Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Przeszkol swoich sprzedawców w prowadzeniu...

Artykuły serwisu


Przeszkol swoich sprzedawców w prowadzeniu skutecznej korespondencji handlowej za pomocą e-mail


Dodano: 2013-06-19

Drukuj


Większość hotelarzy już dawno doceniło korzyści, jakie przynosi przeprowadzanie podstawowych szkoleń dotyczących sprzedaży wśród swoich specjalistów od sprzedaży. W dzisiejszych czasach rzadko bywa tak, że hotel nie ma w swoim grafiku przewidzianego szkolenia z „podstaw sprzedaży”, skoncentrowanego na strategiach i taktykach, takich jak: tworzenie raportu, słuchanie i zgłębianie się, zapewnianie korzyści, przezwyciężanie obiekcji i finalizowanie.

Niestety większość szkoleń dotyczących sprzedaży jest ograniczana do używania tych podstaw tylko w scenariuszu sprzedaży osobistej czy też może przez telefon, które od lat są podstawowymi sposobami, za pomocą, których sprzedawcy współdziałają z potencjalnymi klientami. Nadal zbyt wiele programów szkoleniowych dotyczących sprzedaży nie wskazuje na środki najszybszego wzrostu, poprzez które większość sprzedawców hotelowych komunikuje się ze swoimi potencjalnymi klientami: na korespondencję e-mail.



Coraz częściej dzisiejsi sprzedawcy hotelowi są zasypywani zapytaniami ofertowymi przez e-mail. Nawet jeżeli pierwotne zapytanie zostało złożone przez telefon lub osobiście, potencjalni klienci wymagają, aby oferty i korespondencja były przesyłane za pomocą e-mail. Czy jest to organizator spotkań biznesowych, czy niecierpliwa panna młoda finalizująca swoje weselne plany zza pomocą swojego podręcznego komputera, czy też trener piłki nożnej używając Hotmail lub AOL wysyła zapytanie na 20 pokoi na turniej w następną sobotę, sprzedawcy znajdują swoją skrzynkę pocztową „pikającą” niczym maszyna do pinballa.

Wcześniej omawialiśmy ogólne sugestie i wskazówki szkoleniowe dla skutecznej zewnętrznej korespondencji e-mail i temat ten zawsze budzi duże zainteresowanie wśród naszych czytelników. Więc aby sprawić, żeby twoi sprzedawcy odnosili coraz to większe sukcesy, poniżej przedstawiam dodatkowe źródło, którym możesz się podzielić na swoim następnym spotkaniu lub seminarium dotyczącym sprzedaży; zarys/format pisemnych, spersonifikowanych i skierowanych na klienta odpowiedzi na twoje pierwsze zapytania ofertowe.

Istnieje siedem składników, które dzięki prawidłowemu zastosowaniu mogą zapewnić, że twój obiekt odstaje od konkurencji, która najprawdopodobniej będzie wysyłała standardowe, bezosobowe, szablonowe odpowiedzi, które zazwyczaj rozpoczynają się od „Szanowna Pani lub Panie, Zgodnie z Państwa zapytaniem w załączeniu przesyłam…”

Powitanie/wstęp

Jak wiedzą specjaliści od hotelarstwa pierwsze wrażenie ma decydujący wpływ na ogólny ton doznań gościa. Zatem upewnij się, że pierwsze wrażenie, jakie stworzysz ukazuje zaangażowanie twojego obiektu do zapewnienia obsługi spersonifikowanej i nastawionej na klienta. Rozpocznij każdy e-mail właściwym, nawet mniej formalnym powitaniem, takim jak „Witaj Douglas”, a następnie podziękuj mu za zapytanie.

Dla e-maili, które dotarły do twojego obiektu dzięki stronom internetowym pośredników, tzn. skierowania od lokalnych organizacji marketingowych takich jak izby handlowe czy biura turystyczne, podziękuj wysyłającemu za odnalezienie cię na tej stronie a także, aby pewnie przedstawić hotel, jako że mogą jeszcze nie wiedzieć, kim jesteś. Właściwym wstępem będzie wtedy: „Witaj Douglas. To wspaniale otrzymać twoje zapytanie poprzez naszych partnerów z Izby Turystycznej naszego miasta, bardzo miło nam słyszeć, że jesteście zainteresowani szczegółami naszej oferty.”

Streść i podsumuj najważniejsze szczegóły z ich zapytania

Będziesz chciał dodać zdanie albo dwa, które streszczą najważniejsze szczegóły, które zawarli w swoich wstępnych wiadomościach. To natychmiast pokazuje twoje zainteresowanie zrozumieniem ich indywidualnych potrzeb oraz późniejsze wyróżnienie twojej oferty wśród innych odpowiedzi, które najprawdopodobniej prawidłowo będą zawierać cenę w pierwszym lub drugim paragrafie. To tak jak zasada umiejętności słuchania, na zajęciach i seminariach, która mówi, że należy podsumować, o czym mówi osoba; streszczając i powtarzając najważniejsze szczegóły na piśmie wzmocnisz to, że zamierzasz „pomóc im w kupieniu tego, czego potrzebują” zamiast próbować „sprzedać im coś”. Oczywiście nie trzeba już mówić, że kiedy podsumowujesz najważniejsze szczegóły, także ponownie potwierdzasz to, co goście do ciebie wysłali. (Tak, zapytania e-mail także powodują pomyłki.)

Ustal wartość produktu zanim złożysz ofertę

Po podsumowaniu najważniejszych szczegółów, większość zapytań e-mail zazwyczaj zawiera pewnego rodzaju wskazówki lub może nawet bezpośrednie pytania odnośnie potrzeb, życzeń, pragnień i preferencji. Np. wysyłający może wskazać cel swojej podróży, szczegóły, kto podróżuje lub pytania dotyczące obsługi.

Tak jak ważne jest, aby słuchać i badać tradycyjną sprzedaż hotelową, tak samo ważne jest, aby czytać pomiędzy wierszami w sprzedaży e-mail. Opracuj zdanie lub dwa, które pozycjonują wartość całkowitą produktu zanim wdasz się w szczegóły zakwaterowania, opłaty czy zestawy ofert. Zrób, co w twojej mocy, aby upewnić się, że twoja odpowiedź pomogła wysyłającemu zrozumieć jak charakterystyczne cechy twojego obiektu pomogą zapewnić specyficzne korzyści dla nich osobiście. Zarówno, kiedy sprzedajesz osobiście lub przez telefon, tak samo użyj formuły korzystnej sprzedaży mówiąc „Mamy tą cechę, aby twoja grupa mogła cieszyć się tej korzyści”. Oczywiście rzeczywiste korzyści, o których wspomnisz będą różnić się zgodnie z tym czy odpowiadasz na zapytanie grupy, osoby planującej ceremonię czy przelotnych gości, ale proces korzyści sprzedaży i ustalenia wartości przed ceną jest zazwyczaj taki sam.

Podaj ofertę cenową trzech możliwych rodzajów zakwaterowania/pakietów

Jeżeli już ustaliłeś wartość całkowitą produktu i pomogłeś wysyłającemu zrozumieć wartość oferty twojego obiektu, jesteś gotowy, aby wpisać parę szczegółów dotyczących cen i dostępności.

Znowu, użyta metoda powinna różnić się według natury zapytania ofertowego. Kiedy wskazówki mówią, że wysyłający nie jest szczególnie wyczulony, jeżeli chodzi o cenę, np. rozpoczyna stwierdzeniem wskazującym pośpiech, tzn., „Potrzebujemy zestaw pokoi dla …” w pierwszej kolejności możesz się skupić na wyżej płatnym zakwaterowaniu, dalej zaoferuj niżej płatne zakwaterowanie pisząc „mamy także.”

Alternatywnie, jeżeli wysyłający wskazuje, że jest naprawdę bardzo wyczulony na punkcie ceny, w stwierdzeniu takim jak „Chcielibyśmy tylko dowiedzieć się, jaka jest wasza najniższa opłata w dniu…” możesz wyszczególnić najpierw pokoje o niżej cenie. Nie bacząc, że tak wielu gości prosi o obniżki, nadal powinieneś przedstawiać droższe opcje. Ponownie, sprzedaż korzyści zamiast wyszczególnienia cech charakterystycznych jest kluczem do sukcesu. Zatem zamiast pisać „za 10$ więcej dostaniesz pokój z widokiem”, powiedz „Tylko za 10$ więcej możemy przydzielić Panu pokój z widokiem, tak, że będzie Pan mógł wyglądać przez okno każdego ranka i podziwiać…”

I najważniejsze ze wszystkich, przez oferowanie trzech opcji, zachęcasz kupującego, aby się zastanowił, „którą powinienem wybrać”, tryb podejmowania decyzji wobec trybu „czy to jest miejsce, w którym chcę zostać?

Przypomnij im, że podane oferty nie są jedynymi opcjami

Jedyną nieszczęśliwą cechą sprzedaży przez e-mail jest to, że nie jest to proces żywy, interaktywny. Wiec, kiedy raz już wysłaliśmy naszą odpowiedź, to mało możemy już zdziałać, aby wpłynąć na późniejszą decyzję odbiorcy. Jest to szczególnie nieszczęśliwe, kiedy zapytania e-mail najprawdopodobniej zgromadzą się razem z innymi odpowiedziami z innych obiektów i wysyłający podejmą decyzję wyłącznie na podstawie wyszczególnionych cen i opcji.

Dlatego szczególnie jeżeli twój hotel czy ośrodek ma różnorodne typy pokoi, zestawy ofert czy konferencji lub, jeżeli twój obiekt posiada znaczące zmiany popytu, które wpływają na ceny bardzo je rozróżniając ze względu na wybraną datę, dla pewności dodasz wiersz albo dwa, aby przypomnieć im, że masz dla nich wiele innych opcji do rozważenia i będziesz szczęśliwy, żeby omówić przez telefon lub przez e-mail według ich wygody.

Wzywaj do działania

Mając ustaloną wartość i wycenione dostępne opcje, będziesz chciał upewnić się, że twoja odpowiedź na e-mail wywoła następny krok i zachęci osobę otrzymującą do powzięcia koniecznego działania, aby sfinalizować rezerwację. Spraw, aby wyglądało to tak, że o wiele łatwiej dla klienta jest kupowanie tak, aby ciężar podjęcia działania był przeniesiony na sprzedawcę, pisząc coś w stylu: „aby pomóc ci zabezpieczyć te miejsca zakwaterowania potrzebuję tylko odpowiedzi od ciebie jaką wolisz opcję, a następnie będę mógł natychmiast przesłać ci numer potwierdzenia (lub propozycję lub kontakt, jak właściwe).”

Zakończ i wybierz pożegnanie

Przed napisaniem szybkiego dziękuję i do widzenia, dodaj jedno albo dwa zdania więcej, aby jeszcze raz podziękować wysyłającemu za ich zapytanie, a także, aby podkreślić, że naprawdę masz nadzieję, żeby im pomóc. Poproś ich, aby zadzwonili lub odpowiedzieli w razie jakichkolwiek pytań lub obaw i poinformuj ich, że naprawdę zależy ci, aby zawrzeć z nimi umowę, którą będziesz pomagał im sfinalizować.

Upewnij się, że zawarłeś swoje pełne dane kontaktowe w miejscu podpisu na końcu e-mail tak, żeby było łatwo skontaktować się z tobą.

Poprzez skupienie uwagi twojej załogi na poprawieniu swoich umiejętności w prowadzeniu skutecznej korespondencji e-mail, możesz rozróżnić odpowiedź swojego obiektu od konkurencji. To sprawi, że twoje e-mail będą jedynymi, na które wysyłający prześlą odpowiedź i napiszą „Brzmi wspaniale. Chciałbym natychmiast z tobą to potwierdzić.”

Douglas Kennedy


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji