Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » 10 rzeczy, którymi powinni się zająć hotelarze na...

Artykuły serwisu


10 rzeczy, którymi powinni się zająć hotelarze na Facebooku, a prawdopodobnie tego nie robią


Dodano: 2012-03-22

Drukuj


Facebook stał się jedną z konieczności w każdej współczesnej strategii marketingowej i każdy społecznie świadomy hotel powinien mieć tam swoją własną stronę. Ale skoro jest ono tak nowe, to skąd masz wiedzieć co robić? Dlaczego powinieneś inwestować czas angażując osoby do pracy na Facebooku?

Odpowiedź jest prosta. Wyszukiwarki takie jak Google uwzględniają interakcje z serwisami społecznościowymi typu  Facebook i jego algorytmami wyszukiwania. Oznacza to, że można uzyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania i w związku z tym przewagę nad konkurencją tylko poprzez zaangażowanie w portalu społecznościowym, jak również wygenerować w ten sposób dużo większy ruch na twojej stronie wyposażonej w urządzenie do dokonywania rezerwacji.

Poniżej rekomendacje 10 najważniejszych rzeczy, którymi powinniście się zająć na Facebooku, a prawdopodobnie tego nie robicie.



1. Utwórz specyficzny dla twojej strony na Facebooku adres URL
Jeśli nie utworzyłeś jeszcze takiego adresu, zrób to teraz. To działa na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”, zgłoś więc swój adres, zanim ktoś wpadnie na taki sam pomysł i szybciej go zrealizuje! Wyszukiwarki indeksują Facebook i uwzględniają adres URL w rezultatach wyszukiwania. Odwiedź po prostu stronę http://www.facebook.com/username i postępuj zgodnie ze wskazówkami. Twój adres URL nie może być zmieniony, kiedy został już ustalony, więc upewnij się, że dobrałeś go starannie. Rada: uwzględnij w nim nazwę miasta, jednostki administracyjnej lub kraju w zależności od tego, w jaki sposób użytkownicy wyszukują twoją stronę w Google’u. Na przykład, facebook.com/nazwahoteluparyż.

2. Promuj swoją wizualną tożsamość poprzez filmy video
Zdjęcia to wspaniała sprawa, ale nic tak nie sprzedaje hotelowych usług, niż oglądanie dobrego filmu video, tak więc promuj swój hotel poprzez filmy video na stronie Facebooka. Stwórz filmy o charakterze ogólnym lub specyficzne niszowe prezentacje, wykorzystaj YouTube w charakterze hosta i dziel się nimi na swojej stronie, a alternatywnie możesz załadować je bezpośrednio. Filmy video uzyskują także więcej trafień twojego hotelu w wyszukiwarkach bowiem również ukazują się w wynikach wyszukiwania.

3. Korzystaj z narzędzi Facebooka
Każdy administrator twojej strony na Facebooku będzie miał dostęp do jego narzędzi monitorujących, które mogą być potężnym narzędziem śledzenia rozwoju i wyników twojej strony. Będziesz w stanie przeanalizować, jakie rodzaje wpisów są najbardziej popularne, monitorować wzrost liczby twoich zwolenników i jakość współdziałania, skontrolować ilość odsłon strony i śledzić wrażenia wywierane na użytkownikach. Rada: Będziesz w stanie dowiedzieć się, jak wielu twoich fanów „ukryło cię” przed strumieniem swoich treści – jeżeli wskaźnik ten jest wysoki, to może to oznaczać, że zbyt często zamieszczasz wpisy lub są one o nie odpowiedniej zawartości. Monitorując te mierniki będziesz w stanie przystosować do potrzeb swoje zaangażowanie i strategię zawartości.

4. Umieść hotel w usłudze Facebook Places
Usługa Facebook Places, polega na oznaczaniu swojej bieżącej lokalizacji na mapie na Facebooku. Upewnij się, że twój hotel się tam znajduje. Powinien już tam być, a jeżeli nie, to łatwo można do tej usługi dodać. Zachęcaj użytkowników do „sprawdzania” wiadomości korzystając z Places oferując zachęty w postaci bezpłatnych drinków w barze lub zniżkowy kupon za określoną liczbę wejść na stronę. Za każdym razem, kiedy użytkownik sprawdza twoją stronę, promowane to jest w ich sieci dając ci dodatkową ekspozycję, zwiększając świadomość marki, jak również potencjalnie dodając więcej kliknięć przyciska „like” do twojej strony.

5. Korzystaj z aplikacji umożliwiającej dodanie komentarza
Facebook posiada program umożliwiający dodawanie komentarzy, który można bezproblemowo zainstalować na swojej stronie. Umożliwia on gościom pozostawienie szczerych opinii i komentarzy o hotelu. Opinie te pozwolą twoim potencjalnym klientom dowiedzieć się, czego mogą spodziewać się po obiekcie. W przypadku niekorzystnej opinii, nie musisz koniecznie jej usuwać. Odpowiedz użytkownikowi w pozytywnym tonie i zastanów się, w jaki sposób możesz usprawnić działanie hotelu lub uzupełnić jego wyposażenie. Możesz także publikować na stronie komentarze o twoim hotelu pojawiające się na stronie TripAdvisor.

6. Organizuj konkursy w celu inicjowania współdziałania z użytkownikami
Organizowanie konkursów na Facebooku jest wspaniałym sposobem pozyskiwania swoich  zwolenników. Jeżeli ktoś spostrzega konkurs, do którego przyłącza się jeden z jego znajomych w swoim kanale informacyjnym, to prawdopodobnie również się do niego przyłączy i zarekomenduje go innym swoim znajomym, i tak dalej. Konkursy dają nieograniczone możliwości, ale bądźcie ostrożni – Facebook posiada instrukcje tego, co można, a czego nie można robić, upewnij się więc, czy dobrze się z nimi zapoznałeś i w razie konieczności wykorzystaj aplikację niezależnej strony do przeprowadzenia konkursu.

7. Dodaj do swojej strony, stronę powitalną
Wchodzenie na specjalistycznie przystosowaną stronę powitalną na Facebooku jest dużo bardziej pociągające niż oglądanie podstawowej strony lub strony z ogólnymi informacjami. Liczą się przede wszystkim pierwsze wrażenia zaprojektuj więc swoją własną stronę powitalną. Możesz zmienić ustawienia swojej strony tak, aby każdy nowy użytkownik wchodził automatycznie na twoją powitalną stronę.

8. Wykorzystuj usługę pytań Facebooka
Każdy może dodać pytania Facebooka do swojej strony, a dla hotelarzy jest to doskonałe narzędzie do badania użytkowników i uzyskiwania ich opinii. Program umożliwia przeprowadzanie szybkich sondaży w celu zebrania opinii i zorientowania się w możliwościach pozyskania nowych gości lub zadawania pytań – jest on doskonały wtedy, kiedy zamierzasz przetestować nowe usługi lub połączyć pakiety. Na początek zapoznaj się ze stroną www.facebook.com/questions.

9. Korzystaj z reklam na Facebooku
Piękno reklamowania się na Facebooku polega na tym, że możesz ustawić reklamy na preferowaną grupę demograficzną w oparciu o informacje z profili użytkowników. Niezależnie więc od tego, czy zamierzasz dotrzeć do 20-paroletnich kobiet, mężczyzn grających w golfa, czy par małżeńskich, możesz to zrobić przy pomocy Facebooka. Jeszcze zanim umieścisz swoją reklamę, możesz skorzystać z platformy reklamowej, aby zorientować się w szczegółowych danych demograficznych użytkowników, a następnie dodać lub usunąć filtry, w zależności od potrzeb. Aby zapoznać się z zasadami reklamowania zajrzyj na stronę http://www.facebook.com/advertising.

10. Zezwalaj użytkownikom na bezpośrednią rezerwację z Facebooka
Pomyśl o zaoferowaniu funkcji bezpośredniej rezerwacji przez Facebook instalując urządzenie do rezerwacji. Umożliwia ono dostęp do funkcji rezerwacyjnej, gdzie klienci mogą sprawdzić poziom stawek i zarezerwować pakiety specjalne stworzone wyłącznie dla nich po korzystnych stawkach i dostępne tylko na Facebooku.


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji