Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Jak trudno jest prowadzić restaurację? Przy...

Artykuły serwisu


Jak trudno jest prowadzić restaurację? Przy obiektywizmie analizy biznesowej potrzebny jest profesjonalny konsultant


Dodano: 2011-06-08

Drukuj


W dzisiejszych czasach wszyscy uważają się za ‘ekspertów’ od biznesu restauracyjnego z uwagi na to, że każdy przecież kiedyś jadł w restauracji. Większość ludzi ma problem ze zrozumieniem wysokiego wskaźnika upadania biznesów restauracyjnych bo przecież „Czy trudno jest prowadzić restaurację?” Jako operator zastanowiłbyś się, przy całym swoim ‘doświadczeniu i wiedzy’, dlaczego tak wielu przedsięwzięciom nie udaje się lub działa na granicy opłacalności w tych burzliwych ekonomicznie czasach?

Restauratorzy w swoim ogóle polegają na swoim doświadczeniu i instynkcie przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Jeżeli nie mieliby zaufania i nie byli pasjonatami w zakresie tych „zdolności”, to nie byłoby ich w biznesie. Czasami najtrudniejszym wyznaniem dla właściciela jest potrzeba obiektywizmu. Jest ona najcenniejszą usługą, jaką może zapewnić profesjonalny konsultant niezależnie od tego, czy jest ona świadczona dla małego, niezależnego operatora, czy dla wielkiego łańcucha.

Aby uzyskać najwięcej korzyści z usługi profesjonalnego konsultanta, najważniejsza jest koncentracja na następujących obszarach działalności: Koncepcja, Marketing, Produkcja i Kontrola. Zdawkowe przekazanie konsultantowi twojej idei, która brzmi mniej więcej jak „Wszystko, co mnie obchodzi to ostateczny wynik finansowy” zagwarantuje ci powierzchowność efektu, a frustrację dla konsultanta, w związku z czym równie dobrze mógłbyś wynająć „eksperta publicznego”.

Aby osiągnąć sukces we współpracy z jakimkolwiek profesjonalnym konsultantem obie strony muszą być precyzyjne w zakresie specyficznych celów operacyjnych jak również finansowych. Nie jest czymś niezwykłym, że Koncepcja jest definiowana kiepsko i niejednoznacznie. Udoskonalenia przeprowadzone w twoim obiekcie i w działaniach operacyjnych często zmienia oryginalny kierunek twojej koncepcji, co może również wpłynąć na zmianę rynku docelowego. Klient i jego konsultant muszą przede wszystkim osiągnąć klarowne porozumienie względem tego, jakiego rodzaju operacje będą starali się osiągnąć. Taka umowa i zrozumienie staje się bazą ich związków i prowadzi bezpośrednio do Marketingu biznesu.

Sprawienie, aby istotne informacje dotarły do wystarczającej liczby właściwych pracowników i by były one sformułowane w przekonywujący sposób jest esencją marketingu. Wizerunek wtedy jest najcenniejszy, kiedy jest prawdziwym odzwierciedleniem restauracji zamiast ‘projekcją’ tego, co chciałbyś, aby widzieli w nim twoi klienci. Konsultant koncentruje się na danych obiektywnych analizując, na ile skutecznie twoje wysiłki reprezentują twoją zaplanowaną koncepcję.

Produkcja determinuje poziom doświadczenia gościa odczuwanego przez niego w twojej restauracji. Produkcja musi odzwierciedlać i wyobrażać jakość i wartość w trzech obszarach: Jedzenia, Obsługi i Otoczenia.

Te „trzy wielkie” elementy są głównie zdeterminowane przez pracowników zatrudnionych przy ich tworzeniu. Konsultant musi być pewien, że doborowi, szkoleniu i motywacji personelu nadano najwyższy priorytet i poddawane są bieżącemu procesowi udoskonalania i wynagradzania. Każdy może uczyć każdego, ale prawdziwe szkolenie konkretnej osoby, aby była lepszym pracownikiem, a następnie dopilnowywanie jej rozwoju, aby pracownik stał się lepszą osobą, nigdy się nie kończy.

Monitorowanie jakości doświadczenia klienta jest jednym z decydujących działań kontynuacyjnych podejmowanych przez właściciela. Operatorzy i menedżerowie są często zbyt blisko swoich pracowników, których uprzednio wybrali, aby ocenić ich efektywność dokładnie i sprawiedliwie. Z innej zaś perspektywy ich wydajność może ocenić niezależny konsultant. Konsultant może często blisko współpracować z operatorem przy wypracowywaniu metod monitorowania obsługi i jakości jedzenia, z perspektywy klienta. Połączenie tych czynności kontrolnych z kontrolą gotówki jest powszechnie stosowane przez renomowane usługi tajemniczego klienta.

Kontrola może być jednym z najbardziej nieuchwytnych aspektów biznesu, ale wcale być takim nie musi. Konsultant musi być w stanie ocenić lub stworzyć biznes plan, w którym zaplanowane są wydatki stałe i wydatki operacyjne w stosunku do przychodów. Porównując poprzednie rachunki zysków i strat do standardów przemysłu, cele koncepcyjne i tymczasową działalność operacyjną, konsultant może zagwarantować standard, według którego działalność może być oceniana codziennie, co tydzień i co miesiąc. Kiedy już upewnisz się, że wprowadzone zostały właściwe procedury rejestracji sprzedaży, które są przestrzegane przez wszystkich pracowników, to codzienne raporty z punktów sprzedaży będą dostarczać natychmiastową informację przydatną dla sprawowania efektywnej kontroli. Konsultant musi zapewnić prawidłową wycenę poszczególnych pozycji menu, a także przestrzegania procedur zakupu, magazynowania i przepisów sanitarnych, bo w przeciwnym wypadku wszystkie podejmowane wysiłki mogą pójść na marne.

Jednakże, istotną sprawą jest to, aby uchwycić kontrolę nad bieżącym poziomem biznesu, przed podjęciem próby realizacji większych zysków. Proste zwiększanie wolumenu biznesu przy słabych instrumentach kontrolnych i kiepsko wyszkolonych pracownikach powoduje jedynie wzbogacanie się twoich dostawców. Konsultant musi wprowadzić i dostarczyć narzędzia do wzmocnienia obszarów odpowiedzialności przekładających się na zwiększenie zysków. Nie możesz po prostu wprowadzać standardów, które nie odpowiadają twojej misji. Przepisy i procedury to niezwykle pomocne narzędzia, ale tylko wtedy, kiedy pracują na twoją rzecz, a nie przeciw tobie.

To prawda, że czasami trudno jest zobaczyć drzewa w środku lasu!

William „Billy-O” Orilio


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji