Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Hotele zaczynają profesjonalnie wykorzystywać...

Artykuły serwisu


Hotele zaczynają profesjonalnie wykorzystywać przestrzeń społecznościową


Dodano: 2011-12-07

Drukuj


Jak często wchodziłeś do hotelu i znajdowałeś tam małe lobby, stanowisko recepcyjne i biurko konsjerża? Nie ma turystów, nie ma gości, nie ma rozmowy – W rzeczywistości zdarza się tak dość często.

Historyczne uwarunkowanie wpłynęło na ukształtowanie koncepcji polegającej na tym, że turysta chce się zameldować, pójść do swojego pokoju, rozpakować i rozpocząć dzień – niezależnie od tego, czy będzie to dzień poświęcony pracy, czy wypoczynkowi. Ale ten turysta się zmienia.

Dzisiejszy gość hotelowy zaczyna postrzegać hotel poprzez pryzmat wybranej przez siebie lokalizacji, a nie tylko miejsca, w którym można rozpakować swoje bagaże. W celu zapewnienia odpowiedniego zakwaterowania i przyciągnięcia doświadczonych społecznie turystów, hotele zaczynają rekonstruować swoje lobby i miejsca publicznie dostępne, aby wyeksponować większą powierzchnię "przestrzeni społecznej" dla gości, a rezultaty tych działań są bardzo pozytywne.



Wchodząc do lobby hotelu Mandarin Oriental Washington DC czujesz się tak, jak przy wejściu na publiczne zebranie związkowe. W każdym dowolnie wybranym momencie znajdziesz lobbystów, członków Kongresu, dziennikarzy, blogerów no i oczywiście turystów, siedzących obok siebie w tym samym pomieszczeniu - w hotelowym barze i salonie zlokalizowanymi w centralnej części lobby.

Goście korzystają ze swoich organizerów, iPadów, Androidów i laptopów planując codzienne zajęcia, pisząc raporty lub aktualizując przemówienia, w ciągu tych kilku wolniejszych godzin. Ale to atmosfera lobby zatrzymuje ich tutaj i sprowadza z powrotem. Skuteczna "otwarta przestrzeń" stworzyła przestrzeń społeczną - miejsce dla każdego, niezależnie od tego, z jakiego powodu się tu znalazł, powodu do pozostania tu nieco dłużej.

"Określenie ‘lobbysta’ to pojęcie, które jak się sądzi, powstało w lobby Willard InterContinental Washington DC", powiedział Charles Yap, dyrektor ds. globalnej komunikacji łańcucha  InterContinental Hotels Group. "Prezydent Ulysses S. Grant, częsty gość hotelu Willard, ukuł rzekomo określenie ‘lobbysta’ przy opisywaniu spotkania z politycznymi kombinatorami, których widoku wolałby uniknąć w lobby Willard Hotel. Wszystko, czego chciał, to rozkoszować się spokojem, szklaneczką brandy i cygarem.” Uczucia, którego wszyscy potrzebujemy od czasu do czasu (z cygarem, czy też bez niego). W hotelu InterContinental Boston, hotelowy bar Rumba znajduje się w bezpośrednim zasięgu  turystów i gości. Bar usytuowany jest w środku lobby, funkcjonując jako miejsce spotkań, wnosząc nowe podejście do typowej atmosfery lobby. W tym samym lobby, zaledwie kilka kroków w innym kierunku znajduje się hol konsjerski dając gościom możliwość korzystania z iPadów do planowania codziennych zadań, pozyskując pomysły od innych turystów i pracowników hotelu.

"Hotelowe lobby w kluczowych miastach zawsze były miejscem międzynarodowych spotkań. Znajdziesz tam osoby (gości i pracowników hotelu) wielu światowych narodowości", powiedział Yap. "W hotelach InterContinental, w miejscach takich jak Nowy Jork, Waszyngton i Londyn, nasze hotelowe lobby posiadają wydzielony hol konsjerski Concierge Lounge, jako miejsce do dzielenia i wymieniania się wiedzą. Nasi konsjerże wyposażeni są w  iPady i pełnią w nich rolę gospodarzy, pomagając gościom i rekomendując lokalne atrakcje, inicjując i nawiązując konwersacje pomiędzy gośćmi. Każdy uczy się czegoś nowego, zanim przejdzie do następnego spotkania lub do zaplanowanych czynności.”

Aloft, super modna marka Starwooda zainicjowała wprowadzanie w hotelach przestrzeni społecznych. Aloft przyjął rozwiązania dotyczące społecznej strony hotelu poprzez wprowadzenie sposobu prowadzenia przez gości konwersacji z innymi gośćmi Alofta za pomocą blogów i Facebooka. Kiedy już dokonasz swojej rezerwacji w Alofcie, możesz uzyskać dostęp do prywatnego internetowego obszaru, aby zobaczyć, co polecają inni goście hotelu i co robią w czasie pobytu. W nadchodzących latach marka planuje ekspansję w Chinach (dwa obiekty w Zhengzhou w tym roku oraz w Kantonie w 2012 roku i w Dalian w 2013), a ze względu na ograniczenia w dostępie do mediów społecznościowych w Chinach interesujące będzie zobaczyć, jak Aloft poradzi sobie ze swoim społecznym przedsięwzięciem.

W Ameryce i Europie obowiązuje w dalszym ciągu koncepcja kreowania rozmów - zarówno z gośćmi, jak i z innymi hotelami. W rezultacie ludzie czatują, łączą się ze sobą  i prowadzą interesy przy kawie i koktajlu. Typowe hotelowe lobby przekształciło się nagle w środowisko spotkaniowe, w którym spotkania biznesowe stały się przyjemnością, a turyści wypoczynkowi jakby stracili ochotę na opuszczanie hotelu.

No i w końcu, czyż nie jest to ostatecznym celem hotelu: trochę dłuższe przytrzymanie gości w hotelu i zachęcenie ich do powtórnego pobytu? Wraz z wyjątkową obsługą klienta, unikalnymi udogodnieniami oraz ogólnym wystrojem i designem, hotel powinien być celem samym w sobie, a nie przystankiem w drodze do docelowej lokalizacji.

Tworzenie wielofunkcyjnych przestrzeni społecznych sprawia, iż hotel staje się bardziej elastyczny w przystosowywaniu do zmieniających się trendów, szczerze mówiąc związanych z funkcjami typowo mieszkaniowymi. Goście czują się jak w domu, kiedy mogą podłączyć swoje laptopy, nacieszyć się rozmowami prowadzonymi na kanapach i kontaktami w kuchni (w przypadku hotelu, w barze).

Podczas gdy ewolucja społecznościowa wciąż znajduje się w fazie rozwojowej, hotele które kontynuują adaptację do swoich potrzeb pojawiających się trendów w obszarze społecznym będą prawdopodobnie miały mniej wolnych miejsc w hotelu, i będą o wiele bardziej aktywne.

Melanie Nayer


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji