Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » W jaki sposób usprawiedliwiać się przed klientami...

Artykuły serwisu


W jaki sposób usprawiedliwiać się przed klientami i zdobywać ich większą lojalność


Dodano: 2011-08-30

Drukuj


Nigdy nie jest dobrze kiedy klienci mają złe doświadczenia związane z twoim produktem lub usługą. Zamiast jednak przyjmowania postawy defensywnej, możesz po prostu przeprosić, poprawić się i zasłużyć przez to na jeszcze większą lojalność twoich klientów. Oto, w jaki sposób to zrobić.

Zgromadź wszystkich klientów na liście emailowej: Nie musisz prowadzić handlu w Internecie, aby mieć swoją listę emailową. Każdy biznes powinien dysponować co najmniej jedną główną i aktualną listą emailową. Korzystaj z emailowych programów marketingowych takich jak Mail Chimp, Constant Contact, aWeber lub InfusionSoft. Sprawi to, iż twoje życie i komunikacja z klientami stanie się szalenie prosta.

Przydzielaj swoich klientów do różnorakich list. Podziel swoje listy klientów na grupy lub segmenty. Postaraj się, aby nie były zbyt skomplikowane, ale upewnij się, że są efektywne. Twoje listy mogą być podzielone według kryterium geograficznego, produktu i usług lub wiodącego źródła (internet, sklep, magazyn, itd.)

Kiedy dowiadujesz się o nieporozumieniach dotyczących obsługi klienta zajmij się tym natychmiast. Przygotuj plany działania na wszelkie ewentualności, z których możesz natychmiast skorzystać i załatwić sprawę po myśli interweniującego klienta. Pomyśl następnie o sposobach rozpropagowania metod zaradczych i wykazania, jak skuteczne mogą się one okazać. Oto przykład. Korzystam z oprogramowania słów kluczowych Market Samurai. Wygląda na to, że niektórych klientów korzystających z tego oprogramowania dotknęły komplikacje po aktualizacji programu przez Google i znaleźli się w beznadziejnej sytuacji. Mówiąc szczerze osobiście nie miałam z nim żadnego problemu, ani nawet o takich problemach nie słyszałem. Otrzymałem jednak emaila wyjaśniającego co się stało i co zrobiono, aby naprawić problem. Następnie otrzymałam dodatkową licencję z możliwością zainstalowania jej na innym komputerze. Nie odnoszę z tego tytułu żadnych korzyści. Nie doświadczyłem bowiem tego problemu. Mam jednak bardzo pozytywne odczucia wobec tej firmy. Jeżeli kiedykolwiek doświadczę jakiegoś problemu to będę spokojny, bo wiem że naprawa jest już w drodze.

Postrzegaj swoje błędy jako okazje. Nie patrz na nieporozumienia jak na błędy. Spójrz na nie jak na budowanie lojalności w sprzedaży i rekomendacji biznesowych. Zamiast wymyślania sposobów obrony, pomyśl o sposobach wykorzystania błędu dla obdarowania klienta nieoczekiwaną niespodzianką.

Miej na podorędziu nisko kosztowe, ale wysokiej wartości prezenty reklamowe. Market Samurai zdecydował podarować swoim klientom dodatkową bezpłatną licencję. Nie wymagało to jakiegoś szczególnego wsparcia bądź ponoszenia kosztów z ich strony, ale dla klientów, którzy musieli czekać w kolejce do wyszukiwania słów kluczowych – miały one rzeczywistą wartość.

Bądź pokorny, zachowuj się po ludzku. Błędy się oczywiście zdarzają, ale klienci zawsze wybaczą szczere przyznanie się do nich. Nie wybaczą jednak brnięcia w defensywne, bezduszne, korporacyjne usprawiedliwienia. Market Samurai przesłał wiadomość do wszystkich klientów. Mógłbyś pomyśleć, że to nie miało sensu, ale w rzeczywistości, naprawiono problem u klientów nim dotkniętych, a klienci, którzy go nie doświadczyli otrzymali aktualizację programu i informację, na wypadek gdyby przypadkowo dowiedzieli się o tym problemie, gdzieś na stronach mediów społecznościowych. Przy pomocy jednego emaila Market Samurai odpowiedział na zapytania związane z naprawą i wynagrodził klientów, którzy zdecydowali się na dalszą współpracę z firmą.

Ivana Taylor


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji