Wtorek 16 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Jak z powodzeniem otworzyć hotel

Artykuły serwisu


Jak z powodzeniem otworzyć hotel


Dodano: 2011-08-04

Drukuj


Martin Soler wraz ze swoim zespołem w WIHP są twórcami najbardziej udanych inicjacji działalności hotelowej w Europie, takich jak Hotel Seven. Niedawno odbyłem z nim w Paryżu rozmowę poświęconą cyfrowej komunikacji w przemyśle hotelarskim.

Nasza rozmowa dotyczyła szerokiego zakresu tematów, którymi podzielę się z wami w kilku następnych tygodniach, ale niniejszy artykuł dedykowany będzie marketingowemu podejściu stosowanemu przez niego w decydujących chwilach przed otwarciem hotelu.

Poznaj swój cel
Rozstrzygnij, co chcesz osiągnąć przy pomocy działań marketingowych przed otwarciem. Zdefiniowanie pozycji twojej marki jest decydujące w pierwszej fazie planowania. Określona pozycja marki będzie oddziaływać na komunikowanie i taktykę wykorzystywaną w pierwszych etapach przedsięwzięcia.



Wyeksponuj projektanta
Design odgrywa ogromną rolę dla hoteli, z którymi Martin zazwyczaj pracuje. Dla wielu hoteli powiązanie pomiędzy designem, a przychodami jest bliższe niż mogłoby się wydawać – którym to tematem zajmiemy się w jednym z osobnych artykułów.

W rzeczywistości jest tak, że jeżeli masz unikalny produkt, to prawdopodobieństwo zainteresowania twoją marką wzrasta zdecydowanie. Interesujący design zawsze generuje większy rozgłos. Martin uważa, że 40 % wartości hotelowego marketingu pochodzi z jego designu. Z tego też powodu, zanim zacznie się zajmować uruchomieniem jakiegoś hotelu, zawsze pyta, kto go zaprojektował.

Istota koncepcji polega na tym, aby wyeksponować pomysłodawców, artystów i budowniczych stojących za konkretnym produktem.

Co sprawia, że twój produkt jest unikalny? Czy jest to koncepcja? Sposób, w jaki został skonstruowany? Każdy z tych obszarów może odgrywać jakąś rolę w odróżnianiu się twojego obiektu, powodującego jego wysunięcie przed konkurencję.

Rozpoczynaj wcześnie
Zbudowanie zaangażowanej, autentycznej społeczności internetowej wymaga czasu. W celu zgromadzenia pokaźnej grupy fanów i obserwatorów twoich działań przed otwarciem hotelu, wczesne rozpoczęcie procesu budowania tej społeczności jest niezmiernie ważne.

Martin stara się o wzbudzenie możliwie największego rozgłosu wokół planowanego otwarcia hotelu co najmniej na 6 miesięcy przed ustaloną datą. W przypadku Hotel Seven, ekskluzywnym kanałem dystrybucyjnym treści marketingowych był Facebook.

Zastosowane podejście wobec budowania społeczności powróci do założonych celów pozycjonowania marki, ale wczesne rozpoczęcie tego procesu będzie korzystne, niezależnie od platformy.

Zbuduj stronę internetową następnego pokolenia
Tak, jak ważne jest odpowiednio wczesne budowanie internetowej społeczności, wykreowanie fascynującej strony internetowej, tak szybko jak tylko jest to możliwe, jest równie ważne. Dla hoteli strona internetowa jest ich profesjonalną prezentacją, podczas gdy media społecznościowe są bardziej nieformalnym kanałem komunikacyjnym. Oba kanały odgrywają ważną rolę, wzajemnie się uzupełniając.

Strona internetowa „następnego pokolenia” składa się z kilku kluczowych elementów. Martin jest przekonany do szerokiego wykorzystywania zdjęć i bogatych form wizualnych. Jednocześnie, strona musi być szybka i dostępna za pośrednictwem możliwie największej liczby urządzeń. Hotel musi pełnić funkcję „społecznościową” – zintegrowaną z tak wieloma zewnętrznymi sieciami, jak tylko jest to możliwe. A przede wszystkim, musi przecież prowadzić sprzedaż.

Chroń pierwsze wrażenia
Podczas gdy niektóre agencje mediów społecznościowych eksperymentują z eksponowaniem procesu konstrukcyjnego w toku, jako sposobu budowania rozgłosu przed otwarciem obiektu, to Martin zazwyczaj radzi, aby tego nie pokazywać. Pokazywanie niedokończonego produktu mogłoby przekazać twojej społeczności niekoniecznie dobre pierwsze wrażenie. Zamiast tego, głównym celem w fazie wstępnej powinna być sprzedaż marzenia o tym, jak powinien wyglądać przyszły obiekt. Najlepiej się to robi poprzez zbudowanie prototypu projektu lub koncepcji i następnie publikacja podglądu tego materiału.

Wykorzystuj media społecznościowe do pozyskiwania uwagi użytkowników
Hotele generujące dużo rozgłosu w mediach społecznościowych skłaniają dziennikarzy do pisania wiadomości dla publikacji poza sieciowych dla tradycyjnych mediów. Media zawsze poszukują wiadomości, które zainteresują ich odbiorców. Jeżeli wpis na blogu generuje setki tweetów, to na przykład wskazuje na duży potencjał informacyjny. Z tego tez powodu, Martin postrzega media społecznościowe, jako odgrywające kluczową rolę w pozyskiwaniu istotnych mediów dla akcji informacyjnej w fazie poprzedzającej otwarcie hotelu.

Rozdawaj w prezencie darmowe noclegi
Reklama w postaci prezentów darmowego noclegu jest kluczową strategią w fazie poprzedzającej otwarcie, polecaną przez Martina. Umożliwienie dziennikarzom i blogerom pobytu w pokojach mającego wkrótce ruszyć hotelu pomaga im w osobistym wypróbowaniu produktu, co jest decydujące w budowaniu wczesnego rozgłosu w internecie i odnośników zewnętrznych do twojej strony.

Strategia ta nie jest ograniczona do dziennikarzy. Właściciel Seven Hotel rozdał w prezencie darmowe noclegi nawet członkom swojego personelu i innym kluczowym osobom zaangażowanym w projekcie. Każdy musiał doświadczyć jak to wygląda ze strony hotelowego gościa, tak by mógł później najlepiej jak może wykonywać swoją pracę w zakresie sprzedaży i gwarantowania odpowiedniej jakości usług.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na rozdawanie w prezencie noclegów, czy nie, głównym powodem takiej akcji jest zaangażowanie możliwie największej liczby reprezentantów mediów w fazie wstępnej twojego projektu. Wygenerowanie odpowiednio wczesnego rozgłosu jest decydujące dla budowania świadomości marki i twojej obecności w internecie.

Ustanów związki dystrybucyjne
Zamiast postrzegania dystrybutorów jako swoich przeciwników, Martin zaleca ustanowienie tak wiele inteligentnych związków dilerskich, ile tylko można. Na dwie rzeczy trzeba jednak zwrócić uwagę przed zaangażowaniem się w takie związki:

1. Upewnij się, że płacisz prowizje tylko za dokonane rezerwacje. Unikaj stron internetowych, które żądają opłat za samo umieszczenie nazwy twojego hotelu na swoich łamach, chyba że wiesz, że jest w tym ukryty ogromny potencjał.
2. Upewnij się, że generujesz wystarczająco dużo bezpośrednich rezerwacji poprzez swoją stronę internetową. Pozyskiwanie 20% sprzedaży poprzez internetowe biura podróży jest jak najbardziej prawidłowe, ale już 80% sprzedaży pozyskiwanej tą drogą może być groźnym sygnałem

Mierz i sprawdzaj wszystko, co się da
Martin i jego zespół w WIHP postawili na śledzenie szerokiego zakresu danych: od ruchu na stronie internetowej do aktywności w mediach społecznościowych i reputacji w internecie. Wskaźniki efektywności funkcjonowania są niezwykle ważne dla utrzymania kierunku, w jakim powinieneś podążać w trakcie procesu otwierania hotelu. Nie obawiaj się rezygnacji z całych fragmentów swojej strategii, jeżeli zorientujesz się, że nie przynoszą one efektów w przyciąganiu odpowiednich osób odwiedzających stronę, kupujących pobyt w hotelu. Jak się mówi: jeżeli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tego kontrolować, jeżeli nie możesz czegoś kontrolować, nie możesz tym zarządzać.

Josiah Mackenzie


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji