Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Najlepszy Dyrektor Hotelu, jakiego spotkałem. Jak...

Artykuły serwisu


Najlepszy Dyrektor Hotelu, jakiego spotkałem. Jak mu dorównać?


Dodano: 2013-06-26

Drukuj


Jedną z przyjemnych rzeczy bycia u zmierzchu trzydziestoletniej kariery w przemyśle hotelowym jest to, że masz możliwość, aby wrócić pamięcią do wielu wspaniałych ludzi, którzy ukształtowali i mieli wpływ na tą karierę. Po wielu latach pracy w działalności operacyjnej hotelu, jak również w sprzedaży i marketingu, zarówno we własnym obiekcie jak i w korporacji, poznałem wielu różnych dyrektorów i ich style zarządzania.

Stylów zarządzania, doświadczenia i talentów jest tyle, ile różnych ludzi, ale wszystkie miały coś do zaoferowania, jeżeli przywiązywano do tego uwagę. Obserwowanie ludzi i ich zwyczajów było dla mnie swego rodzaju hobby. Wierzę, że każdy ma coś do zaoferowania, jeżeli tylko stara się od nich czegoś nauczyć.

Chciałbym sądzić, że nauczyłem się czegoś od każdego z nich; nawet, jeżeli była to tylko decyzja, które cechy chciałem lub nie chciałem naśladować. Mógłbym prawdopodobnie napisać kompletną książkę wyszczególniającą działania i style najgorszych z tych dyrektorów, ale większość ludzi nie rozpoznałoby swoich własnych złych cech, nawet, jeżeli byłyby opisane w artykule, więc byłoby to bezowocne.

Ostatnio klient zapytał mnie o opinię na temat cech wspólnych dyrektorów, którzy odnoszą największe sukcesy; co sprawia, że najlepsi dyrektorzy wyprzedzają innych. Okoliczności z pewnością mają olbrzymi wpływ na ostateczny sukces; znakomite hotele mogą produkować odnoszących sukcesy dyrektorów. Ale jakie cechy sprawiają, że dobry dyrektor wschodzi ponad podane okoliczności; odnosząc sukces, gdzie nie było żadnego czy odnosząc nawet większy sukces, gdzie już został osiągnięty.



Najlepszy Dyrektor Hotelu, jakiego spotkałem przejmuje odpowiedzialność za dochód

Zbyt często słyszę, jak dyrektorzy narzekają, jak robiliby większy zysk, gdyby tylko mieli większe dochody netto; jakby wskazywanie, że zwiększony dochód był poza ich bezpośrednią kontrolą. Rzeczywiście jest tak, że wielu dyrektorów czuje dystans od linii dochodu swojego hotelu. Jak na ironię, to najczęściej występuje, kiedy dochody słabną. Akceptacja posiadania kiepskich dochodów, tak samo jak pokaźnych dochodów jest znakiem charakterystycznym dobrego menedżera.

Najlepszy dyrektor, jakiego spotkałem bierze odpowiedzialności za wytwarzanie dochodu, nie ważne czy posiada oddzielny zespół ds. sprzedaży czy nie. Najlepszy dyrektor jest prawdziwym liderem sprzedaży w hotelu; zaangażowany jest w każdy aspekt zdobywania klienta. Najlepszy dyrektor prowadzi poranne spotkania sprzedaży; ukazując swoje osobiste zaangażowanie. Najlepszy dyrektor zna swoich najlepszych klientów i bierze udział w obsługiwaniu ich.

W hotelach mających dużo szczęścia posiadając zespół ds. sprzedaży, najlepszy dyrektor bierze na siebie kluczowych klientów hotelu; zarówno będąc zaangażowanym przy większych klientach i będąc przykładem dla załogi sprzedaży. Przywództwo w sprzedaży jest najważniejszą rolą dyrektora.

Zostało napisanych wiele artykułów wychwalających konieczne umiejętności i zwyczaje pracy sprzedawców hotelowych, ale mało z nich mówiło o roli dyrektora w procesie sprzedaży. Widziałem już dokładnie przypadki, jak łatwo kiepski dyrektor może negatywnie wpływać nawet na najlepszych ludzi z załogi. I odwrotnie, istnieje wielu miernych ludzi, którzy zostali poprowadzeni przez znakomitych dyrektorów do osiągnięcia dużych sukcesów.

Jako vice prezes korporacji, zawsze odnajdywałem to za interesujące, obserwowanie zarówno wtedy, kiedy dyrektor angażował się w programy treningowe sprzedaży czy też nie. Każdy, kto właściwie prowadził szkolenia dotyczące sprzedaży może powiedzieć ci jak rzadko dyrektorzy uczestniczą w tych programach. Nie wiem, kto decyduje o oddzieleniu sprzedaży od sterowania, ale najlepsi dyrektorzy posiadają zdolność połączenia tych funkcji w potężne programy.

Niestety, wiele firm same naraża się na straty poprzez podejmowanie decyzji odnośnie działań sprzedaży za pomocą zespołu ds. sprzedaży bez uczestniczenia osoby, która jest rzeczywiście za to odpowiedzialna… dyrektora. Najlepszy dyrektor, jakiego spotkałem nigdy nie pozwoliłby, aby to się zdarzyło.

Podczas moich programów nauczania z różnymi właścicielami i dyrektorami, usłyszałem wielu dyrektorów wypinających dumnie swoje piersi, ponieważ czasami wykonują telefony dotyczące sprzedaży razem ze swoimi sprzedawcami. To wspaniale, ale czy pozostają zaangażowani w postępy z tymi klientami? Czy demonstrują zespołowi ds. sprzedaży, że kontynuacja jest kluczem do biznesu rezerwacji, poprzez ich własne praktyki kontynuowania? Dla niektórych, to jedyny dobry sposób, aby wyjść na chwilę z budynku.

Najlepszy dyrektor, jakiego spotkałem przegląda i zatwierdza wszystkie czynności swojego zespołu i kieruje nowymi działaniami poprzez dyrektora ds. sprzedaży lub bezpośrednio, jeżeli nie istnieje takie stanowisko. Najlepszy dyrektor, jakiego spotkałem pracuje jak prawdziwy dyrektor ds. sprzedaży. Teraz niektórzy dyrektorzy ds. sprzedaży mogą stanowić wyjątki od tego stwierdzenia, ale doświadczeni dyrektorzy wiedzą jak dużo łatwiejsza może być ich praca, kiedy dyrektor jest zaangażowany w proces.

Najlepszy dyrektor bierze na siebie rolę sprzedaży, gdzie nie ma żadnego zespołu ds. sprzedaży, poprzez intensywne społeczne zaangażowanie, czytanie w celu znajdowaniu nowych pomysłów i nieustanne szukanie sposobów usprawnienia firmy.

Najlepszy dyrektor przewodzi w staraniach dotyczących hotelowego eMarketingu na stronie internetowej, GDSów i pośredników. Te obszary wymagają zaangażowania dyrektora nawet, jeżeli hotel posiada wystarczająco dużo szczęścia, aby mieć dyrektora poświęcającego się dla dochodu.

Najlepszy Dyrektor Hotelu, jakiego spotkałem jest skupiony na sukcesie

Ta cecha może brzmi bardzo ogólnie dla wielu z was, ale skupienie może być nieuchwytne. Skupienie w tym sensie jest tym, co pobudza dyrektora do przeanalizowania każdego centra zysku hotelu, aby trafiać w udoskonalenia w programach w celu osiągnięcia sukcesu, tak samo jak w przypadku słabnięcia.

Dyrektorzy, którzy koncentrują się tylko na obszarach słabnięcia mają tendencję odgrywać grę doganiania, stale gasząc pożary, aby zachować programy słabnięcia, podczas gdy programy osiągania sukcesu idą w złym kierunku, ku zaniedbaniu. Niektórym programom słabnięcia potrzeba, aby poszły w zapomnienie.

Skupienie jest tym, co kieruje dyrektora w stronę tych działań, które mają największe znaczenie. Najlepszy dyrektor zdaje sobie sprawę, że bycie zajętym nie jest aż tak ważne jak bycie zajętym robiąc właściwe rzeczy. Zasada 80/20 jest niezwykła w swojej liczbie zastosowań; 20 procent wszystkiego, co wypracujesz zaowocuje w 80 procentowych sukcesie. Należy skupić się na właściwych 20 procentach.

Najlepszy Dyrektor Hotelu, jakiego spotkałem poszukuje małych sukcesów

Nie potrafię zliczyć, ile razy słyszałem jak członkowie zespołu lamentują, że są krytykowani za złą pracę i za bycie ignorowanym, kiedy sprawy idą dobrze. Nie mogę sobie wyobrazić jak frustrujące to może być. Najlepsi dyrektorzy poszukają w swoich zespołach małych sukcesów i nagradzają je, nawet, jeżeli jest to w formie publicznego „dobrze zrobione”. To może brzmieć prosto i podstawowo dla wielu z was, ale jest to mniej powszechne, niż możesz myśleć.

Ci, którzy uważają, że robią to dobrze, niech zastanowią się jeszcze raz. Często nieszczerze wypowiedziany w twarz komentarz czy przypadkowy i nieszczery przeczy prawdziwemu zamiarowi dyrektora. Nagradzaj publicznie, krytykuj prywatnie; najlepszy dyrektor, jakiego spotkałem szuka możliwości dostarczenia szczerych nagród. Szczery komentarz może być największym motywatorem do pracy.

Najlepszy Dyrektor Hotelu, jakiego spotkałem jest wspaniałym komunikatorem

Komunikowanie się to proces dwutorowy; rozmawianie i słuchanie. Ja nauczam nowych sprzedawców, że posiadanie dwóch uszu i tylko jednych ust ma wskazywać, że powinno się słuchać dwa razy więcej niż mówić. Najlepszy kierownik, jakiego spotkałem demonstruje to codziennie.

Dyrektorzy, którzy słuchają swoich współpracowników znajdują nowe możliwości, aby pomagać im w wykonywaniu ich pracy lepiej. Dobry przywódca wychodzi ze zrozumienia potrzeb zespołu. Zrozumienie wychodzi ze słuchania, a nie z jednostronnej rozmowy.

Tym, którzy oczekiwali ode mnie konkretnego nazwiska najlepszego dyrektora, jakiego spotkałem, zapewniam, że spotkałem kilku, którzy zasługują na ten tytuł. Ale co ważniejsze… jak im dorównać?

Neil Salerno


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji