Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Rywalizacja z sieciami i obiektami...

Artykuły serwisu


Rywalizacja z sieciami i obiektami franchisingowymi może być jak bułka z masłem


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Guru marketingu Tom Peters sugeruje szesnaście sposobów jak niezależne restauracje, kawiarnie i bary mogą konkurować z sieciami – i wygrać.

Guru marketingu Tom Peters został ostatnio zapytany jak „mała firma” (jednoosobowa księgowość, restauracja, detalista itp.) może konkurować z Wielkimi. Jako, że sieci i franszyzy usług hotelarskich urosły w jeszcze bardziej silniejszych, zobaczmy jak jego szesnaście rozwiązań może sprawdzić się w niezależnych restauracjach, kawiarniach czy barach.

1. Celuj w niszę i nigdy „wszystko dla wszystkich”
Wiesz jak najlepiej obsługiwać klientów, wiec bądź odrobinę „mniej dostępny” dla innych, zamiast stawać na głowie i pozwalać na dziwaczne przypadki. Ludzie biznesu wiedza, że posiadasz właściwe miejsce na niezakłócone spotkania lub matki wiedzą, że nie masz nic przeciwko ich spacerówkom. I jesteś naturalny. Ale nie wszystko razem.

2. Nigdy wprost nie atakuj olbrzymów
Nie narzekaj na to, jak bardzo mały jesteś i jak trudne jest życie – nikt nie lubi jęczenia. Ale przy każdej szansie, jaką dostaniesz, mów o swoim wspaniałym nowym ciastku cynamonowym, lub, jaką dużą popularność zdobył napój ananasowy. Będziesz bardziej znany ze swoich naturalnych soków, ciasta imbirowego, ciastek cynamonowych czy lokalnych kiełbasek, niż dzięki próbie zaoferowania napoi takich jak cola, które sprzedawca sugeruje. Sukces jest zawsze bardziej interesujący.

3. Dramatycznie różny
Nie jest trudno być legendą na swoim własnym obszarze – większość twoich konkurentów zasnęła za kierownicą. Świeże, czyste uniformy, dobrze wyszkolona załoga, która zauważy, że skończyłeś posiłek i może będziesz chciał kolejną kawę. Czyste, świeże toalety. Jest ciepło, kiedy na zewnątrz jest zimno (i odwrotnie). Tak samo - stare ciastka są sprzedawane przez wszystkich innych, nie przez ciebie. Kiedy klient otwiera swojego laptopa, dostęp do Internetu jest za darmo. Obsługa jest szybka, a nie powolna.

4. Konkuruj wartością/doświadczeniem/zażyłością, a nie ceną, (ponieważ nie pobijesz wielkich na koszty)
Będziesz zaskoczony jak często klienci nie patrzą na ceny, kiedy zapadły im w pamięci twoje makarony, desery i kawa. Piecz jak najwięcej u siebie. Świeże soki, nie cola z automatu. Kawa tak dobra, że staje się religią.

5. Emocjonalny związek z klientami i dostawcami
Czy każdy marzy o posiadaniu własnej księgarni czy pralni? Nie. Ale większość marzy o swojej własnej kawiarni czy restauracji, wiec ciesz się z zazdrości, z jaką się spotykasz. Ubieraj się dobrze, mów pozytywnie i nie obiecuj zbyt dużo. Dziel się ze swoimi opiniami (nie politycznymi). Zapamiętuj nazwiska i ucz swoją załogę jak podtrzymywać rozmowę z ludźmi różniącymi się od siebie (np. młodsi lub starsi). Płać dostawcom na czas i proś o ich wsparcie (!).

6. Posiadający doświadczenie w praktyce, uczuciowy przywódca
Troszcz się o kierowników, jakich wybierasz – serdeczność i duży uśmiech da o wiele więcej niż „maszynowa” wydajność. Naucz ich jak być „twardym, ale sprawiedliwym” przywódcą dla załogi. Bądź „twardym, ale sprawiedliwym” szefem – kiedy ostatnio kogoś nagrodziłeś?

7. Gwiazda wspólnoty!
Duże wsparcie wymierzone w sąsiedztwo – prezenty w postaci voucherów na zbiórki szkolne, świadomość o sprawach lokalnych, darmowe miejsce spotkań itp. Lokalna produkcja, lokalni dostawcy, lokalne przepisy – opowiedz nam o tym w menu i na stronie internetowej.

8. Niesamowite doznania, od pierwszej do ostatniej chwili – i jeszcze później!
Jest cudownie od pierwszej minuty, kiedy wchodzisz, włączając „do widzenia” jak wychodzisz (teraz to bardzo rzadkie). Muzyka, smak, zapachy, dźwięk, temperatura, prędkość – wszystko w należytym porządku. Kiedy się wpisują do twojej listy mailingowej – otrzymują list (lub wiadomość e-mail, nie ciszę.

9. Wystrój!
Dobry wygląd nie musi oznaczać wielkich pieniędzy – chwytliwe kolory, oświetlenie, struktura, sztuka, wygodne krzesła i duży wybór muzyki to dobre wzmocnienie. Mądra rada może sprawić, że twój 5,000 dolarowy budżet będzie wyglądał jakbyś wydał dziesięć razy więcej.

10. Pracodawca świadomego wyboru
Nie jesteś bezduszną, wielką korporacją, bez miejsca dla indywidualności, ani nie cierpisz na powszechny problem większości małych przedsiębiorców – dezorganizację, niesprawiedliwe warunki zatrudnienia i rozmieszczanie zmian, czy wątpliwe wynagrodzenie. Obsługa nie tylko tam pracuje, także się uczy i staje się mądrzejsza.

11. Doświadczenie w użyciu technologii informacyjnej
Twój system POS daje tobie takie same aktualne informacje jak wielkim operatorum, ale oni zazwyczaj robią więcej w tym kierunku. Użyj danych, aby dowiedzieć się co się sprzedaje (a co nie) i działaj zgodnie z tym. System telefoniczny, online i natychmiastowe odpowiedzi na zapytania e-mail. Chrupiące liczby z twojego arkusza kalkulacyjnego. Odpowiednie oprogramowanie, aby ustalenie kosztów zawsze było prawidłowe.

12. Siła strony internetowej
Internet może sprawić, że bardzo małe wygląda jak bardzo duże, a twoja przyjazna strona internetowa dodaje siłę twojej marce. Dobre fotografie, mnóstwo informacji, możliwe do ściągnięcia menu, mapy i lokalne wieści. Aktualna i łatwa do znalezienia przez Google!

13. Innowacyjny!
Tak jak ogród, twój biznes potrzebuje regularnego odchwaszczania i nowych sadzonek. Świeża farba, nowe pomysły w menu, okazyjne przyjęcia, zmiana uniformów – klienci zauważają te rzeczy. Przypomnienia e-mailem utrzymują ich na bieżąco z najnowszymi wieściami. Kalendarz ma sprawić, żeby uczestniczyli w następnym specjalnym obiedzie.

14. Maniacy marki!
Marka to coś więcej niż logo i barwy – oni są po prostu „właścicielami miejsca”’. Niezawodność, niczym skała, w obsłudze, uśmiechu, smakach, wydajności, wartości i atmosferze tworzy trwałe związki. Nie pozwól, aby inne marki przejęły twoje dobre imię – uważaj na zbyt duże loga kawy i napoi!

15. Skup się na klientach, jak na kobietach
Wiesz wszystko o swoich klientach – jest więcej kobiet czy mężczyzn, młodszych czy starszych, więcej rodzin czy samotnych, Azjatów czy Australijczyków? Nie ma zastosowania stwierdzenie „jeden rozmiar pasuje na wszystkich” w stosunku do obsługi czy ofert, wiec twoja załoga musi być elastyczna i wyszkolona, aby sprawić, że każdy będzie się czuł jakbyś zaprojektował to miejsce właśnie dla nich.

16. Doskonałość!
Jak mówi Tom, mały gracz nie ma prawa czy powodu istnieć, chyba, że bierze udział w „nieustannym wyścigu do doskonałości”. Ucz się prawa – jedno doznanie klienta w jednym czasie– aby bić dużych w twojej wybranej niszy! Mały przedsiębiorca wykonujący doskonałą pracę jest zdecydowanie bardziej wart opowiadania o nim. Duży, robiący to samo – jest tym, czego od niego oczekujemy. Społeczeństwo woli, abyś ty wygrał, ale nie będzie czekało zbyt długo, jeżeli na nim eksperymentujesz. Dostaniesz ich pierwszy głos – nie zmarnuj go!

Tom Peters


Tom Peters - nazywany guru zarządzania, konsultant, pisarz – autor wielu książek, wykładowca, jego energia, styl i idee ukształtowały nowe myślenie o zarządzaniu Dogłębne badanie przeprowadzone w 2002 r. przez Accenture’s Institute for Strategic Change uplasowało Petersa na drugim miejscu listy 50 Intelektualistów Biznesu, za Michaelem Porterem a przed Peterem Druckerem


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji