Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Maksymalizowanie wydatków w przeliczeniu na...

Artykuły serwisu


Maksymalizowanie wydatków w przeliczeniu na klienta


Dodano: 2011-05-26

Drukuj


Jednym z najlepszych i najbardziej użytecznych KPI (key performance indicator) – kluczowych wskaźników efektywności jest dokładna wartość sprzedaży w przeliczeniu na klientów – wydatków na osobę.

Wskaźnik ten jest bardzo łatwy do wyliczenia ponieważ potrzebne są do tego celu tylko dwie liczby: Sprzedaż ogółem podzielona przez Ilość klientów ogółem. Mimo to wielu operatorów przedstawia w tym obszarze zaledwie hipotezy, choć oparte na rzetelnej wiedzy, i nie potrafią zidentyfikować istotnych, słabych stron (a czasami również mocnych). Bez dokładnej znajomości liczby klientów poruszasz się w biznesie po omacku.

• Kiedy oddzielnie mierzysz sprzedaż poszczególnych dań, deserów, napojów na osobę znajdziesz dużo więcej cennych informacji

• Wskaźniki te pokazują kluczowe obszary wyboru – główne dania i przekąski, desery, napoje bezalkoholowe, alkohol i być może przystawki (chleb, sałatki) i inne produkty sprzedaży. Jest to znakomity wskaźnik obrazujący to, w jakim stopniu menu odpowiada klientom (czy oferujesz wszystko, czego sobie życzą, np. właściwy wybór deserów, wystarczający wybór sałatek, szeroki zakres win celebracyjnych itd.). ten wskaźnik KPI może być stosowną podstawą dla systemu bonusowego. W hotelu możesz rejestrować, ile czasu twoi hotelowi goście spędzają w restauracji i kawiarni.



• Oddzielnie rejestruj dane dla różnych pór dnia i różnych lokalizacji. Jeżeli twoja oferta sprzedaży zmienia się w trakcie dnia, np. sprzedaż porannej kawy, kolacje itd., rejestruj sprzedaż na osobę oddzielnie tak, byś mógł porównywać podobną sprzedaż w podobnych porach dnia. Przykładowo koktajl bar może uzyskiwać większą sprzedaż na osobę niż bar sportowy lub bar kawowy – a więc każdy z nich wymaga przeprowadzania dokładnych pomiarów.

• Bądź przygotowany na niespodzianki. Nie zapomnę restauratora, który był bardzo z siebie zadowolony z powodu średniej sprzedaży w wysokości 80$ na osobę, ale nie miał pojęcia, że z tej kwoty tylko 1 $ pochodził ze sprzedaży deserów. Innymi słowy desery się praktycznie nie sprzedawały, a on był przeświadczony, że były one główną atrakcją (i to wcale nie był jego jedyny problem!). Poprawa nastąpiła po zaktywowaniu zespołów sprzedażowych i określeniu celów sprzedaży w różnych porach dnia.

• Zasadniczą sprawą jest właściwe policzenie klientów. Wprowadź obowiązek podawania liczby klientów w trakcie rejestracji zamówienia w punkcie sprzedaży lub na rachunku. Operacja ta trwa zaledwie sekundę, a bez tych danych, analiza sprzedaży na osobę nie będzie możliwa. Niektóre bary korzystają z liczników osób zamontowanych w drzwiach ponieważ liczenia klientów nie stosuje się przy kasach ze względu na duży ruch. Nie są one super dokładne, ale uśrednienie pomiaru po określonym okresie okazuje się pomocne.

• Liczba klientów nie jest tożsama z liczbą dokonanych transakcji. Jedna transakcja kasowa może dotyczyć jednej osoby, dużej rodziny, bądź pary – niezbyt wartościowe jest na tej podstawie uśrednianie liczby osób, chociaż niektórzy operatorzy sądzą, że jest to dobry sposób liczenia klientów.

• Spodziewaj się natychmiastowej reakcji w przypadku zmiany menu: jeżeli nadszedł czas na zmianę menu, dane dotyczące sprzedaży na osobę pokażą ci momentalnie czy poprawiłeś swoją sprzedaż, czy nie.

• Umieszczaj raporty z rezultatami pomiarów w kontrolnych diagramach – jednostronicowy raport zawierający kluczowe rezultaty. Porównuj tydzień do tygodnia i miesiąc do miesiąca, albo określony okres z analogicznym okresem roku ubiegłego. Nawet jeżeli nie lubisz statystyki to dane o sprzedaży na osobę precyzyjnie obrazują trendy w zachowaniu klientów i zawsze wskazują na kierunki poprawy działalności operacyjnej. Wskaźniki te są fantastycznym źródłem wiedzy dla menedżerów kuchni i barów – czy ich nowe wspaniałe oferty naprawdę zwiększają sprzedaż?

Profitable Hospitality


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji