Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Ciekawostki » Mamy nadzieję, że podobało się Panu u nas, ale...

Artykuły serwisu


Mamy nadzieję, że podobało się Panu u nas, ale proszę oddać nasz telewizor


Dodano: 2011-09-23

Drukuj


Każdego ranka, w hotelach na całym świecie goście wynoszą z nich przedmioty warte masę forsy – a nie mówimy rzecz jasna o oryginalnej butelce szamponu, czepku kąpielowym czy balsamie do ciała.

W jednym z londyńskich hoteli popularnością wśród nieuczciwych klientów cieszyły się ekspresy do kawy i stacje dokujące iPodów, natomiast hotel Malmaison w Birmingham odkrył ostatnio, że skradziono im telewizor z płaskim ekranem.

Wysoko na liście hotelowych przedmiotów zwyczajowo wrzucanych do podróżnej walizki znajdują się: wieszaki na płaszcze, parasole, szlafroki kąpielowe, ręczniki, gąbki, suszarki do włosów, skórzane foldery, długopisy i podkładki.

N
ic więc dziwnego, iż jedna z firm wynalazła mikrochip, który jeżeli zostanie umieszczony w ręczniku czy szlafroku zaalarmuje hotelową obsługę w przypadku próby jego wyniesienia z hotelu. Można więc będzie obciążyć nimi kartę kredytową gościa.

William Serbin, którego firma sprzedaje oznakowane w ten sposób tekstylia, twierdzi że z hotelowych pokoi znika do 20 % ręczników i szlafroków. Ręcznik z chipem kosztuje około 60 pensów więcej i jest wykrywalny przez sensory z odległości około dwóch metrów. Zawieszki z chipem wytrzymują ponad 300 cykli prania i cieszą się takim powodzeniem w amerykańskich hotelach, że ich brytyjscy partnerzz z pewnością nie pozostaną w tyle.



Jeden z wielkich, hoteli przy plaży w Honolulu zarejestrował oszczędności w wysokości 10,000 funtów miesięcznie na ręcznikach kąpielowych i basenowych kradzionych przez gości.

Do czego jesteś więc uprawniony ze strony hotelu po zapłaceniu rachunku? Prawda jest taka, że niewiele jest dorozumianych zachowań wśród hotelowego braterstwa – a jeszcze mniej wśród gości.

Dla wielu osób oczywistym jest, że pobyt w drogim hotelu jest szansą na zabranie ze sobą do domu ładnych, darmowych upominków. Kategoria ta obejmuje nawet najbogatszych gości. Filmowa legenda Marlene Dietrich miała zwyczaj podkradania srebrnych solniczek, pojemniczków z pieprzem i sztućców, które były dostarczane wraz ze śniadaniem do jej pokoju w londyńskim Savoyu. Hotelowy personel rozpakowywał jej walizkę i odbierał wszystko, co znana aktorka sobie przywłaszczyła, następnie zaś ten sam rytuał powtarzał się każdego rana.

Dietrich nie była jedyną gwiazdą z tendencją ku kleptomanii. Derek Picot, emerytowany dyrektor naczelny hotelu pracował w Savoyu w czasach, kiedy regularnym jego gościem był Sir John Gielgud. „Sir John miał w zwyczaju podkradanie wieszaków” wspomina Derek. „Nie wiem dlaczego. Zawsze brał ze sobą kilka wieszaków. Nigdy nie zwróciliśmy mu uwagi, ale za każdym razem, kiedy u nas przebywał rejestrowaliśmy, ile wieszaków ukradł na wypadek, gdyby sprawa kiedykolwiek miała się wymknąć spod kontroli.”

Co jednak może zrobić hotel, kiedy właśnie sytuacja wymyka się spod kontroli? Do czasu kiedy służby housekeepingu zameldują, że brakuje telewizora, gość może już być bardzo daleko.

„Jest to trudna sytuacja” mówi rzeczniczka grupy Kempinski posiadającej 62 hotele na całym świecie. „Można zadzwonić do gościa i powiedzieć mu, że być może wziął coś ze sobą, ale on może po prostu zaprzeczyć, a wtedy nie ma szans na jakiekolwiek dochodzenie praw do swojej własności.”

David Taylor, dyrektor generalny The Hoxton Hotel w Shoreditch, East London, wie o tym aż za dobrze. Kiedy pracował w Great Eastern Hotel, w pobliżu stacji Liverpool Street w Londynie, skontaktował się z pewnym bankierem i powiedział mu, że brakuje niektórych rzeczy z jego pokoju, w którym dopiero co przebywał – po czym otrzymał pismo od jego adwokatów oskarżających go oszczerstwo zarzucające uczciwość ich klienta.

Kiedy hotel chce obciążyć gościa za brakujące rzeczy wymagany jest przede wszystkim takt w postępowaniu. Jedno z zapytań dyrektora hotelu do gościa brzmiało następująco: „Zauważyliśmy, iż widocznie polubił Pan nasz kąpielowy szlafrok lub przez przypadek zapakował go Pan wraz ze swoimi rzeczami do walizki. Mam więc nadzieję, że nie będzie Pan miał zastrzeżeń do obciążenia nim pańskiej karty kredytowej.” A to, co naprawdę sądził o takim kliencie brzmiałoby zapewne „Złapaliśmy pana na gorącym uczynku, nieuczciwy, ały oszuście.”

Wydaje się, że im sprytniejszy jest hotel, tym bardziej goście czują się uprawnieni do przemycenia czegoś do domu.

Pan Picot zatrudniony obecnie w pięciogwiazdkowym Jumeirah Carlton Tower w centrum Londynu, otrzymał kilka tygodni temu list od pewnej Pani pełny podziękowań za wspaniały pobyt, jaki ona wraz mężem doświadczyła w stolicy. W końcówce listu napisała zaś, „Ręczniki były zachwycające i tak puszyste, że ledwo udało się nam je zapakować do naszych walizek” mówi Picot.

Ręczniki to drobnostka. W Grand Hotel des Baines w St. Moritz, złapano pewną damę na próbie kradzieży ogromnego zegara. Rzecznik hotelu powiedział: „Odwiedziła nas amerykańska para, aby świętować w hotelu rocznicę ślubu. Żona poszła skorzystać ze spa, a potem zauważyliśmy, że brakuje dużego srebrnego zegara, o przybliżonych wymiarach 70 x 50 centymetrów, zamontowanego w ścianie. „Znaleźliśmy zegar w walizce kobiety. Jej mąż był zszokowany.”

Jeżeli pada, a luksusowy hotelowy pokój wyposażony jest w parasol, to jest duże prawdopodobieństwo, że już go tam więcej nie będzie.

Z drugiej strony, w liniach lotniczych Virgin Atlantic w klasie Upper automatycznie zakłada się, że pasażerowie kradną solniczki i pieprzniczki. Dla własnego użytku, na ich spodzie umieszczony jest napis „skradziono z Virgin Upper Class”!

Niektóre miejsca celowo jednak zachęcają do kradzieży, czyniąc z niej wartościową okazję marketingową. W każdej z łazienek w Stafford Hotel, gdzie nocleg kosztuje 250 £, w londyńskiej Mayfair, jest mała żółta plastykowa kaczka. Są ona zazwyczaj przywłaszczane sobie przez gości, ale kierownictwo hotelu jest zachwycone, że będą sobie one pływały w domowych łazienkach ich gości – zaopatrzone w jaskrawe hotelowe logo umieszczone w widocznej części zabawki.

Podobnie jest również w przypadku kosmetyków do higieny osobistej. „Szczerze zachęcamy naszych gości do zabierania z sobą naszych szamponów i mydełek” mówi David Taylor. „To, tak jakby goście zabierali ze sobą cząstkę nas samych. W rzeczywistości wygląda to tak, że nasze mydła zapakowane są w pudełka z napisem „Zachowaj nasze pudełko, weź je z sobą”.

Jeden z dyrektorów hoteli powiedział nawet, że czuje się „całkowicie spokojny” wiedząc, że goście wyjeżdżają z hotelowym szlafrokiem, „o ile ma on na sobie hotelowe logo”.

Robert Cook, dyrektor naczelny łańcucha butikowych hoteli Hotel du Vin, również jest zadowolony, kiedy markowe produkty znikają razem z gośćmi, ale męczą go już goście dobierający się do pokojowych mini-barów i unikający zapłaty za tą usługę. „W dalszym ciągu spotykamy się z dużą liczbą osób wypijających wódkę i dolewających w to miejsce wodę do butelek, ale staramy się nie robić z tego afery. Chcielibyśmy ufać naszym gościom na tyle, na ile jest to możliwe.”

To zaufanie musiało zostać nieco nadszarpnięte, kiedy parę lat temu Cook dowiedział się o zniknięciu antycznego stolika kawowego z jednego z jego hoteli w Newcastle. Oczywiście goście dokonujący tej kradzieży nie mogli pozostać niezauważeni i musieli podawać się za ekipę od przeprowadzek, kiedy wynosili stolik przez zatłoczone lobby do drzwi wejściowych.

Prawdopodobnie mieli również ze sobą kilka ręczników, kilka kostek mydła i torebek orzeszków ziemnych ukradzionych z mini-baru i ukrytych w szufladach, jako dodatkowe trofeum.

Mark Palmer


Komentarze:

Wyjazdy kamperem – sposób na komfort i swobodę podczas urlopu ...więcej»

Gdzie jechać w góry na Święta? Boże Narodzenie w sercu Beskidów, czyli jak zaplanować wyjazd dla całej rodziny? ...więcej»

Hotel w górach: czym się kierować przy wyborze takiego obiektu? ...więcej»

Glamping,czyli wszystko, co powinniście wiedzieć o luksusowych kempingach ...więcej»

Hotel nad jeziorem koło Dębicy ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji