Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Personel housekeepingu – niedoceniani...

Artykuły serwisu


Personel housekeepingu – niedoceniani bohaterowie


Dodano: 2011-10-20

Drukuj


Nie jest dla mnie zaskoczeniem, że kolejne badanie przeprowadzone zupełnie niedawno potwierdziło, iż pierwszoplanowym priorytetem dla gościa w hotelu jest czystość.

Oczywiście, bezpłatny dostęp do internetu czy gratisowa filiżanka kawy to przyjemne gesty i każdy z nas docenia wielkie łóżko z puszystą pościelą w hotelowym pokoju, ale nic nie będzie się liczyło, jeśli pokój nie będzie czysty, i jeśli to twoje przepiękne łóżko nie będzie do ciebie przemawiało nieskazitelną czystością. I muszę przyznać, że lubię, kiedy mój pokój pachnie świeżością i jest po prostu czysty.

A któż jest odpowiedzialny za zagwarantowanie obietnicy czystości? Specjalistyczna grupa, złożona głównie z kobiet, które są odpowiedzialne za sprzątanie w branży średnio 15 pokoi na dobę, z których każdy bez wyjątku egzemplifikować ma zaangażowanie twojej firmy w utrzymywanie czystości.



A jednak zbyt często spotykam się z tym, że personel housekeepingu i pracę przez niego wykonywaną w dużej mierze uważa się za coś zupełnie oczywistego. Być może dzieje się tak głównie z tego powodu, że pracownicy tego działu są z reguły niewidoczni w czasie pracy i nie rzucają się w oczy w taki sam sposób, jak na przykład pracownicy recepcji, bagażowi czy konsjerże.

Zawsze miałem słabość do pracowników housekeepingu, a zwłaszcza w stosunku do pracowników sprzątających pokoje. Może dlatego, że musiałem pracować w tym charakterze, w czasie strajku, wiele, wiele lat temu, kiedy po raz pierwszy rozpocząłem pracę w naszym przemyśle, a właśnie wtedy kiedy personel wstrzymał się od wykonywania  pracy, spodziewaliśmy się pełnego obłożenia hotelu i w rezultacie, każdy członek kadry kierowniczej przebywający na służbie, musiał posprzątać setki pokojów. Pamiętam to dokładnie, ponieważ ja sam miałem sprzątnąć około 40 pokoi w ciągu następnych 16 godzin po rozpoczęciu strajku, i nigdy przedtem nie zdarzyło mi się tak ciężko pracować.

Nie wiem, czy to właśnie na mnie wpłynęło, bo nigdy jakoś szczególnie o tym nie myślałem. Po prostu wiem, że jednym z nawyków, które zdarzyło mi się przyswoić na początku mojej kariery zawodowej, których nie pozbyłem się zresztą do dziś, to regularne obchody pięter, od góry do dołu i zatrzymywanie się w każdym pomieszczeniu, w którym pracuje ekipa housekeepingu, aby przez chwilę porozmawiać, zapytać jak idzie praca, czy czegoś im nie potrzeba, i tak dalej.

Okresowo, na obchody pięter wybierałem się z dyrektorem personalnym, szczególnie w upalne dni i rozdawaliśmy pracownikom porcje lodów albo butelki z zimną wodą. Zespół zawsze był nam wdzięczny za okazywaną troskę.

Ale kiedy tak naprawdę o tym pomyśleć, to czy można sprzątnąć 15 pokoi dziennie w ciągu ośmiogodzinnej zmiany, i to sprzątnąć je nienagannie, zgodnie z wymaganymi standardami? W każdym razie ja bym tego nie dokonał. Sprzątałem pokoje jeszcze przy kilku innych okazjach, od tego pamiętnego strajku w początkach mojej zawodowej kariery i nigdy nie mogę uporać się z taką samą myślą - jak oni to robią, każdego dnia, konsekwentnie i bezbłędnie, z uśmiechem na twarzy i ciepłą, przyjazną postawą?

Wszyscy pracownicy hotelu ciężko pracują, nie ma co do tego wątpliwości, ale jeśli z jakiegoś powodu nie możesz znaleźć się w samym jego sercu tak często jak byś chciał, doceniając swoich niezauważanych bohaterów, postaraj się zrobić to dzisiaj.

Przecież w końcu, są to ludzie, konsekwentnie realizujący obietnicę składaną przez twoją markę, nawet wtedy gdy nikt nie patrzy, a trochę zachęty nigdy nie zaszkodzi.

Dale Dyck


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji