Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Klucz do tworzenia efektywnego barowego menu

Artykuły serwisu


Klucz do tworzenia efektywnego barowego menu


Dodano: 2012-02-08

Drukuj


Ustalono już dokładnie, że projekt i układ menu może wpływać na wybory dokonywane przez klientów, a przy odrobinie planowania, właściwe menu może zwiększyć obroty lokalu bez konieczności zmiany kosztów artykułów żywnościowych i napojów.

Staje się to szczególnie istotne w sektorze hoteli i kurortów, gdzie utrzymywany jest reżim obsługi przy stolikach i większość osób nigdy nie korzysta z usług miejscowego baru. Jako, że menu jest często jedynym obszarem, w którym następuje kontakt z gościem przy wyborze drinka, jest ono ważnym narzędziem w przekazywaniu klientom informacji, które twoim zdaniem powinni posiadać.

Oto kilka rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę przy ustalaniu swojego barowego menu.



Koncepcja
Nie wpadaj w pułapkę organizowania koktajli w oparciu o jakiś konkretny gatunek alkoholu. Nic tak wyraźnie nie zdradza braku wyobraźni jak na przykład taka lista "koktajle z wódką", "koktajle z rumem", "koktajle z dżinem", itd.

Jeśli prowadzisz całodzienny lokal, należy rozważyć ukształtowanie struktury menu w zależności do pory dnia, zdrowe soki na początek i koktajle przyspieszające trawienie na koniec. Jeśli prowadzisz bar tematyczny, przemyśl swój styl, oferowane smaki, zawartość alkoholu, kolor, a nawet ilość składników.

Bądź kreatywny w zakresie wykorzystywania produktów, jak również sporządzania koktajli, Znam barmana, który przyrządza drinki na bazie pszennego Burbona. Być może nieco ekstremalnym akcentem jest to, że wiele barowych menu stara się rozdzielić drinki ze względu na zastosowanie amerykańskiej bądź szkockiej whisky, powinieneś więc przyjrzeć się dobrze używanym przez ciebie produktom i znaleźć niszę która sprawi, że będziesz się wyróżniał spośród konkurencji.

Cena
Bądź ostrożny przy przygotowywaniu produktów według ceny. Tak, to może zachęcić gości aspirujących do twojej marki i jeśli są rodzajem klientów, którzy poprzez dokonywanie zakupów chcą coś zamanifestować to może to jak najbardziej służyć twojemu lokalowi. Jednakże, jeśli masz wielu klientów pochodzących z mieszanych środowisk, o różnych poziomach dochodu, to możesz wpędzić ich w zakłopotanie i poddać presji wydania większej kwoty niż sobie to wcześniej zaplanowali, co postawi ich w niezbyt komfortowej sytuacji i na pewno nie skłoni do powtórnego skorzystania z twoich usług.

Opis
Kluczem jest odnalezienie równowagi między tym, aby nie pisać zbyt mało lub zbyt dużo. Należy pamiętać, że większość gości przebywa w barze w towarzystwie i nie mają ochoty na przebijanie się przez całe stosy informacji, aby odkryć odpowiadającego im drinka. Często powtarzane powiedzenie Dom Pierre Perignona - jeśli nie bezpodstawne o tym, że "smakował gwiazd" może być zgrabnym wstępem do sekcji poświęconej koktajlom z szampana, ale nie zanudzaj klientów tym jak wiele pęcherzyków znajduje się w średniej wielkości butelce szampana!

Jednym z powodów, dla którego Twitter jest tak skuteczny jest to, że w dobie natychmiastowej gratyfikacji i coraz bardziej skracających się chwil koncentracji uwagi, wyznaczona została granica wypowiedzi użytkowników tego medium do objętości zaledwie 140 znaków. Chociaż nie zalecam monitorowania opisów pozycji w menu do tego stopnia, to z pewnością warto takie ograniczenie mieć w pamięci.

Styl
Bądź świadom różnorodności swoich klientów i kieruj swoje opisy bezpośrednio w ich kierunku. W tradycyjnym pięciogwiazdkowym lobby barze powinieneś zachować elementy formalizmu, ale jeśli twój lokal jest ukierunkowany na młodszą klientelę, to tekst może być trochę bardziej opisowy lub sugestywny. Menu przygotowywane na specjalne okazje, takie jak Walentynki lub prywatne przyjęcia pozwalają na bardziej kreatywne i inspirujące propozycje jego zawartości.

Jeśli zdecydujesz się na używanie pewnej ilości przymiotników opisowych, to postaraj się nie przesadzać w opisie. Czytałem kiedyś menu, w którym drink składający się z dwóch składników został opisany, jako "fantastycznie prosta symfonia." Koktajl był rzeczywiście prosty, ale czy na pewno fantastycznie prosty? A poza tym, symfonia jest z  pewnością formą złożoną z samej swojej natury.

Format
Arystoteles zaliczał porządek, symetrię i ograniczenie do najwspanialszych form piękna. Bardzo wątpię, czy miał wtedy w głowie menu drinków, ale sądzę, że zastosowanie się do tych idei może być bardzo korzystne.

Jeśli twoje menu otwiera się tak, jak książkę, spróbuj sformatować tekst tak, aby strony układały się jak lustrzane odbicie. Nie dopuszczaj do tego, aby koncepcje i rodziny produktów mieszały się ze sobą; utrzymuj taką samą liczbę opisów koktajli na korespondujących ze sobą stronach i taką samą liczbę wierszy w każdym opisie.

Przed rozpoczęciem drukowania, poświęć trochę czasu na dokonanie korekty dokumentu. Sprawdź, czy rozmiar czcionki i styl jest spójny, a zwłaszcza, czy poprawna jest pisownia. Twoje menu reprezentuje twój lokal. Błędy będą mieć niekorzystny wpływ na opinię twoich gości o lokalu.

Szkolenie
Kiedy już zbudujesz menu jako swoje narzędzie sprzedaży, przeszkol personel w zakresie jego używania! Otwarcie menu na konkretnych stronach będzie miało wpływ na to, jakie produkty gość widzi, jako pierwsze. Przeszkol personel, aby brał pod uwagę porę dnia przy przewidywaniu potrzeb gości, których obsługują.

I co najważniejsze, upewnij się, że pracownicy rozumieją koncepcję menu, tak aby mogli ukierunkowywać gości na odpowiednie pozycje z oferty i je rekomendować zwiększając zadowolenie  gości i w ostatecznym rozrachunku wynik finansowy twojego lokalu.

Mathieu Poirier


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji