Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Pięć rzeczy, które hotelarze powinni wiedzieć o...

Artykuły serwisu


Pięć rzeczy, które hotelarze powinni wiedzieć o mediach społecznościowych


Dodano: 2012-01-19

Drukuj


1. Media społecznościowe to nie tylko Facebook
Kiedy rozmawiam z hotelarzami o mediach społecznościowych to najbardziej powszechną reakcją jest – „Tak, znam Facebooka”. A przecież zjawisko mediów społecznościowych nie obejmuje „tylko” Facebooka. Istnieje wiele innych platform, jak Twitter, YouTube, LinkedIn, Orkut, Foursquare itd., jak również wiele narzędzi, z których mogą korzystać przedsiębiorcy, aby skupić na sobie uwagę rynku. Ogólnie rzecz biorąc świat jest pełen różnych okazji i możliwości.

2. Media społecznościowe przeznaczone są nie tylko dla nastolatków
Często słyszę taki argument i zakładam się, że wielu, którzy tak myślą nie mówi tego głośno. W odpowiedzi na to proponuję „Przyjrzyjmy się statystyce”. Przeciętny użytkownik Facebooka ma 38 lat, tak więc bardzo mocno przekroczył już granicę wieku nastolatka. W rzeczywistości tylko 11 % użytkowników Facebooka jest w wieku 13-17 lat, co oznacza, że są najmniejszą grupą na Facebooku. Ta różnica jest jeszcze bardziej widoczna na Twitterze, gdzie na przedział wiekowy 13-17 lat składa się 4 % bazy użytkowników! Mówiąc w skrócie, media społecznościowe są wszystkim z wyłączeniem zabawki dla nastolatków.



3. Nie oczekuj natychmiastowych cudów
Jeżeli rozpoczniesz kampanię na Facebooku, Twitterze itp. i będziesz oczekiwał natychmiastowych rezultatów to w 99,9 procentach przypadków będziesz rozczarowany. Pozyskanie rozgłosu, przyciągnięcie właściwych osób i skontaktowanie się z nimi wymaga po prostu czasu. Musisz być cierpliwy i wytrwały. Jeżeli twoja kampania się sprawdza, to powinieneś zetknąć się z pierwszymi oznakami sukcesu po kilku tygodniach lub miesiącu (zwiększona liczba rezerwacji via media społecznościowe, pełniejsza restauracja w porze obiadowej, itd.) i zanim się spostrzeżesz będziesz miał wielką, lojalną klientelę, która kiedyś nie wiedziała w ogóle, że istniejesz.

4. Twój pracownik z recepcji lub siedemnastoletni kuzyn nie może wykonywać tej pracy
Z powodu ograniczeń budżetowych i błędnego wyobrażenia o mediach społecznościowych hotelarze często sądzą, że mogą powierzyć kampanię w mediach społecznościowych w czyjekolwiek ręce. To nie prawda. Konto w mediach społecznościowych jest wizerunkiem twojej firmy. Jest ono bezpośrednim połączeniem z twoim byłym, obecnym i przyszłym klientem dlatego tak ważne jest wywarcie korzystnego pierwszego wrażenia. Twój kuzyn lub pracownik recepcji może założyć sobie osobiste konto na Facebooku lub wywierać dobre wrażenie na tobie, ale to naprawdę nie oznacza, że wiedzą co mają robić. Nie powierzaj wizerunku swojej firmy w ręce amatorów.

5. Wykorzystywanie mediów społecznościowych w celach biznesowych i w celach osobistych to dwie różne rzeczy
„Facebook to strata czasu. Dlaczego mam poświęcać długie godziny na czytanie o tym, co kto lubi jeść?”. Czy to faktycznie to jest, czy nie jest, strata twojego osobistego czasu, jest kwestią do rozstrzygnięcia. Jakkolwiek, z biznesowego punktu widzenia, czynność ta definitywnie taką stratą nie jest. Byłam świadkiem tego, co media społecznościowe dały wielu hotelom i mogę was zapewnić, że korzyści były warte zainwestowanych środków. Nawet jeżeli nigdy nie utworzysz na Facebooku swojego osobistego profilu, to jako profesjonalista nie możesz zignorować tego potężnego narzędzia marketingowego. Jeżeli jednak tak zrobisz, to twoja firma straci wiele okazji i możliwości biznesowych (przekładających się na sprzedaż i zysk).

Lucie Hys


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji