Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » W jaki sposób hotele mogą ukierunkować się na...

Artykuły serwisu


W jaki sposób hotele mogą ukierunkować się na rynkową niszę nowożeńców


Dodano: 2011-11-29

Drukuj


Czy twój hotel organizuje przyjęcia weselne? Jeśli tak, to założę się, że kierownictwo rejestruje, ile wesel zorganizowano w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy i podwoję zakład o to, że mają skalkulowany cel względem tego, jakiego przychodu można się spodziewać w najbliższych latach. Faktem jest, że śluby to znakomity interes dla wszystkich zainteresowanych i biorąc pod uwagę tylko należności z tego tytułu, to powinny one pozostawać w korporacyjnym centrum uwagi.

Ale jako młodszych braci tego gigantycznego ekspresu przychodów, bardzo często nie docenia się miesięcy miodowych, które pomijane są jako docelowa nisza rynkowa dla hoteli. Czy prowadzisz dokumentację w zakresie tego, jak wiele miesięcy miodowych miało miejsce w twoim obiekcie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy? I co ważniejsze, czy masz opracowaną konkretną strategię w celu przyciągnięcia nowożeńców w najbliższej przyszłości? Współpracując z Kristin Stark, właścicielką Honeymoon Wishes, chciałbym zbadać to zagadnienie i mam nadzieję uzyskać przydatne wskazówki dla hoteli zamierzających zwiększyć liczbę organizowanych przyjęć weselnych i hotelowych pobytów nowożeńców w ramach miodowych miesięcy.



Szacując z grubsza, wycena organizacji wesel na całym świecie kształtuje się gdzieś w granicach 50 mld dolarów, ale miesiące miodowe z kapitałem rynkowym sięgającym 12 mld dolarów, nie pozostają daleko w tyle. Miodowe miesiące następują bezpośrednio po weselach i ich sezonowe szczyty przypadają od czerwca do września, jak również w styczniu i lutym (dla osób zamieszkujących południową półkulę globu). Według danych zgromadzonych przez Kristin (uszeregowanych w porządku alfabetycznym), najbardziej popularnymi lokalizacjami dla nowożeńców ze Stanów Zjednoczonych są Bahamy, Fidżi, Floryda, Hawaje, Włochy, Jamajka, Meksyk, Saint Lucia i Tahiti, a dla tych z Wielkiej Brytanii, w czołówce znajduje się Cypr , Indie, Malediwy, RPA, Tajlandia, Turcja i Stany Zjednoczone. Biorąc pod uwagę jako przykłady, tylko te dwie narodowości, miejmy nadzieję, że można przyjąć założenie, że miesiące miodowe to ogromne przedsięwzięcie i że zdarzają się one wszędzie.

Dlaczego więc nie utrzymujemy odrębnego Działu Miesięcy Miodowych, podobnie jak w przypadku wesel? Cóż, na początek trzeba uświadomić sobie, że większość hoteli nie wie, czy goście są nowożeńcami, aż do momentu ich przybycia do hotelu, podczas gdy wesela są przygotowywane wcześniej wspólnie z pracownikami hotelu przez wiele miesięcy, jeśli nie lat. Po drugie, wesela wymagają o wiele bardziej znaczącego dostosowania zasobów, ponieważ często pociągają za sobą konieczność zagwarantowania setkom gości wyżywienia i zakwaterowania na bardzo ograniczony czas.

Wiele hoteli nadal nie przywiązuje należnej nowożeńcom uwagi, nawet wtedy, gdy pary takie identyfikują się w dniu przyjazdu. Wydaje mi się, że wielu z nas traci prawdziwą okazję na zrobienie doskonałego interesu. Tak więc, przed uruchomieniem strategii marketingowych, rozważmy zmianę mentalnego nastawienia do tej niszy wartej miliardy dolarów.

Nowożeńcy rezerwują pobyt w hotelu zwykle w okresie czterech do sześciu miesięcy wcześniej i pobyt ten obejmuje zazwyczaj siedem dni. Nic dziwnego, że ponad 80% z tych osób korzysta obecnie z internetu poszukując hotelu i planując wyjazd. Jeśli chodzi o wzorce wyboru, to większość par wybiera lokalizację przed dokonaniem wyboru konkretnego hotelu lub kurortu.

Uzasadnienia wyboru tego czy innego konkretnego miejsca są różne, niemniej jednak zawsze w polu widzenia pozostaje cel nadrzędny. Nowożeńcy życzą sobie bezstresowego, najbardziej romantycznego miejsca pod słońcem. Najbliżej związane z tym pragnieniem są okoliczności sprawiające, że im bardziej dostępne lokalizacje i bardziej beztroskie doświadczenie zawarte w ofertach, tym bardziej prawdopodobne jest, że hotel przyciągnie nowożeńców. Dlatego wszystkie kurorty przedstawiające oferty all-inclusive, w obiektach przeznaczonych wyłącznie dla par tylko właściwości i rejsy wycieczkowe są tak popularne wśród nowożeńców. Miesiąc miodowy może być często pierwszym dłuższym, wspólnym urlopem dla nowożeńców, każdy więc element zmniejszający ryzyko w podejmowanych decyzjach i intensyfikujący romansową atmosferę jest zdecydowanym atutem.

Całkiem jak na ironię, piesze wycieczki poza miejsce zakwaterowania, czy nurkowanie nie należą do najbardziej ulubionych czynności w trakcie miesiąca miodowego, chociaż takie atrakcje odgrywają bardzo ważną rolę podczas wybierania tego, czy innego regionu. Pary chcą mieć zagwarantowane opcje wypoczynku, ale bardzo często spędzają po prostu czas przy basenie lub leżąc na plaży z drinkiem w ręku. Dlatego też tak ważne jest zaakcentowanie atrakcji znajdujących się na terenie samego obiektu, takich jak tematyczne restauracje, specjalne usługi spa i muzyka na żywo.

Tak więc, jeśli chodzi o przyciąganie nowożeńców, zacznijmy od tego, co najbardziej dostępne - po tym jak już goście pozbędą się swego bagażu i powiadomią twoich pracowników o znaczeniu tego ich specjalnego pobytu. Każdy z nas wspomina swój miesiąc miodowy, a co odróżnia taki urlop od innych to fakt, że jest on tematem do dyskusji przez wiele następnych lat. Wszystko co możesz zrobić, aby uczynić ich doświadczenia bardziej wyjątkowymi przyczyni się do późniejszej, pozytywnej nieformalnej reklamy.

Wiedząc, że najmilej widzianymi prezentami są butelki szampana i wspólne masaże dla par, łatwo jest znaleźć sposób na przekroczenie ich oczekiwań już przy powitaniu w hotelu i we wszystkim, co nastąpi później. Zamiast powitania nowożeńców wyłącznie alkoholem i talonem, można pomyśleć o drobnych upominkach w postaci czekolady, kwiatów lub specjalnego menu dla nowożeńców podczas ich wizyty w restauracji? Wszystkie rozrywki, jakimi dysponujesz na miejscu, mogą dodatkowo dodać wyjątkowego smaku do zaproponowanej przez ciebie oferty. Czy menedżerowie osobiście składają nowożeńcom gratulacje? Czy oferujesz usługę transportową i odbierasz gości bezpośrednio z lotniska? Istnieją dziesiątki sposobów na uatrakcyjnienie pobytu bez konieczności ponoszenia wysokich dodatkowych kosztów i zbyt nachalnego potraktowania nowożeńców.

Prawdziwe działania marketingowe należy przedsięwziąć przed przyjazdem gości i muszą one być zainicjowane z twojej strony. Stwórz specjalną stronę wyszczególniającą jakich korzyści można spodziewać się ze strony hotelu i proponowanych przez niego pakietów wyłącznie z perspektywy pary. Wykorzystaj również swoją witrynę do podłączenia obiektu do systemu regionalnych,  najbardziej ekscytujących i romantycznych atrakcji.

Jeśli planujesz zapoczątkować miesiąc miodowy konkretnym pakietem, ukierunkuj swoją reklamę na unikalności oferty dla par, jak również na wszystkich dodatkach zapewniających hotelowe doświadczenie tak beztroskie, jak tylko jest to możliwe. Zintensyfikuj działania reklamowe za pośrednictwem kanałów medialnych poświęconych podróżom poślubnym i weselom, ale postaraj się także dotrzeć do biur podróży, wykorzystaj programy upominkowe, współpracuj z organizatorami przyjęć weselnych i innymi uznanymi sieciami.

Honeymoon Wishes, na przykład, oferuje możliwość współpracy by wprowadzić cię w obszar tej niszy rynkowej. Wypełniając rejestrację dla nowożeńców, para dokonuje preselekcji stowarzyszonych z przedsięwzięciem hoteli lub firm wycieczkowych, a następnie tworzy "listę życzeń" na swój miesiąc miodowy. Przyjaciele i rodzina mogą wnieść swój wkład w obdarowywanie pary młodej w zakresie kosztów przelotów lotniczych, noclegów w hotelu, romantycznych kolacji, wycieczek krajoznawczych, zabiegów w spa lub w zakresie innych udogodnień zapewnianych przez hotele.

Każdy obiekt ma swój własny profil, w pełni dostosowany do charakterystyki swojej marki. Honeymoon Wishes zrobi ponadto dużo więcej, aby rozmieścić reklamy w odpowiednich miejscach widocznych dla przeszukujących internet nowożeńców i wykorzysta marketing wirusowy poprzez tysiące swoich oddziałów i stowarzyszonych obiektów. Biorąc pod uwagę to, że średni budżet nowożeńców to 2,500 dolarów (USA), nowożeńcy dokonujący wstępnej selekcji hoteli z pewnością będą  dobrze analizowali hotelowe oferty.

Wiedząc, że miesiąc miodowy nie jest stymulowany jakimiś nagłym bodźcem skłaniającym do krótkiego letniego wypoczynku, to planując swoje działania już dzisiaj będziesz mógł odnieść korzyść dopiero w następnym roku, ale tylko wtedy, gdy przygotujesz się do tego już teraz. Słyszeliśmy oczywiście o przypadkach zmniejszania wielkości przyjęć weselnych ze względu na presję finansową, ale znacznie mniej dotyczy to organizacji miesiąca miodowego ponieważ pary muszą znaleźć środki tylko na swój własny wypoczynek. Śmiem twierdzić, że oni są jakby odporni na recesję! Tak więc postaraj się, aby ich pobyt był w pełni relaksujący, romantyczny, a przede wszystkim spraw by stał się doświadczeniem ich życia. Znajdź następnie odpowiedni sposób na dotarcie do nowożeńców, a bez wątpienia twój obiekt będzie w dobrej kondycji.

Larry Mogelonsky


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji