Wtorek 23 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Podstawy obsługi

Artykuły serwisu


Podstawy obsługi


Dodano: 2006-10-23

Drukuj


Doskonała obsługa klienta nie jest szczególną nauką. Nie jest również działem. To po prostu filozofia, która powinna być praktykowana w organizacji, niezależnie od stanowiska i tytułu. Może być ona podzielona na cztery podstawowe części.

Chociaż wiele książek zostało napisanych na temat doskonałej obsługi, te cztery punkty mogą być brane pod uwagę jako punkt wyjścia – podstawy. Zrozumienie tych bardzo prostych koncepcji, pozwoli ci znaleźć się na dobrej drodze do stworzenia klientom wielu „magicznych momentów”.

1. Zdrowy rozsądek. Oznacza to robienie rzeczy oczywistych. Trochę więcej niż traktowanie twoich klientów tak, jak ty chciałbyś być traktowany. Ale tylko niewiele więcej. To po prostu traktowanie klientów w sposób, w jaki oni chcą być traktowani. Zrozum, że to, co ty oczekujesz, może różnić się od tego, czego twoi klienci mogliby oczekiwać. Dla przykładu portier pracujący w bardzo drogim hotelu, prawdopodobnie nigdy nie zatrzyma się na nocleg w obiekcie o podobnej klasie, w jakim pracuje. On nigdy nie wymagałby tego samego poziomu obsługi i uwagi, jakich wymagają jego goście hotelowi, ale ciągle rozumie czego oni chcą i pragną oraz dostarcza tego.

2. Elastyczność. Zasady i polityka nie są niczym innym, jak wskazówkami. Nie pozwól, aby „polityka firmy” stała na drodze uszczęśliwiania klienta. Jednakże jest ostateczny punkt, gdzie musisz zająć stanowisko. Pomimo tego co mogłeś usłyszeć, klient nie zawsze ma rację. Ale to jest zawsze klient. Więc jeżeli się myli, pozwól mu mylić się z godnością. Przypomniano mi o pewnym CEO poważnej firmy, który zwoływał wszystkich swoich ludzi i mówił im „Rób wszystko, aby uszczęśliwić klienta”. Oni robili tak i prawie doprowadzili firmę do bankructwa. Wraz z dawaniem ludziom uprawnień do bycia elastycznym idzie szkolenie. Jeżeli załoga jest przeszkolona, pracownik może dostarczać to, co klient postrzega jako postawę „cokolwiek zechcesz”, a pracownicy nie wyłączą firmy z biznesu.

3. Rozwiązywanie problemów. Są dwa typy problemów do rozwiązania – biznesowe i pozabiznesowe. Problemy biznesowe obejmują zajmowanie się skargami oraz zaspokajanie potrzeb klienta. Ci klienci przychodzą do ciebie, aby albo zadowolić się skargą albo aby pomóc im w jakimś problemie, a ty jesteś tam, by im pomóc. Są również pozabiznesowe problemy, które nie mają nic wspólnego z tym, co ty i twoja firma robi codziennie. Oni przychodzą do nas z prośbą o pomoc. Jak reagujemy? Czy mówimy im, że budka telefoniczna jest po drugiej stronie ulicy, czy pomagamy im podnosząc słuchawkę i wzywając pomoc drogową. Rozwiązywanie pozabiznesowych problemów jest potencjalnym sposobem na generowanie dobrego public relations. A ty nigdy nie wiesz, czy ta osoba może zmienić się w twojego kolejnego klienta.

4. Naprawa. To jest prawdopodobnie jeden z najważniejszych punktów. Nie interesuje mnie jak jesteś dobry. Możesz mieć zadowolonych klientów na lata. Jak tylko coś złego dzieje się, musisz to naprawić. I to właśnie ta naprawa będzie ostateczną oceną klienta o tym, jak naprawdę jesteś dobry. Pamiętaj, badania udowadniają, że tańsze jest zatrzymanie istniejącego klienta, niż pozyskanie nowego. Rób to co możesz, nie tylko, aby wyjść z problemu, ale aby dać klientowi ponowne zaufanie do robienia z nami interesu. Oznacza to czasami wykraczanie poza wyłącznie rozwiązanie problemu. Czasami musisz zawrócić klienta z powrotem do twoich drzwi. Na przykład restauracja, która miała problem z daniem gościa mogłaby nie tylko ponownie przygotować dla niego obiad, ale również dać gratisową przystawkę następnym razem, kiedy gość wróci. Nie tylko, że restauracja "rozpatrzy reklamację", ale również daje motywację do powrotu.

Masz więc cztery podstawowe komponenty strategii dobrej obsługi klienta. Te proste narzędzia są kluczem do sukcesu w obsłudze klienta i tworzą wiele „momentów magii”!

 

Shep Hyken 

© Copyright Shep Hyken
Tytuł artykułu w oryginale "The Basics of Service"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora

Shep Hyken - zawodowy wykładowca i autor specjalizujący się w tematyce obsługi klienta i jego lojalności oraz marketingu wewnętrznego.
Autor wielu książek, m.in. „Moments of Magic” i „The Loyal Customer”. Współpracuje z firmami, które chcą zbudować relacje oparte na lojalności ze swoimi klientami i pracownikami.

Kontakt:
Shep Hyken, CSP
Shepard Presentations, LLC
email:
shep@hyken.com
www.hyken.com

 

 

 


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji