Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Dziesięć pomysłów dla hoteli na uatrakcyjnienie...

Artykuły serwisu


Dziesięć pomysłów dla hoteli na uatrakcyjnienie swoich wiadomości na Facebooku wartych wypróbowania


Dodano: 2011-10-04

Drukuj


Większość hoteli zdaje sobie obecnie sprawę z tego, że ich obecność na Facebooku nie jest już opcją, ale zwykłą koniecznością. Chociaż, jak się wydaje, większość hoteli lub marek hotelowych ma swoją stronę na Facebooku, to intensywność i kreatywność korzystania z mediów społecznościowych, a Facebooka w szczególności, różni się dramatycznie.

Niżej wymienione obiekty robią to naprawdę dobrze:
Aloft Abu Dhabi
Le Meridien Vienna
W Barcelona

Jest oczywiście też duża grupa hoteli pozytywnie się wyróżniających. Które z nich lubisz? Nie krępuj się podać ich nazwy w swoich komentarzach na stronie.

Innym hotelom, jak się wydaje, brakuje strategii związanej z Facebookiem. Wstawiają swoje wiadomości, głównie promujące swoje oferty, a czasami publikują coś naprawdę wartościowego. Rezultat: Zaangażowanie ich zwolenników (nazywajmy ich zwolennikami tak długo, jak długo nie będzie lepszego określenia) jest raczej niskie. Weterani Facebooka wiedzą jednak dobrze, że ta grupa jest dużo ważniejsza niż faktyczna liczba zwolenników. Faktycznie ta pierwsza grupa pomaga we wzroście tej drugiej.



Oto kilka pomysłów na publikacje na twojej stronie, które mogą pomóc zwiększyć zaangażowanie twoich zwolenników. Zostały one uprzednio przetestowane przez hotele:

1. Umieść linka do komentarzy gości publikowanych na takich stronach, jak TripAdvisor. Jeżeli w rozsądny sposób odpowiadasz na negatywne opinie, to dlaczego nie umieścić linka do nich? Jednakże dzielić się można również komentarzami dostępnymi poza internetem, tak, jak to robią w hotelu Bonnington Jumeirah Lakes Towers w Dubaju, który bardzo pomysłowo zorganizował Środowe Komentarze Gości. Jest przy tym trochę pracy, aby zeskanować komentarze i ukryć nazwiska, ale i tak są one bardzo osobiste.

2. Sondaże: Poproś swoją bazę zwolenników o ich opinię względem np. pozycji w menu, nazw nowych produktów, itd.

3. Loterie: Spójrzmy prawdzie w oczy, one wciąż się sprawdzają. Upewnij się tylko, czy korzystasz z uczciwego systemu zachowującego szanse na wygraną dla każdego. Bądź kreatywny w zakresie tego, co proponujesz w ramach nagród, jak również w zakresie tego o co prosisz swoich zwolenników, aby mogli zdobyć nagrodę.

4. Utrzymuj społecznościowy kalendarz i wstawiaj życzenia z okazji np. świąt. Jeszcze lepiej, gdybyś mógł je dopasować do swojej bazy zwolenników (sprawdź kraje, z których pochodzą twoi zwolennicy), bo wtedy mógłbyś liczyć na większą reakcję twoich fanów.

5. Zawsze dobrze sprawdzają się zdjęcia: Postaraj się wstawiać zdjęcia ze sfotografowanymi na nich osobami (sprawdzaj czy są dobre i unikaj podpisów, chyba że zgodzą się na nie zainteresowani). Jeżeli umieścisz zdjęcia z firmowych imprez twoi pracownicy będą zadowoleni i opowiedzą o nich swoim znajomym, tak więc twoja strona może zyskać nowych zwolenników. Ponadto, klienci mogą zobaczyć, jakim fantastycznym miejscem dysponujesz.

6. Zachęcaj swoich zwolenników do wstawiania czegoś osobistego, jak np. zdjęcia swojego ulubionego zwierzątka domowego, ulubionego przepisu na koktajl lub swojego zdjęcia na wakacjach w twoim hotelu.

7. Promuj raczej inne firmy zamiast swojej. Możesz poświęcić parę słów swoim dostawcom, partnerskim hotelom w innych krajach, jakiemuś wydarzeniu w mieście lub czemuś, co znalazłeś w sieci. Wszystkiemu, czym warto się podzielić z innymi, a co tworzy emocje.

8. Filmy video są wspaniałą sprawą, dopóki nie są zbyt długie. Dlaczego by nie nagrać jednego w hotelu wykorzystując prostą kamerę lub smartfon i zawiesić go na stronie. Umieść go na YouTube (jeśli nie masz swojego kanału – załatw to teraz) i umieść link do niego na swojej stronie. Można też załadować go bezpośrednio do Facebooka. Albo jedno i drugie. Obejrzyj stronę hotelu nhow Berlin, gdzie można znaleźć kilka fajnych teledysków.

9. Publikuj oferty o wolnych etatach w swoim własnym hotelu i upewnij się, że zachęciłeś swoich zwolenników o przekazaniu tej oferty innym. Możesz też poprosić o rekomendacje dla kandydata, które mogą ci przesłać pocztą elektroniczną dla zachowania prywatności.

10. Koniecznie zamieszczaj od czasu do czasu coś, co jest związane z promocją twojego hotelu (akcjami w gastronomii, pakietami itp.). Możesz tylko zamieścić krótką wiadomość z linkiem do swojej strony internetowej i załadować film video. Przecież twoi zwolennicy chcą być informowani na bieżąco, o tym co się dzieje. Nie byliby twoimi zwolennikami gdyby nie chcieli, prawda? Trzymać się zasady 80/20, promuj więc swój hotel bezpośrednio, zajmując 20% przestrzeni informacyjnej. Pozostałe 80% przeznacz na działania opisane wyżej.

Gaby Feile


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji