Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Wśród nas jest złodziej!

Artykuły serwisu


Wśród nas jest złodziej!


Dodano: 2013-06-07

Drukuj


Zaczyna się to, kiedy raz na jakiś czas w kasie brakuje pieniędzy. Później staje się częstsze aż, pewnego dnia zdajesz sobie sprawę, że wśród twojej załogi jest złodziej. Niestety to nie jest odosobniony przypadek; to zdarza się cały czas! Na szczęście jest to zazwyczaj jedna osoba, która myśli, że jest wystarczająco bystra, aby prowadzić tą farsę. To ułatwia wskazanie winnej osoby.

Prawdopodobnie jest jasno napisane w podręczniku operacyjnym i/lub umowach zatrudnienia, że kradzieże nie będą tolerowane i będą powodowały natychmiastowe zwolnienie. Jeżeli nie ma, to powinno być. To wyjaśnij, że nie ma żadnych drugich szans, kiedy dochodzi do kradzieży. Większość ludzi powie ci, że złodziej raz złapany, nie przestanie; po prostu zacznie wymyślać inne, nowe sposoby kradzieży. Miej na uwadze, że nie zawsze chodzi o pieniądze; dla niektórych osób dreszczykiem emocji jest spróbowanie tego i umknięcie!



Być może jest to uogólnienie, że kasjer lub host prawdopodobnie nie są złodziejami, i nie z powodu tego, że te stanowiska są zajmowane przez uczciwszych ludzi. Po prostu, dlatego, że jest to zbyt oczywiste dla kasjera czy hosta, aby kraść z kasy. Oni są pierwszymi osobami podejrzanymi i wiedzą o tym. Nie zdziw się, kiedy okaże się, że to ktoś, kto wydaje się nie potrzebować pieniędzy. To może być ktoś, kto jest towarzyski i lubiący zabawę i wie, że będzie podejrzewany jako ostatni.

Będziesz musiał zawęzić braki na poszczególne zmiany i systematycznie eliminować pracowników z kręgu podejrzeń. Musisz mieć całkowicie niepodważalny dowód, zanim spróbujesz skonfrontować z podejrzanym swoje odkrycia.

Kradzież może mieć także inną formę - pracownik, który rozdaje znajomym i rodzinie „prezenty” i nie obciąża za napoje, desery itd. Ten typ kradzieży jest najbardziej zdradliwy i wydaje się dla złodzieja prawie nieszkodliwy. Może to nie być wcale akt złośliwości; naprawdę; wielu pracowników uważa, że właściciel restauracji musi być niesamowicie bogaty. Kelner może uważać, że rozdanie kilku drinków i deserów, tu czy tam, zupełnie nie zaszkodzi. To przecież tylko kilka drinków i deserów tu i tam! Widzicie, do czego zmierzam.

Proste zestawienie pokazujące koszt każdego pracownika, który tak robi, każdej nocy w miesiącu może być bardzo skuteczne. Wypisanie kosztów, na które bezpośrednio wpłynęli nasi obsługujący i rozmawianie o tym na spotkaniach pracowników powinno powstrzymać sumiennych pracowników przed dalszym szkodzącym zachowaniem.

Zawsze będą tacy, którym zwyczajnie nie zależy i będą kontynuować takie zachowanie. Musisz informować, kiedy to odkryjesz i wyciągać odpowiednie konsekwencje. Jeżeli twoja polityka to „kradzież równa się zwolnienie”, musisz stosować swoje zasady. Jeżeli raz naciągniesz zasadę dla jednej osoby, będziesz musiał naginać ją dla wszystkich. Możesz również odejść od swojej polityki firmy. Kelner będzie mówił i powie innym, że po prostu dostał reprymendę, ale nadal ma pracę! Tłumaczenie: „Zasady nic nie znaczą dla kierownika/właściciela. Możemy sobie wziąć stąd wszystko!” Nie masz szacunku i wiarygodności. Nie zasługujesz na takie dowody uznania.

Polecam rozmowy z twoimi pracownikami na temat najlepszego sposobu na radzenie sobie z kradzieżami. One będą się zdarzać, ale sprawa ta musi być załatwiona szybko i bez zbędnych ceregieli.

Susie Ross



Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji