Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Jak strzelić w dziesiątkę we właściwy rynek...

Artykuły serwisu


Jak strzelić w dziesiątkę we właściwy rynek docelowy


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Istnieje powszechne nieporozumienie na rynku jak precyzyjnie zdefiniować rynek docelowy. Przynajmniej firmy definiują swój rynek docelowy używając charakterystycznych kryteriów demograficznych takich jak wiek, przychód, lokalizacja i tytuł zawodowy. Istnieją też firmy, które dodają pewne psychograficzne informacje takie jak hobby, zainteresowania, zwyczaje podróżowania zachowanie podczas kupowania. Wszystkie te informacje są ważne … ale to jest tylko 25% do określenia, kto idealnie pasuje do twojego obiektu.

Gdybyś miał rzucić strzałką w tablicę, czynniki demograficzne i psychograficzne twojego rynku docelowego będą przedstawiać najbardziej oddalony od środka pierścień na tablicy. To oznacza, że jeżeli celujesz wszystkimi swoimi działaniami rynkowymi i sprzedażą używając tylko informacji demograficznych i psychograficznych jako swoje kryterium rynkowe, będziesz miał trudny okres, aby strzelić w dziesiątkę, ze wszelkimi tego konsekwencjami. To przekłada się na zmarnowany czas, pieniądze i zasoby marketingowe skierowane do niewłaściwych ludzi – pewny znak, że twój obiekt jest źle ustawiony i nie ma prawidłowo sprecyzowanego klienta.

Poniżej znaki ostrzegawcze, że twój obiekt jest źle ustawiony:

1) Uważasz, że twoje strategie sprzedaży i marketingu mogą wytworzyć bardziej efektywne rezultaty.
2) Poświęcasz zbyt dużo czasu, pieniędzy i zasobów na próbie przekonania kogoś, dlaczego powinni kupić coś u ciebie.
3) Masz niski wskaźnik zamiany na sprzedaż.
4) Chciałbyś więcej powracających klientów z tych istniejących.
5) Stale próbujesz nowych produktów czy usług, aby zaspokoić zmieniające się potrzeby swoich klientów.
6) Twoi klienci mogą przenieść się do twojej konkurencji, jeżeli przedstawi ona nową ofertę lub promocję.

Proces ustawienia jest relatywnie łatwy do zrozumienia i zastosowania, ale tak często niedostrzegany przez wiele firm. Wymaga czterech prostych kroków. Krok pierwszy to wyznaczyć swoją misję. Krok drugi to określenie swoich wartości. Krok trzeci to określenie filozofii twojego biznesu i krok czwarty - określenie czynników demograficznych i psychograficznych dla twojego idealnego rynku.

Większość firm chce przeskoczyć od razu do kroku czwartego bez przechodzenia po kolei przez krok pierwszy, drugi i trzeci, co przyczynia się to do strat finansowych, spowodowanych ukierunkowaniem się na niewłaściwych ludzi.. Twój obiekt ma specyficzną misję, wartości i styl oraz filozofię. Ci ludzie, którzy doceniają twój styl i osobowość i stają się sojusznikami twoich wartości, twojej misji i filozofii twojej firmy… i którzy pasują do twoich demograficznego i psychograficznego profilu są twoimi idealnymi klientami.

Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby upewnić się, że wszystkie działania sprzedaży i marketingu są skupione wyłącznie na przyciągnięciu tylko twojego idealnego klienta jest ustawić twojej firmy w jego kierunku. Podzielmy krok po kroku proces ustawienia.

Krok pierwszy: zdefiniuj swoją misję

Twoja misja określa, dlaczego się tym zajmujesz. Określa, jakie są cele twojego obiektu. Np. twoją misją może być oferowanie podróżującym podczas czasu wolnego bezkompromisowej obsługi i luksusu. To całkiem inna misja niż obiektu, który obsługuje podróżujące rodziny z małymi dziećmi.

Organizacje non-profit są dobrym przykładem tego, jak pomyślnie stosować proces ustawienia. Instytucje charytatywne najpierw określają swoja misję i powód istnienia. Następnie przyciągają darowizny od ludzi, którzy wierzą w tą samą misję. Np. Stowarzyszenie Walki z Rakiem Płuc szuka tylko ludzi, którzy chcą wesprzeć starania w leczeniu raka płuc. Jeżeli nie jesteś sojusznikiem ich misji najprawdopodobniej nie przeznaczysz darowizny na tą instytucję dobroczynną. Jeżeli znałeś kogoś, kto cierpiał na raka płuc, wtedy możesz być skłonny wesprzeć tą sprawę. Organizacje dobroczynne szukają ludzi, którzy są sojusznikami ich specyficznej misji. Nie zmienią swojej misji tylko po to, by otrzymać darowizny od ludzi, którzy są dobroczynni.

Krok drugi: określ swoje wartości

Wartości twojej firmy przedstawiają zalety, jakie uważasz, że są najważniejsze w wykonywaniu twojej pracy. Potencjalni klienci, którzy podzielają te same wartości zostaną przyciągnięci przez ciebie. Te wartości muszą być demonstrowane w twojej firmie, poprzez twoje komunikaty i działania. Ludzie, którzy są sojusznikami wartości twojej firmy będą bardziej lojalnymi klientami. Wartości firmy przychodzą z góry i muszą być demonstrowane we wszystkich swoich działaniach i przekazach. To jest jedyny sposób, w jaki potencjalny klient może określić czy odpowiednio sprostasz jego potrzebom. Twoim idealnym klientem jest ktoś, kto dzieli i docenia te same wartości, co ty – czy to obsługa, możliwości, niezawodność, zabawa czy wygoda. Ustalasz standard i następnie pozwalasz ludziom, którzy doceniają ten standard, aby stali się twoimi sojusznikami.

Krok trzeci: określ filozofię swojej firmy

To jest proces odchwaszczania, który jest podstawowym krokiem w procesie ustawienia, aby określić twojego idealnego klienta.

Najbardziej dochodowi klienci dla twojej firmy to te osoby, które wyrażają chęć kupienia twojego produktu i podzielają tą samą filozofię, co ty. To jest – w istocie – wzajemne przyciąganie.

Misją twojej firmy jest dostarczenie szczególnego zestawu usług i produktów, które spełniają potrzeby szczególnej publiki. Filozofia twojej firmy wyjaśnia, dlaczego to jest istotne. To jest większy obraz, dlaczego jesteś na swojej misji??

Zapytałem jednego z moich klientów, który ma firmę doradczą w sprawach technologii komputerowych, aby określił idealnego klienta. To był jego opis.

Czynniki demograficzne idealnego klienta:
Firmy rozmieszczone na określonej geograficznie powierzchni, zatrudniające więcej niż 5 osób i posiadające lokalną sieć.

Czynniki psychograficzne idealnego klienta:
Płacą rachunki na czas.

Wszyscy z jego obecnych klientów pasują do tych czynników demograficznych i psychograficznych. Zapytałem, czy czuje, że wszyscy jego klienci doceniają jego usługi. Przyznał, że miał kilku klientów, co, do których miał poczucie, że właściwie nie cenili jego czasu, kwestionowali jego pracę i chcieli dodatkowych usług za darmo. Podczas gdy pasowali do profilu czynników demograficznych właściwego klienta, stawali się drenem jego czasu i zjadali zyskowność jego firmy.

Następnie namówiłem go do rozmowy na temat filozofii jego firmy. Po dokładniejszym śledztwie, powiedział, że on naprawdę chciał pracować z klientami, którzy wierzą, że ich sieć komputerowa stanowi integralną część sukcesu ich firmy. Mógł pomóc tym firmom w ich działaniach, aby ich technologia była bardziej wydajna a pracownicy bardziej produktywni. Sprecyzowaliśmy jego filozofię firmy.

Filozofia firmy: Twoja sieć komputerowa jest ważnym elementem potrzebnym do wzrostu i osiągnięcia sukcesu twojej firmy.

Ktokolwiek, kto spełnia kryteria demograficzne, posiada te same wartości i tą samą filozofię firmy, będzie idealnym klientem dla niego. Ktokolwiek inny - będzie stratą czasu i nie będzie cenił jego usług… nawet, jeżeli pasuje do profilu demograficznego.

Zrozumiał, że klienci, którzy nie cenili jego usług, także nie podzielali tej samej filozofii firmy. Nie chcieli poszukiwać nowych sposobów użycia istniejącej sieci komputerowej do wzrostu ich produktywności, komunikacji i zyskowności ich firmy.

Pomyśl teraz o swoim obiekcie. W co musi ktoś wierzyć, aby zrozumieć wartość tego, co oferujesz? Jeżeli filozofią twojego biznesu jest, że podróżujący powinien być rozpieszczany i powinien móc rozluźnić się w spokojnym otoczeniu, wtedy prawdopodobnie zaoferujesz w swoim obiekcie udogodnienia Spa. Tylko ludzie, którzy podzielają tą samą filozofię na temat podróży i którzy cenią te udogodnienia będą twoimi idealnymi klientami.

Krok czwarty: określ czynniki demograficzne i psychograficzne twojego rynku docelowego.

Jak widzisz, wszystkie pierwsze trzy kroki dotyczą ciebie, a nie twojego klienta. Określasz swoją misję, swoje wartości i filozofię swojej firmy. Następnie zidentyfikuj czynniki demograficzne i psychograficzne rynku docelowego. Kiedy połączysz wszystkie te kroki, idealnym klientem będzie ktoś, kto doceni i może identyfikować się z twoją misją, twoimi wartościami i filozofią firmy, a także z czynnikami demograficznymi i psychograficznymi, które ustaliłeś.

Jeżeli pominiesz krok pierwszy, drugi i trzeci z pewnością będziesz mówił o zbyt wielu osobach, które nie doceniają tego, co oferuje twój obiekt. Większość firm idzie w tym, złym kierunku. Identyfikują grupę, którą starają się zdobyć a następnie wypróbowują oraz starają się zrozumieć, czego ta grupa pragnie poprzez jednostajne oferowanie nowych produktów i usług. Jeżeli grupa, którą wypróbowujesz do pozyskania nie jest sojusznikiem w misji twojej firmy, wartościach czy filozofii firmy będzie to dla ciebie ciężki okres, aby pozyskać lojalność od tej grupy. Będziesz musiał stale starać się o nowe promocje i oferty, aby utrzymać ich zainteresowanie.

Kiedy już raz jasno sprecyzujesz idealny rynek docelowy, używając tego procesu ustalenia, odnajdowanie odpowiednich potencjalnych klientów stanie się łatwiejsze. Jedyną drogą, aby rzeczywiście dowiedzieć się, kto jest sojusznikiem twojej firmy jest twoja komunikacja.

Jeżeli komunikujesz się za pomocą materiałów drukowanych, musisz użyć strategii marketingowych, które są skierowane do ludzi, którzy pasują po określonego profilu demograficznego i psychograficznego. Może mieć to postać reklam, broszur, strony internetowej, kampanii e-mail, bezpośredniej poczty. Proces odchwaszczania i kwalifikacyjny jest pokazany w twoich materiałach. Gdzieś w pewnym miejscu twoich działań marketingowych, obok korzyści, jakie oferujesz powinieneś wetknąć swoją misję firmy, wartości i filozofię firmy. Prawidłowy, skierowany materiał będzie odwoływać się do ludzi, którzy pasują do profilu twojego idealnego klienta i którzy potrzebują twoich produktów i usług.

Ostatnio miałam możliwość wypowiadania się na temat procesu sojuszu przed zespołem kierowników w bardzo dużym, ekskluzywnym hotelu na Florydzie. Zwróciłam uwagę, że ich strona, chociaż posiada bardzo profesjonalny wygląd używa słów – „niezwykły, czarujący i magiczny”, aby opisać obiekt. Kiedy przyjechałam pod hotel nie było tam nic niezwykłego i czarującego, jeżeli chodzi o atmosferą, ani wnętrze obiektu. Owszem był niezwykle przyjemny a obsługa wyjątkowa – jednak nie zasługiwał na słowa „niezwykły i czarujący”. Słowa i zdjęcia nie są jedynym narzędziem do komunikacji opisującej, kim jesteś i kogo chcesz obsługiwać. Ten obiekt przegapił wielką marketingową możliwość używając słów, które niewłaściwie informowały o jego idealnym rynku docelowym.

Nie ma sensu marnować czas i pieniądze, zwracając się do złych ludzi. Raz już wejdziesz w proces sojuszu i zastosujesz go dla swoich wysiłków marketingowych i sprzedaży, a zobaczysz, jak dużo prościej jest przyciągnąć twojego idealnego klienta do twoich drzwi.

Debbie Bermont


© Copyright Debbie Vermont, Source Communications
Tytuł artykułu w oryginale "How To Hit A Bulls Eye With The Right Target Market"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Debbie Bermont – ekspert w dziedzinie sprzedaży i marketingu, założycielka firmy świadczącej usługi w zakresie doradztwa marketingowego – Source Communications, przez 20 lat kariery pracowała m.in. jako account manager w branży marketingu bezpośredniego czy vice-prezes wartej 2 mld dol. instytucji finansowej, pomagała wielu firmom we wdrożeniu strategii marketingowych m.in. Citibank, Household International, Hewlett Packard itp., profesjonalny wykładowca (była prezes oddziału The National Speakers Associations w San Diego), autorka książki Outrageous Business Growth i wielu publikacji w magazynach biznesowych.

Kontakt:
Debbie Bermont
Source Communications
email:
Info@debbiebermont.com
www.debbiebermont.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji