Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Atrybuty lidera w restauracji

Artykuły serwisu


Atrybuty lidera w restauracji


Dodano: 2012-01-05

Drukuj


Pełniąc funkcję kierownika restauracji, część twojej wartości dla firmy pochodzi ze zdolności do "zarządzania" niektórymi wskaźnikami prowadzącymi do doskonałości w obsłudze i zyskowności lokalu. Wskaźniki, takie jak koszt żywności, pracy i bonów na posiłki, to są rzeczy za zarządzanie którymi, monitorowanie i usprawnianie ich funkcjonowania, jesteś wynagradzany. Podczas gdy niektórzy menedżerowie restauracji sądzą, że do ich obowiązków należy również zarządzanie pracownikami im podległymi, to wyróżniający się kierownicy zdają sobie sprawę z tego, że "zarządzają" działalnością, a pracownikami "kierują". Poniżej przedstawiono istotne czynniki przywództwa, które każdy menedżer pragnący odnieść sukces powinien opanować:

1. Niezłomna odwaga. Atrybut ten opiera się na znajomości swoich zdolności i pełnionych w restauracji funkcji. Żaden członek personelu nie zamierza być zdominowany przez menedżera, któremu brakuje pewności siebie i odwagi. Żaden inteligentny pracownik nie będzie zdominowany przez takiego lidera przez dłuższy czas.

2. Samokontrola. Menedżer, który nie potrafi się kontrolować, szczególnie kiedy działa pod presją, nie może również kontrolować innych. Samokontrola stanowi jeden z ważniejszych przykładów dla załogi, spośród której bardziej inteligentni pracownicy będą się starali cię naśladować, co może skutkować umiejętnością wydobywania „elegancji w warunkach stresu”.



3. Konsekwentna sprawiedliwość. Bez poczucia uczciwości i sprawiedliwości, żaden menedżer nie może sprawować funkcji kierowniczych i zachowywać jednocześnie szacunek ze strony personelu. Spisane procedury obowiązujące w twojej restauracji powinny być pierwszym punktem odniesienia dla utrzymania spójnej konsekwencji w przypadku określonych wykroczeń. Pamiętaj, że konsekwencja jest kluczem. Skuteczny lider nie może traktować w inny sposób swoich ulubieńców.

4. Podejmowanie decyzji. Kierownik, który waha się przy podejmowaniu decyzji pokazuje, że nie jest ich pewien. Nie może więc skutecznie kierować innymi.

5. Efektywne planowanie. Lider, pragnący odnosić sukcesy, musi zaplanować swoją pracę, a następnie go konsekwentnie realizować. Kierownik, który porusza się na wyczucie, bez praktycznie określonych planów, może być porównywany do statku bez steru. Prędzej czy później ląduje na skałach. Każda restauracja powinna mieć wewnętrzne systemy, które są pomocne w tym zakresie.

6. Wykraczanie poza przyjęte i obowiązujące normy. Jednym z obciążeń nałożonych na lidera jest konieczność gotowości do wykonywania ponadnormatywnych zadań, w odróżnieniu od swoich podwładnych, którzy mają ściśle określone zadania. Nie tylko musisz być w stanie zarządzać szkoleniami swojego personelu, ale musisz również potrafić wykonywać wszystkie funkcje w swojej restauracji, na przyzwoitym poziomie, aby móc w razie potrzeby udzielić pomocy swoim pracownikom.

7. Przyjemna osobowość. Żaden opryskliwy, apodyktyczny, niedbały menedżer nie może stać się odnoszącym sukcesy liderem. Przywództwo wymaga poszanowania innych i siebie samego. Podwładni nie będą szanować lidera, który nie wykazuje się ujmującą osobowością.

8. Sympatia i zrozumienie. Odnoszący sukcesy kierownik restauracji musi cieszyć się sympatią swoich pracowników. Ich wydajność ma wpływ na sukces operacyjny restauracji. Dlatego lider musi rozumieć pracowników i ich problemy i przychodzić im z pomocą w razie potrzeby. Gość ma zawsze rację, chyba że jest w błędzie. Zdarzają się sytuacje, kiedy ty, jako przywódca musisz bronić swoich pracowników. Cieszący się szacunkiem przywódca rozpoznaje takie sytuacje.

9. Dbałość o szczegóły. Skuteczne przywództwo w restauracji wymaga dbałości o szczegóły. Spójrz na restaurację oczami zarówno gościa, jak i pracowników. Starannie dobieraj sposoby poprawiania doznań gości, jak również sposoby na łatwiejsze i skuteczniejsze realizowanie obowiązków pracowniczych.

10. Przejmuj pełną odpowiedzialność. Efektywny kierownik restauracji musi być gotowy na przyjęcie odpowiedzialności za błędy i niedociągnięcia jego pracowników. Jeśli próbuje pozbyć się tej odpowiedzialności, to nie pozostanie liderem. Jeśli jeden z jego podwładnych popełni błąd i okaże się niekompetentny, lider musi wziąć pod uwagę to, że winien zaistniałej sytuacji jest on sam i podjąć kroki zapobiegające powstawaniu takich sytuacji w przyszłości.

11. Współpraca. Skuteczny lider restauracji musi rozumieć i stosować zasady współpracy i umieć sprawić, by jego pracownicy również je stosowali.

Chociaż wykaz ten nie jest bynajmniej wyczerpujący, to jednak zawiera podstawowe elementy, przy pomocy których kierownik restauracji może z powodzeniem budować styl przywództwa, który będzie się cieszył szacunkiem wśród personelu i będzie wzorem do naśladowania. Bez zdolności do kierowania, menedżer zorientuje się bardzo szybko, że nie ma oparcia wśród swoich pracowników. A jeśli kierujesz drogą innych, a jednocześnie nikt nie stara cię naśladować i podążać za tobą, to tak, jakbyś poszedł sobie na spacer.

Brian Bruce


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji