Dziesięć powodów wykorzystania mediów społecznościowych dla rozruchu hotelu

2011-03-10, 09:46:25

Słyszeliście o tym szumie wokół mediów społecznościowych, ale nie jesteście pewni jak to zrobić, aby wykorzystać je do waszych celów? Nowy hotel, przekształcenie, zmiana barw - dla wszystkich tych hoteli istnieje szansa efektywnego wykorzystania Facebooka, Twittera, Flickra i innych narzędzi mediów społecznościowych. Oto kilka sposobów na to, jak tego można dokonać.

1. Wymień stary, nudny newsletter. Zamiast comiesięcznego wysyłania klientom biuletynu informacyjnego ze zaktualizowanymi danymi, stwórz Stronę dla Fanów na Facebooku poświęconą twemu nowemu hotelowi. Wykorzystaj do tego celu narzędzie aktualizujące stan – aktualizuj dane dotyczące stanu zaawansowania budowy nowego hotelu lub prac przekształceniowych. Żaden szczegół nie jest zbyt drobiazgowy – ludzie naprawdę są zainteresowani ręcznie tkanymi ściennymi gobelinami – ale nie przesadzaj. Aktualizacja przeprowadzana raz dziennie jest w zupełności wystarczająca.

2. Zwiększaj osobową siłę oddziaływania. Czy ci się to podoba czy nie, twój personel odwiedza takie strony jak Twitter, Facebook, Flickr, YouTube i wszystkie inne. Zamiast walki z czymś nieuchronnym wykorzystaj potęgę ich powiązań w dobrym celu. Kiedy zatrudniasz nowych pracowników, wyślij zawiadomienia do swoich fanów i zwolenników. Następnie spowoduj, aby twoi nowi pracownicy zapraszali swoich przyjaciół do zainteresowania się twoim hotelem.

3. Rejestruj w sposób bezproblemowy historię działań. Zamieszczaj zdjęcia postępów w budowie obiektu na Flickrze lub na foto-blogu. W trakcie oczekiwania na to, aby korporacja zaaprobowała oficjalne fotografie, kieruj potencjalnych klientów do tych zdjęć, aby mogli rozpocząć wraz z tobą wizualizację gotowego produktu. Rób i zamieszczaj zdjęcia klientów na miejscu budowy, następnie wysyłaj linki pocztą w ramach działania kontynuacyjnego. Kiedy będziesz gotowy do zorganizowania pokazu slajdów dla personelu w dniu otwarcia, będziesz miał mnóstwo fotografii do wykorzystania.##

4. Uzupełniaj (lub wymieniaj) drukowane foldery. Nawet najpiękniejsze artystyczne wizualizacje twojej sali balowej będą bezużyteczne po dniu otwarcia. Zaoszczędź pieniądze i papier poprzez dosyłanie swoich najnowszych prezentacji stworzonych w programie Power Point do portalu usługowego SlideShare. Możesz zaznaczyć interesujące cię partie wraz z linkiem i dokonać zmian w czasie rzeczywistym. Bonus: unikasz magazynowania i w efekcie wyrzucania pudełek z nieaktualnymi kartami reklamowymi.

5. Ustawiaj swój hotel w pozycji eksperta. Czy twój hotel stoi na pozycji monopolisty na lokalnym rynku przyjęć weselnych? Zacznij ustanawianie swojej wiarygodności zanim rozpoczniesz działalność poprzez publikację porad dotyczących wesel. Ustanów linki do znanych dostawców i zmieść zdjęcia ich ciast i bukietów. Krótko mówiąc, stań się częścią prowadzonych dyskusji i wnoś swój wkład w dostarczanie wartościowych informacji – nie ograniczaj się wyłącznie do ofert sprzedażowych.

6. Zdobywaj opinie klienta zanim coś się zawali. Wiele, wiele decyzji proceduralnych odnoszących się do polityki prowadzonej przez hotel jest podejmowanych przez dwie osoby w trakcie bezsennych nocy na trzy tygodnie przed otwarciem obiektu. Zamiast ględzenia lub późniejszego zajmowania się sprzeciwami, zainicjuj dyskusję wśród swoich fanów. Możesz przecież nie zastosować się do ich woli (nie, nie sądzę abyśmy zezwolili na sprzedaż piwa trzynastolatkom), ale będziesz mógł zdobyć trochę interesujących pomysłów.

7. Dowiedz się, co obchodzi twoich klientów. Wiele nowych hoteli podejmuje działania partnerskie z lokalnymi organizacjami charytatywnymi, aby zdobyć nowe kontakty i zyskać rozgłos. Poproś lokalnych miłośników Twittera o przedstawienie pomysłów w tym zakresie, tak byś mógł ocenić, jak dobrze twoje wsparcie wpływa na założone przez ciebie cele strategiczne.

8. Wyróżniaj się. Niezależnie od domniemanej wszechobecności Facebooka, Twittera i YouTube’a w biznesie, większość hoteli albo nie wykorzystuje mediów społecznościowych, albo robi to niedostatecznie. Musisz stać się częścią dialogu odbywającego się na ich forach, zamiast wykrztuszania ofert sprzedażowych przy każdej aktualizacji stanu. Jeżeli ci się to uda, będziesz jednym z niewielu.

9. Rozbawiaj siebie i swoich fanów. Wszyscy doceniają umysłowy odpoczynek. W internecie funkcjonuje cała masa rozrywkowych stron zorientowanych na tematykę hotelarską. Zamieść okazjonalny link do jednej z nich. Nawet jeżeli jesteś jedyną osobą, która się śmieje, to przecież się śmiejesz i możesz korzystać z tego źródła rozrywki tak często jak będziesz mógł w trakcie otwierania nowego hotelu.

10. Uczłowieczaj swój biznes. Celem wykorzystania mediów społecznościowych dla twojego nowego hotelu jest humanizacja biznesu i stworzenie emocjonalnych związków z twoimi fanami. Próba wykreowania ‘szablonu’ dla mediów społecznościowych jest jak budowanie fabryki płatków śnieżnych – w najlepszym przypadku stajesz się nudziarzem, w najgorszym – zrobisz klapę zanim na dobre rozkręcisz interes. Bądź autentyczny. Naprawdę.

Susan Deluzain Barry



www.hotelinfo24.pl