Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Sześć sposobów wyróżniania swojej marki

Artykuły serwisu


Sześć sposobów wyróżniania swojej marki


Dodano: 2011-07-12

Drukuj


Najmniej eleganckim słowem w przemyśle hotelarskim jest „utowarowienie” A skrótowcem? OTA (stowarzyszenie organizacji turystycznych). Oba idą ze sobą w parze - argumentuje wielu hotelarzy. Napędzany wysokością cen, handel prowadzony przez internetowe biura podróży takie jak Expedia, Priceline i Travelocity sprowadził proces rezerwacji do pogoni za stawką. Obecnie jest mniej prawdopodobne, żeby goście szukali specyficznych marek i łańcuchów hotelowych, niż kiedykolwiek wcześniej, faworyzując zamiast tego przeceny i dobre okazje.

Powoduje to spory niepokój wśród zarządów firm hotelowych, powiedział Peter Yesawich, prezes i dyrektor naczelny firmy Ypartnership.

Tak, jak można się było spodziewać erozja stawki zachodząca pod wpływem wielkiej recesji stworzyła coś, co Mark Lomanno z STR nazwał „aurą utowarowienia”.

„Wszystkie wasze środki przeznaczane są na próby tworzenia wyróżniających się produktów, ale wtórnie komunikaty docierające do klientów w rzeczywistości dotyczą cen” powiedział prezes firmy badawczej w trakcie ostatniego panelu na Forum Liderów Hotelarskiego amerykańskiego stowarzyszenia hotelowego AH&LA.

Hotelowi goście uczą się kojarzyć obiekty poprzez kanały dystrybucyjne, przez które zostały zarezerwowane.

„Ludzie mówią, ‘nie byłem w Marriott’cie czy Holiday Inn, byłem w hotelu Expedia’” powiedział współzałożyciel Smith Travel Research, Randy Smith w swoim przemówieniu na otwarcie szczytu hotelarskiego Cornell Hospitality Research Summit.

Nie wszystko jednak stracone. Marki wciąż jeszcze odgrywają istotną rolę we wpływaniu na zachowanie rezerwacyjne turystów. Pięćdziesiąt osiem procent przebadanych amerykańskich turystów powiedziało, że nazwy marek są ciągle jeszcze „wyjątkową” lub „bardzo wpływającą” częścią procesu wyboru hotelu, jak wynika z badania ‘Portret Amerykańskich Turystów’ przeprowadzonego w 2010 roku przez Ypartnership.



Mimo, iż dyferencjacja marki (wyróżnianie) twojego hotelu jest trudniejsza niż kiedykolwiek wcześniej przedstawiam poniżej sześć sposobów rozpoczęcia tego procesu:

1. Zidentyfikuj to, co możesz wnieść w zakres tego przedsięwzięcia

Jest to rozstrzygające dla niektórych hotelowych marek. Niektóre koncepcje nigdy nie zakończą się powodzeniem, ponieważ nigdy nie było na nie zapotrzebowania, powiedział Bill Tucker dyrektor naczelny Agency 212, firmy prowadzącej marketing marki dla Loews Hotels i innych łańcuchów.
„Kiedy znajdujesz się na wczesnym etapie budowania idei, a następnie budowania marki, najgorszą rzeczą, jaką możesz uczynić jest brak bardzo, bardzo, bardzo przejrzystych powodów uzasadniających to, co robisz i to, w jaki sposób zamierzasz to uczynić swoim wyróżnikiem.”
Spytaj sam siebie, „Co moja marka lub hotel może ze sobą wnieść? Jakie są moje unikalne atrybuty sprzedażowe, które będą mnie wyróżniały spośród konkurencji?”
Tucker nazywa te wyróżniające atrybuty Powodami do Uwierzenia (Reasons to Believe – czyli RTB). Stanowią one powód, dla którego klienci wybiorą twoją markę, zamiast marki konkurenta. Zidentyfikuj je, wesprzyj i zbuduj je w oparciu o pięć pozostałych etapów.

2. Zaoferuj coś więcej niż cena

Nic bardziej nie irytuje dyrektora Lomanno z STR niż nieodpowiedzialna polityka cenowa. Jeżeli opierasz całą swoją propozycję sprzedażową o cenę – lub w przypadku ostatniego załamania rynkowego o to, na jak niskim poziomie możesz ustalić cenę w porównaniu do swoich konkurentów – to wysyłasz do klienta mieszane sygnały o ważności twoich unikalnych atrybutów sprzedaży.

3. Dotrzymuj swoich obietnic

RTB jest obietnicą. Poprzez wspomaganie swoich unikalnych punktów sprzedaży mówisz dosłownie gościom „Oto dlaczego różnimy się od innych. Oto dlaczego powinniście nam uwierzyć. Oto dlaczego powinniście zostać u nas”. Złam te obietnice, a stracisz gości na zawsze, powiedział Tucker.
„To wszystko jest tak bardzo zorientowane na wyniki”, powiedział. „Możemy zapewniać, o czym tylko chcemy zapewnić i wychodzić do klienta z fundamentalnymi wartościami... ale problem polega na tym, że o ile nie poprzemy tego czynem – szczególnie w dzisiejszych czasach – to nie przetrwamy długo. Nie da się nikogo oszukać w tym przemyśle.”
„Jest bardzo, bardzo, bardzo ciężko dokonać rozróżnienia pomiędzy obiektami jeżeli nie masz wyników” dodał.

4. Zadowalaj klientów swoją obsługą

Możesz nie mieć najlepszych urządzeń i ośrodków w okolicy. Twoje dywany mogą być podniszczone, a twoje udogodnienia mogą być ograniczone. Powinieneś jednak robić coś oryginalnego dla zadowalania gości.

„Sposobem na wyróżnianie się jest obsługa” powiedziała Sherri Kimes, profesor w Cornell’s School of Hotel Administration. Przemawiając na spotkaniu dziekanów Cornell Dean’s Leadership Series zapoznała uczestników z wynikami przeprowadzonego przez nią wiosennego badania. W trakcie recesji gospodarczej, relacjonowała Kimes, jednym z najistotniejszych punktów dyferencjacji pomiędzy markami jest obsługa. Jeżeli nie zapewnisz klientom obsługi, która ich zdaniem im się należy, to pójdą sobie gdzie indziej, powiedziała.

5. Wyraźnie zaznaczaj swoją tożsamość

Jest to jedna z rzeczy pomagająca zrozumieć charakter twojej marki, poznanie jej DNA do samych korzeni, zidentyfikowanie atrybutów RTB – jeżeli jednak nie potrafisz wyartykułować tych rzeczy swojemu klientowi, to nie masz nic, powiedział Tucker.

Dobrym przykładem marki, która wyraźnie zaznaczyła swoją tożsamość i pokazała swoją oryginalność była Holiday Inn i Holiday Inn Express, powiedział Pavelko z Google.

Firma macierzysta InterContinental Hotels Group wykonała wspaniałą pracę w zakresie marketingu marki, powiedział.

„Klienci wiedzieli na czym polegało odświeżenie marki, co było nowe, a co inne” powiedział Pavelko. „Przemysł hotelarski powinien przemyśleć swoje działania na przyszłe co najmniej pięć lat i określić swoje potrzeby dla wysunięcia swojej marki na czołową pozycję.”

6. Jeżeli wszystko inne zawiedzie, zreformuj się

Jedną z przyczyn powodujących tak wysoki wzrost liczby nowych marek wchodzących na rynek, twierdzą źródła, jest problem z reformowaniem i unowocześnianiem marek już istniejących.

„Wyzwanie stojące przed markami jest tego rodzaju, że kiedy wizerunek marki jest już utrwalony bardzo trudno jest go poprawić i skorygować,” powiedział Yesawich.
Co nie oznacza, że nie można tego zrobić.

Westin, na przykład, znakomicie zaprezentował nowe oblicze produktu na bazie miękkiego, pierzastego Niebiańskiego Łoża. Poprzez Niebiański Prysznic i Niebiańską Kąpiel, to co było kiedyś nudną i drętwą starą marką przeznaczoną dla osób powyżej pięćdziesiątki, stało się młodą i nową marką.

„Wszystkie te rzeczy znacząco wpłynęły na zmienioną percepcję marki Westin,” powiedział Yesawich.

Patrick Mayock


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji