Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Podstawowe procedury w hotelowym housekeepingu

Artykuły serwisu


Podstawowe procedury w hotelowym housekeepingu


Dodano: 2012-03-05

Drukuj


Priorytetem hotelowego housekeepingu jest sprzątanie pokoi. Chociaż wszystkie hotele posiadają własne procedury, według których prowadzą swoją działalność, to większość z nich przestrzega podstawowych zasad związanych z housekeepingiem. Zaprojektowane po to, aby zapewniać gościom komfort, utrzymywać w czystości ich pokoje i gwarantować efektywną i szybką obsługę, reguły te wytyczają powszechnie stosowane w hotelach procedury.

Przed wejściem
• Według stowarzyszenia Alberta Hotels and Lodges Association, pierwsza zasada housekeepingu wymaga, aby przed przystąpieniem do sprzątania, zapukać dając sygnał swej gotowości do wejścia do hotelowego pomieszczenia. Housekeeperzy powinni przedstawić się mówiąc "Housekeeping" i odczekać chwilę, dając gościowi czas na odpowiedź. Jeśli nie ma odpowiedzi, pracownik housekeepingu może wejść do pokoju.



Kontrola serwisowa
• Wiele hoteli powierza swoim pracownikom housekeepingu sprawdzenie pokoju w zakresie: oświetlenia, zamykania kurków z wodą, zamków, okien, klimatyzatorów / grzejników i innych urządzeń elektronicznych w trakcie każdego sprzątania pokoju. Ma to na celu upewnienie się, że wszystko jest sprawne i gotowe na przyjęcie kolejnego gościa. Generalnie czynności sprawdzające wykonywane są przed rozpoczęciem sprzątania, aby mieć pewność, że nie pozostawi się żadnych śladów (kurz, zabrudzenia itp.)

Sprzątanie
• Podstawowym celem housekeepingu jest sprzątanie pokoi hotelowych pomiędzy pobytami kolejnych gości. Dotyczy to zmiany całości pościeli, posłania łóżek, odkurzenia dywanów i zmycia twardych posadzek. Proces sprzątania obejmuje również dokładne sprzątnięcie łazienki pod kątem przepisów sanitarnych. Pracownicy housekeepingu ścierają również kurze i czyszczą twarde powierzchnie oraz meble w pomieszczeniu, jak również wszystkie powierzchnie ze szkła, a także okna.

Wymiana produktów pozostających na wyposażeniu pokoju
• Dobrą praktyką housekeepingu jest wymiana artykułów jednorazowego użytku w trakcie zmiany gości w pokoju. Na przykład, powszechnie przyjęło się, że pracownicy housekeepingu wymieniają używane mydło, szampon, jednorazowe kubki i inne podobne przedmioty. Opróżniają także i czyszczą wszystkie popielniczki.

Kontrola końcowa
• Ostatnią częścią sprzątania jest ponowne sprawdzenie, czy wszystkie zalecane czynności zostały prawidłowo wykonane, co jest obowiązkiem samego pracownika bądź jego przełożonego. Housekeeper powinien sprawdzić wszystkie szuflady, przestrzenie pod łóżkami i w szafach, aby upewnić się, że nic nie zostało pozostawione przez poprzedniego gościa i ewentualne przekazanie znalezionych przedmiotów kierownikowi działu.

Przepisy antykradzieżowe
• Hotele stosują zazwyczaj surowe zasady przeciwdziałające ewentualnym kradzieżom na szkodę gości, dokonywanym przez nieuczciwych pracowników. Obejmują one wszystko to, co sprzątający może znaleźć po wymeldowanym gościu. Zwykle, pracownicy housekeepingu mają obowiązek dołączyć do znalezionego przedmiotu karteczkę z zapisaną datą znaleziska, pokój w którym ujawniono zagubiony przedmiot i nazwisko pracownika. Hotele bezwzględnie zwalniają pracowników, którzy dopuszczają się podobnych kradzieży, a także kierują odpowiednie wnioski do organów zajmujących się ściganiem przestępstw.

Matt Koble


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji