swoje miasto i/lub stan, a narzędzie pomoże ci w zrozumieniu, czego poszukują klienci. W przykładzie podanym poniżej,  wpis Stamford Connecticut doprowadził do kilkunastu rezultatów zawierających następującą frazę „parada balonowa w Stamford Connecticut”. Poprzez dokonanie szybkiego wyszukania znalazłem informacje dotyczące interesującej mnie parady, jak również adres jej strony internetowej i numery telefonów, pod którymi mogłem zasięgnąć bardziej dokładnych informacji. Następnym krokiem było wykonanie rozmowy telefonicznej z organizacją zajmującą się paradą i zasięgnięcie informacji na temat ewentualnego partnerstwa i uzyskania na ich stronie linka do mojej strony internetowej.

Powyższe kroki pomogą ci w pokonaniu syndromu „nie wiem, jak mam to zrobić” i w wygenerowaniu większej ilości linków do własnej strony internetowej.

Hotel Marketing



www.hotelinfo24.pl