Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Najlepszą strategią sprzedaży na przeżycie jest...

Artykuły serwisu


Najlepszą strategią sprzedaży na przeżycie jest powrót do podstaw


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Ostatnio słyszymy wiele od ludzi zajmujących się sprzedażą oraz dyrektorów jak również właścicieli obiektów, że to są najgorsze czasy. Oni odnoszą się, oczywiście do niskiego obłożenia, średniej ceny i dochodu na pokój. Może trochę popełniamy falstart dając takie uwagi bo w rzeczywistości były jeszcze gorsze czasy w naszym przemyśle.

Wszyscy z pewnością pamiętamy, lub co najmniej słyszeliśmy o “suchych” okresach lat ’70 podczas emarga paliwowego. To były dni, kiedy obiekty każdego typu cierpiały na brak klientów ponieważ benzyna stawała się coraz droższa.

Potem mieliśmy okres 1988-1992, kiedy biznes hotelowy w całych Stanach Zjednoczonych cierpiał na ogromne straty. Jako grupa, hotele nie przynosiły zysków do 1992. Podczas tego okresu, donoszono że 64% obiektów w tym kraju nie mogło wyjść z długów. Ale z tyloma cierpieniami, ciężką pracą, podźwignięciem się gospodarki, wzrostem popytu i po otrzymaniu dobrej lekcji, zdołaliśmy przetrwać.

To pociągnęło za sobą osiem lat wzrostu w zyskach w naszym przemyśle. Dzisiaj mamy gospodarcze spowolnienie, ludzi którzy obawiają się podróżować, spadek w obłożeniu i niższe średnie ceny jak również zredukowany REvPAR. Ale to nie jest do tej pory najgorszy czas dla naszego biznesu.

Wyciągnęliśmy kilka dobrych lekcji z przeszłości i wiemy, że musimy z niecierpliwością czekać na robienie pewnych rzeczy inaczej niż przez osiem ostatnich lat. Z punktu widzenia sprzedaży, nie mówimy tutaj o jakiejś filozofii lub skrótach, aby biznes nadszedł. Jeżeli chcesz uzyskać większy zysk musisz dokonywać więcej sprzedaży. Ciągle to słyszymy w naszym przemyśle „Powróćmy do podstaw.”

Rozpocznijmy od odpowiadania na telefony. Przetestuj swój obiekt. Jak długo zabiera, aby odebrać telefon? Nigdy nie poznamy ilu ludzi, którzy chcą z nami zrobić interes odkłada słuchawkę i wykręca numer do innego obiektu, kiedy nie podniesiemy słuchawki w odpowiednim momencie. Jaka jest postawa osoby odpowiadającej przez telefon (lub czy automatyczna sekretarka robi to za ciebie)? Czy głos jest przyjazny, entuzjastyczny i zadaje właściwe pytania? Łatwo jest odkręcić osobę z zapytaniem tylko przez sposób, w jaki ktoś odpowiada na telefon.

Dlaczego tak wielu właścicieli i menedżerów obiektu czuje, że musi ciąć ceny ponieważ konkurencja tak robi? Bądź dumny z obiektu i wartości, jaką może prezentować dla ceny, jaką chcesz obciążać. Sprzedawaj różnicę. Jest coś w obiekcie, co jest inne, a ty masz coś, co ma większą wartość niż twój konkurent ma dla ceny. Obniżanie cen rzadko kiedy powoduje wystarczające obłożenie, aby zatuszować różnicę w RevPAR.

Czy każdy członek załogi pracuje nad budowaniem związków z istniejącymi gośćmi. To łatwe i bardzo przyjemna rzecz do robienia. To buduje lojalność i nadaje sens. Drobne public relations przechodzi długą drogę. Nawiąż kontakt i zaprzyjaźnij się z lokalnymi gazetami i mediami. One mogą pomóc ci i nie będzie nic kosztowało. Bądź lepiej znany przez projekty społeczności, zabieraj głos na uroczystych lunchach klubów miejskich i bądź widoczny.

Wróćmy do podstaw. To działa!

Howard Feiertag


© Copyright Howard Feiertag
Tytuł artykułu w oryginale “The best sales strategy for survival is getting back to basics”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Howard Feiertag - dobrze znany weteran w przemyśle hotelarskim z ponad 40-letnim doświadczeniem w różnych obszarach hotelarstwa: zarządzanie usługami konferencyjnymi, działalność operacyjna hotelu, gastronomia, sprzedaż i marketing, jak również w przemyśle turystycznym, certyfikowany konsultant marketingu i zarządzania, członek wielu organizacji turystycznych i hotelarskich (Institute of Certified Travel Agents, HSMAI, MPI), zdobywca wielu nagród za osiągnięcia w dziedzinie szkoleń m.in. Educator of the Year (Professional Convention Management Association), Excellence in Sales and Marketing Strategy, prawdzi zajęcia dla Educational Institute of AHLA, Hospitality Services of America, MPI, HSMAI, wielu hoteli, organizatorów spotkań oraz biur podróży, autor ksiażki “Lesson From the Field – A Common Sense Approach to Effective Hotel Sales” oraz wielu artykułów w magazynach branżowych m.in. Hotel & Motel Management.

Kontakt:
Howard Feiertag
email:
howardf@vt.edu
www.hsa.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji