Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Rezerwacja hotelu powinna oferować coś więcej niż...

Artykuły serwisu


Rezerwacja hotelu powinna oferować coś więcej niż wyszukana oferta internetowa


Dodano: 2012-01-16

Drukuj


Każdy, kto zajmuje się zapytaniami do hotelu w sprawie rezerwacji może powiedzieć ci, że większość osób, które dzwonią po raz pierwszy, odwiedziła wcześniej twoją stronę internetową. Wielu z nich połączonych jest nawet z Internetem, w momencie wykonywania rozmowy telefonicznej. Biorąc pod uwagę możliwości docierania informacji dostępnych online do dzisiejszych gości hotelowych, w tym informacji na stronie internetowej hotelu, internetowych komentarzy i opinii oraz informacji umieszczonych na stronach niezależnych biur podróży, to nie może być żadnych wątpliwości, że ci, którzy wchodzą do Internetu przed wykonaniem rozmowy telefonicznej są dobrze poinformowani, a nawet przesyceni informacjami o tym, co hotel ma do zaoferowania.

Tak więc trzeba się zastanowić: "Dlaczego jeszcze dzwonią?" Jednym z oczywistych powodów wywołujących takie zachowanie w dzisiejszej rzeczywistości, jest konieczność podwójnego sprawdzenia, czy stawki, które widzą w internecie, są rzeczywiście najniższymi dostępnymi stawkami, więc robią dokładnie to, co im powiedziano w artykułach publikowanych w środkach masowego przekazu.

Jednakże oprócz chęci upewnienia się o możliwości skorzystania z najlepszych stawek, dzisiejsi rozmówcy, chcieliby usłyszeć coś więcej niż tylko zwykłe wyliczenie udogodnień hotelowych, które widzieli już w Internecie. Kiedy o tym pomyślisz, to musisz się zastanowić dlaczego gość, który właśnie widział zdjęcia pokoju i ewentualnie odbył  wirtualną wycieczkę po hotelu, chciałby jeszcze naprawdę usłyszeć taki opis "Jest to pokój o powierzchni 37 metrów kwadratowych z łóżkiem typu king size, żelazkiem, deską do prasowania, ekspresem do kawy, suszarką do włosów, telewizorem z płaskim ekranem”. Jednak kiedy zadzwonisz na chybił trafił do hotelu, obojętnie z jakiego segmentu rynku, uzyskasz bardzo podobny opis. Jeśli zamkniesz oczy i zdasz się tylko na słowa, to w każdym przypadku będziesz widział dokładnie taki sam pokój. Podobnie jest z wyszczególnianą w różnych źródłach listą udogodnień, ona również będzie brzmiała niemal identycznie w przypadku różnych hoteli, w tym samym segmencie rynku: "Jesteśmy 200-pokojowym hotelem z restauracją, barem, centrum biznesowym, siłownią i bezprzewodowym Internetem."



Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele rzeczy, które pracownicy rezerwacji w realnej rzeczywistości mogą zrobić dla gości, a czego w Internecie uzyskać się nie da. Dlatego na zakończenie rozmowy dzisiejsi pracownicy rezerwacji powinni zadać sobie szybkie pytanie sprawdzające swoją samoocenę, pytając: "Co zagwarantowałem rozmówcy, czego nie był w stanie znaleźć w Internecie?"

Oto kilka pomysłów na to, co pracownik rezerwacji może zrobić, a czego nie może nawet najlepsza strona internetowa:

• Stosuj zapytania sondujące. Wyjdź poza podstawowe "zapytania proceduralne" dotyczące dat, ilości osób, wymagań noclegowych i zadawaj więcej pytań o "okoliczności" stojące za powodem nawiązania kontaktu z hotelem. Przykładowe pytania, to: "Czy mógłbym zapytać, co sprowadza Panią/Pana w nasze okolice?", "Czy będzie Pani/Pan miał(a) dużo wolnego czasu podczas swojej podróży służbowej do skorzystania z hotelowych i okolicznych atrakcji?", "Czy to jakaś szczególna okazja?" I "Czy szuka Pani/Pan czegoś specjalnego?". Poprzez zadawanie takich pytań i pozyskiwanie większej wiedzy o "okolicznościach" planowanego pobytu, pracownicy mogą korzystać z kuszących i zachęcających opisów, zamiast suchego informowania i powiadamiania o hotelowych udogodnieniach.

• Oferta wymaga sugestii i rekomendacji. Chociaż strony internetowe mogą podawać szczegółowe informacje, to nie mogą zarekomendować tego, że dany hotel jest dobrym wyborem dla planów konkretnych gości lub zaproponować rodzaj pokoju, pakietu lub dobrych restauracji. Kluczem do sukcesu jest oparcie oferty na potrzebach rozmówcy poprzez używanie takiego języka, jak "Ponieważ wspomniał(a) Pani/Pan, że będzie podróżował(a) w interesach, zdecydowanie polecam nasze mini-apartamenty, bowiem ...";  "Ponieważ jest to szczególna okazja, zalecałbym, aby rozważyć skorzystanie z pakietu, ponieważ ..."

• Wyrażaj aprobatę dla zainteresowania gościa hotelem. Biorąc pod uwagę, że dzisiejsi rozmówcy przeczytali już sobie opinie gości w Internecie, które często wydają się być wzajemnie ze sobą sprzeczne, spersonalizowana aprobata może być bardzo pomocna w uspokojeniu rozmówcy, że dokonał dobrego wyboru.

• Stwarzaj wrażenie potrzeby pośpiechu i usuwaj przeszkody wysuwane wobec konieczności dokonania rezerwacji „tu i teraz”. Chociaż większość hotelowych stron internetowych umożliwia gościom rezerwację online, to pracownicy rezerwacji mogą również zachęcać niezdecydowanych, do powstania pewnego rodzaju zobowiązania z ich strony poprzez stwarzanie wrażenia pilności rezerwacji używając stwierdzeń w rodzaju: "Dostępność jest ograniczona w tym terminie" lub "Ta specjalna stawka może przestać obowiązywać." W podobny sposób pracownicy rezerwacji mogą starać się usuwać wszelkiego rodzaju przeszkody rzekomo utrudniające dokonanie rezerwacji, przypominając rozmówcom o opcjach, takich jak rezerwacja w danym momencie, aby zagwarantować sobie miejsce, ponieważ istnieje możliwość zmiany lub anulowania rezerwacji w przypadku zmiany planów.

• Nawiąż indywidualny, naturalny kontakt z klientem. Nawet jeśli większość stron internetowych przyciąga gości swą atrakcyjnością nie mogą one nawiązać emocjonalnego kontaktu, który jest tak charakterystyczny dla ludzkich istot. Stare powiedzenie "Ludzie lubią robić interesy z ludźmi, których lubią" ma bardziej niż kiedykolwiek zastosowanie w dzisiejszym skomputeryzowanym, bezkontaktowym świecie. Doświadczeni pracownicy rezerwacji wiedzą, jak rozmawiać z prawdziwymi ludźmi przez cały dzień, a nie tylko obsługiwać niekończący się strumień dzwoniących, czekających na załatwienie swoich spraw. Poświęć swój czas, aby zapytać o pogodę, dodać jakiś komentarz o mieście, z którego pochodzi dzwoniący, o ich lokalnej drużynie sportowej (tylko wtedy, gdy wiedzie im się w rozgrywkach!), zapytać o zwierzątko domowe, którego szczekanie słychać w tle, pogratulować, a być może złożyć kondolencje.

Poprzez zachęcanie pracowników do korzystania z tych i innych narzędzi do konwersacji w trakcie procesu rezerwacji, zagwarantujesz sobie, że rozmówcy, którzy przed rozmową telefoniczną odwiedzili twoją stronę internetową, usłyszą dokładnie to, czego chcą i potrzebują, aby dokonać ostatecznego zobowiązania, zamiast rozłączenia i powrotu do Internetu w celu poszukiwania czegoś innego.

Doug Kennedy


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji