Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Najlepsze praktyki ebiznesowe hoteli dla mediów...

Artykuły serwisu


Najlepsze praktyki ebiznesowe hoteli dla mediów społecznościowych


Dodano: 2011-09-22

Drukuj


W 2011 roku śmiało można stwierdzić, że obecność na Facebooku i Twitterze z dobrze zbudowaną strategią mediów społecznościowych nie może być dalej ignorowana. Wsjkazane jest również określenie mierników i celów swojej strategii mediów społecznościowych na dany rok. Uświadomienie sobie tego, w jakim miejscu znajdowała się twoja strategia mediów społecznościowych w roku 2010 jest jednym z pierwszych etapów decydowania o tym, w jaki sposób ta strategia powinna ewoluować w tym roku, w celu zbudowania silniejszych związków z twoimi fanami i zwolennikami.

Zanim rozpoczniesz budowanie strategii zastanów się nad tym, co zakończyło się powodzeniem, a czego się nie udało osiągnąć w 2010 roku. Jaka kampania w mediach społecznościowych była najbardziej efektywna i jak duża liczba twoich zwolenników brała w niej udział? Jak przedstawia się struktura demograficzna twoich zwolenników i jakie publikacje oddziaływały na nich najskuteczniej w 2010 roku? Ważne jest teraz przede wszystkim zrozumienie aktualnych trendów wynikających z twojej strategii mediów społecznościowych, aby właściwie ustalać cele i mierniki sukcesu, które przeniosą twoje media społecznościowe do następnego poziomu w tym roku.

Skorzystaj z przedstawionych niżej ocen. Specjalistki ds. mediów społecznościowych HeBS, starsza specjalistka Margaret Mastrogiacomo i specjalistka Allison Sena, dokonały oceny portfolio klientów w zakresie strategii na Facebooku i Twitterze, uwzględniając trendy w przemyśle i przewidywania na obecny rok i zaoferowały kluczowe inicjatywy, rekomendacje i kreatywne pomysły pomagające w realizacji twojej strategii. Przedstawiły nawet najczęściej popełniane w 2010 roku błędy, tak byś mógł teraz wystartować bez tych obciążeń.

Jak wygląda ścieżka do sukcesu na rynku mediów społecznościowych w 2011 roku? Rozpoczyna się od opracowania strategii w zakresie tych mediów i planu działania. Zdefiniuj podstawowe cele, jakie chciałbyś zrealizować za pomocą swojej strategii mediów społecznościowych i opracuj harmonogram dochodzenia do wypełnienia postawionych zadań. Ustal priorytety i dobierz mierniki, z których będziesz korzystał przy pomiarach efektywności działania i jego wzroście. Analizowanie wskaźników sukcesu i analiza porównawcza z konkurencją zagwarantuje pełne rozeznanie w sytuacji rynkowej. Nie zapomnij o wzięciu pod uwagę standardów przemysłu i typowych rezultatów, kiedy będziesz decydował się na wybór odpowiednich mierników. Uporządkuj swój plan działania w jedną centralną, łatwo dostępną instrukcję działania z zaznaczonymi głównymi celami w zakresie mediów społecznościowych i ich priorytetami, przypisz określonym osobom odpowiedzialność za ich realizację i wyspecyfikuj wskaźniki i cele podlegające bieżącemu nadzorowi.

Oto kilka fragmentów charakteryzujących ten artykuł:

Postanowienie 1: Staraj się pisać interesujące i przyciągające teksty

Nie ma lepszego momentu niż rok 2011 na przyciągnięcie klientów twojego segmentu i zbudowanie z nimi związków. Istnieje milion sposobów na zadawanie pytań, bądź więc kreatywnym. Spraw by twoje wpisy stały się interesujące i zawierały przyciągającą treść aby uzyskać odpowiedź i zwiększyć działania interaktywne. Treści prezentowane w mediach społecznościowych nie powinny być informacją jednokierunkową. Rozpocznij od postów zawierających otwarte końcowe pytania, skorzystaj z kreatywnych pomysłów nakłaniających czytelników do uzupełniania treści własnymi opiniami, zamieszczaj istotne dla biznesu błahostki i drobiazgi, albo po prostu zachęć swoich fanów do wciśnięcia „lubię to” lub @odpowiedz. Ponadto zamieszczając treści przemawiające do specyficznych segmentów konsumenckich (biznesowych lub wypoczynkowych) wywiera większy wpływ na zaangażowanie twoich fanów i zwolenników. Oddaj głos klientom i zachęcaj użytkowników do współdziałania, wstawiaj zdjęcia i zagwarantuj im rozeznanie w produkcie, jakiego poszukują w twojej marce.

Postanowienie 2: Włącz unikalne oferty do swojej strategii mediów społecznościowych

Twoja obecność w mediach społecznościowych powinna nieść ze sobą inne wartości, od tych prezentowanych na twojej stronie internetowej. Unikaj prezentowania w mediach wyłącznie pakietów, które i tak są dostępne na twojej stronie internetowej. Upewnij się aby twoje oferty miały unikalną wartość dla twoich fanów i zwolenników albo twórz ekskluzywne okazje dostępne tylko dla pierwszych dziesięciu klientów, którzy zdecydują się na rezerwację. Oferowanie ekskluzywnych dodatków dla fanów i zwolenników tworzy unikalną wartość i zwiększy liczbę wizyt na stronie. Traktowanie rozwijania „tajemniczej, specjalnej oferty”, dla której kod promocyjny można znaleźć wyłącznie na Facebooku lub Twitterze, każdego tygodnia buduje i korzystnie wpływa ma twoją obecność w mediach społecznościowych.

Postanowienie 3: Daj swoim fanom i zwolennikom powód do tego, by wracali na twoją stronę

Na Facebooku użytkownicy mają opcję pozwalającą na oglądanie wprowadzanych przez ciebie nowości lub na ich ukrycie. Dokonuj analizy swoich wpisów i postaw się w pozycji swojego klienta. Czy twoje wpisy są wartościowe i interesujące? Czy też twoje informacje są nudne i nie przyciągające? Myślenie niekonwencjonalne pozwoli nie tylko na uniknięcie okropnego przycisku „ukryj” i spowodowanie wyróżniania się twoich komunikatów, ale zachęci większą liczbę użytkowników do odwiedzenia twojej strony. Rozważ możliwość zamieszczenia dających się wydrukować kuponów lub zagwarantuj ekskluzywne oferty lub pakiety hotelowe na prywatnej stronie docelowej, do której dostęp mają jednie twoi oficjalni fani i zwolennicy.

Rozważ również wykorzystanie swojej obecności w mediach społecznościowych w celu dalszego budowania świadomości marki poprzez udostępnianie szczegółów w zakresie hotelowych udogodnień, potraw w restauracji lub koktajli w barze i zachęć swoich fanów i zwolenników do wpisywania swoich propozycji odnośnie tych nowych dodatków oferowanych w twoim hotelu lub marce.

Postanowienie 4: Regularnie zamieszczaj nowe treści

Pozostaw wszystkie nie aktualizowane treści za sobą, w 2010 roku. Zgodnie z Najlepszymi Praktykami, wpisy na stronie powinny być dokonywane co najmniej trzy do pięciu razy w tygodniu. Jeżeli nie jesteś w stanie tego zapewnić, to ważne jest abyś do tego celu zatrudnił pracownika lub agencję. Zdaniem Social Media Examiner istnieje ścisła korelacja pomiędzy częstotliwością wpisów, a ilością fanów zdobywanych przez stronę.

Ważnym jest również monitorowanie pory dnia, w której twoi zwolennicy są najbardziej aktywni. Zazwyczaj zdarza się to od pory przedpołudniowej do późnego popołudnia. Postaraj się w tym właśnie czasie zamieszczać swoje wpisy, aby zmaksymalizować widoczność twoich marketingowych komunikatów. Zdefiniuj treści, które najbardziej podobają się twoim fanom i zwolennikom poprzez monitorowanie tego, jakie posty wzbudzają największe zainteresowanie. Wykorzystaj tę informację dla efektywnego dotarcia do twoich segmentów klientów, zmaksymalizuj zaangażowanie użytkownika i zbuduj głębsze więzi. Na Facebooku, przeglądanie materiałów analitycznych dotyczących twoich fanów (szczególnie strony odwiedzin według dat) jest wspaniałym sposobem mierzenia efektu twoich wpisów i monitorowania aktywności twojej strony.

Postanowienie 5: Buduj świadomość marki na swojej stronie

Czy twoja marka zaistniała w świadomości użytkowników mediów społecznościowych? Budowanie świadomości marki poprzez obecność w mediach społecznościowych jest istotnym komponentem wywierania silniejszego nacisku na jej fanów i zwolenników. Na Facebooku możesz stworzyć specjalnie dostosowaną zakładkę dla pokazywania swoich udogodnień i dołączyć bogate materiały wizualne obiektu przedstawiające twoje punkty sprzedaży i w ten sposób zacząć zyskiwać przewagę nad konkurencją.

Ponieważ inicjatywy multikanałowe są istotne w jakiejkolwiek efektywnej strategii internetowej, zainstaluj rezerwacyjny łącznik, urządzenie monitorowania poczty elektronicznej i mobilne urządzenie monitorujące w przystosowanej zakładce dla budowania swoich list i zwiększania poziomu konwersji. Twoja zakładka na Facebooku może być wykorzystywana do przyciągania uwagi do ofert specjalnych, zwiększenia świadomości zbliżających się ważnych wydarzeń lub zawierania informacji o konkursach czy promocjach. Możesz nawet rozważyć wynagradzanie fanów bezpłatnymi koktajlami w swoim barze lub promocyjnymi kodami do otrzymywania zniżek przy następnym pobycie w twoim obiekcie. Korzystaj z technologii zakładek, dzięki którym pewna ich część będzie widoczna dla użytkownika tylko wtedy, kiedy stanie się on fanem twojej strony. Powoduje to wzrost zainteresowania i zwiększa bazę twoich fanów.

Indywidualnie przystosowane środowisko Twittera uwypuklające najważniejsze hotelowe informacje jest również istotne w kreowaniu oficjalnej, markowej obecności w mediach społecznościowych.

Margaret Mastrogiacomo, Allison Sena


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji