Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Jak stworzyć atrakcyjną zawartość strony w...

Artykuły serwisu


Jak stworzyć atrakcyjną zawartość strony w internecie via media społecznościowe – Część 1 z 4: Blogi


Dodano: 2011-07-25

Drukuj


W miarę jak coraz więcej turystycznych marek, małych i dużych, boryka się z mediami społecznościowymi, staje się oczywistym, że większość korporacyjnych strategii wobec tych mediów dzieli się na 3 kategorie – dobre, złe i okropne.

Podczas gdy, oczywiście, wszyscy walczą o to, aby znaleźć się w pierwszej kategorii, istnieje wiele powodów dlaczego większość firm turystycznych kwalifikuje się do tych dwu ostatnich. Według najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę EyeforTravel najbardziej powszechną kwestią sporną dotyczącą osiągania sukcesu w mediach społecznościowych jest – zrozumienie tego, w jaki sposób tworzyć przyciągającą klienta, atrakcyjną zawartość strony internetowej.

Żadna firma nie zechciałaby prezentować treści, które nie odpowiadają ich docelowej klienteli lub co gorsza, nie są w ogóle czytane. Jednakże w gorączce przyłączania się do mediów społecznościowych często popełnia się błędy. Wydaje się, że większość błędów zdarza się w fazie planowania. Nie jest to czymś zaskakującym biorąc pod uwagę szeroką paletę pytań rodzących się w związku z zawartością profilu w mediach społecznościowych – pytań, na które nie padają starannie przemyślane odpowiedzi.

Na przykład, jakie treści wpływają na zaangażowanie twoich klientów? W jaki sposób wybierasz właściwy charakter komunikacji odpowiedni dla twojej marki? Nie możesz kierować wiadomości do wszystkich – w jaki sposób identyfikujesz odpowiednich, zdolnych do angażowania się ludzi? W jaki sposób ułatwiasz swoim klientom pozytywne wypowiadanie się o twojej marce?



W najbliższym czasie EyeforTravel będzie publikował serię artykułów o tym jak firmy turystyczne mogą tworzyć udane treści w mediach społecznościowych. Będziemy przeglądać blogi, Facebook, Twitter i miejsca turystyki niszowej. Czytaj część I : Blogi.

Część I – Jak stworzyć atrakcyjną zawartość blogu
Na początek zajmijmy się kwestią blogów. Każdego dnia kolejna firma turystyczna rozpoczyna pisanie jeszcze jednego turystycznego bloga. Blogi są oczywiście postrzegane jako znakomity sposób na dostarczanie nowych treści na swoją stronę, poszerzania świadomości marki i przyciągania ruchu, co z kolei będzie być może skutkowało pozytywnymi rezultatami w konwersji zaangażowanych klientów. Bogactwo produktów turystycznych samych w sobie doskonale pasuje do charakteru mediów społecznościowych. Przecież w końcu ludzie lubią rozmawiać o swoich doświadczeniach turystycznych.

W jaki sposób jednak ocenić jaka zawartość blogu jest istotna dla twojej marki? Czy powinieneś po prostu ‘podrasować’ już istniejące wpisy, czy brakuje im niestety oryginalności? Jeżeli my wszyscy jako przemysł będziemy mieli blogi, to w jaki sposób będziemy się od siebie różnili?
Jak możesz upewnić się, że twój blog jest nie tylko czytany, ale wyróżnia się wśród innych tego rodzaju publikacji?

Srinivas Rao, dyrektor medium społecznościowego, Flightster i gospodarz BlogcastFM ma kilka porad w zakresie tworzenia bloga odnoszącego sukcesy. Rao osiągnął 100 procentowy wzrost w 2 miesiące na swoim blogu Flightser. Uważa on, że każdy blog wymaga dobrze przemyślanego planu marketingowego.

Po pierwsze radzi rozważyć, jakie są zasadnicze cele bloga. Na przykład, czy twoim celem jest zbudowanie świadomości marki? Czy chciałbyś poprawić wyniki SEO (pozycji strony w rezultatach wyszukiwania)?

Po drugie, w jaki sposób planujesz zbudować swój blog? Rozważ co następuje:

1. Budżet – Media społecznościowe nie są bezpłatne, zgromadź budżet na ten cel. Sugerowana wskazówka to 2,500 $.
2. Autorzy – Wykorzystaj własną grupę internetową do wyszukania współpracowników i płać im wynagrodzenie. Wybierz tych, którzy cieszą się popularnością.
3. Polityka redakcyjna – Zadbaj o bardziej ludzki wydźwięk bloga, niech nie będzie to marketingowa broszura. Będzie to utrzymywało klientów wracających systematycznie na blog! Staraj się nie narzucać zbyt wielu redakcyjnych ograniczeń (chociaż mogą się one zdarzać w zależności od polityki twojej marki).
4. Ponadczasowe treści – Brak szczegółowych określeń czasu zapewnia, że treści są aktualne przez wiele miesięcy i lat.

Rozważcie następnie plan marketingowy dla swojego bloga. Rao radzi: „Ustawienie bloga pod względem marketingowym może być nie lada wyzwaniem. Po zbudowaniu informacji dźwiękowych (podcastów), osobistego bloga i Flightstera nauczyłem się, że wprowadzanie zasad marketingowych na blogu sprowadza się do jednej rzeczy: kontaktów. Wszystkie taktyki marketingowe na świecie nie znaczą nic, jeżeli nie masz wypracowanych związków i kontaktów z użytkownikami. Kontakty są fundamentem bloga i kluczem do upowszechniania twoich treści.

Rao kontynuuje „Niewielka liczba naprawdę lojalnych czytelników uwielbiających wszystko, co robisz, będzie cię stale popierała w odróżnieniu od tych chwilowo zafascynowanych. Dlatego też twoja osobista internetowa grupa zainteresowań jest tak istotna dla efektywnego marketingowo bloga. Zbudowanie lojalnej grupy będzie procesem wolniejszym w pierwszym etapie, ale opłaci się w planie długoterminowym.”

Gina Baillie



Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji