Wtorek 16 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Nie pozwól by wewnętrzny e-mail zniszczył jedność...

Artykuły serwisu


Nie pozwól by wewnętrzny e-mail zniszczył jedność twojego zespołu


Dodano: 2013-07-08

Drukuj


Jak zapewne każdy regularny czytelnik moich artykułów wie, zawsze byłem zdecydowanym zwolennikiem szkolenia załogi w skutecznym wykorzystaniu zewnętrznego e-maila dla potrzeb sprzedaży i obsługi zapytań. Wspaniale było słyszeć opowieści o sukcesie zwiększenia współczynnika odpowiedzi na zapytania e-mail czy o całkowitym usprawnieniu świadczonych usług hotelarskich i skuteczności obsługi wszystkich gości, którzy preferują komunikowanie się w ten sposób. Podobnie, większość hoteli i firm hotelarskich może wiele zyskać dzięki wyszkoleniu swojej załogi z zakresu właściwej etykiety wewnętrznego e-mailingu. Odrobina uwagi poświęcona temu tematowi może pomóc członkom zespołu w bardziej wydajnym komunikowaniu się a także mieć pozytywny wpływ na relacje zarówno pomiędzy działami, jak i wewnątrz działów.

Nie ma żadnych wątpliwości, że e-mail ogólnie sprawił, że hotele zaczęły być prowadzone wydajniej, pozwalając na lepsza obsługę naszych gości. W przypadku, kiedy jest właściwie wprowadzony, wewnętrzny e-mailing staje się jasnym kanałem komunikacji pomiędzy wszystkimi członkami załogi zarządzającej. Przedtem, dyrektor zarządzający musiał dyktować notatki swojemu lub swojej asystentce, która następnie musiała napisać i rozprowadzić notatki, a teraz każdy z wewnętrznym dostępem e-mail, za pomocą jednego kliknięcia łatwo dotrze do każdego na schemacie organizacyjnym. W przypadku, kiedy jest używany najefektywniej jako narzędzie komunikacji, wewnętrzny e-mailing może pomóc wszystkim udziałowcom koordynować niezliczone szczegóły, konieczne w funkcjonowaniu hotelu.



Niestety, w większości hoteli (a zwłaszcza w firmach hotelarskich), z którymi aktualnie współpracuję, zauważam, że e-mailing staje się coraz bardziej szkodliwy dla jedności zespołu. Zamiast być narzędziem, które utrzymuje każdego w uprzywilejowanej pozycji, niewłaściwy e-mailing równomiernie niszczy związki międzyludzkie pomiędzy członkami zespołu, którzy spędzają niezliczone godziny odpowiadając i wysyłając nazbyt dopracowane wiadomości.

Problemem jest to, iż większość ludzi otrzymało zaledwie kilka wskazówek lub wcale, w jaki sposób najlepiej używać e-maila dla korzyści zespołu i co ważniejsze, kiedy NIE używać e-maila. Natomiast, nieoświecone kierownictwo hotelu spędza godziny wystrzeliwując się wzajemnie, wymieniając wolne, ale stałe kolejki. I analogia snajpera naprawdę ma zastosowanie dla niszczącego jedność wewnętrznego e-mailingu.

Tak jak snajper nie musi stawać twarzą w twarz ze swoimi ofiarami, tak osoby wysyłające destrukcyjne e-maile mogą wymierzać salwę pocisków uosobionych docinków i odosobnień, i „mówić” rzeczy, których nie powiedzieliby prosto w twarz lub przez telefon. Strzelcy ci wiedzą po prostu, komu skopiować, co wystrzelić aby trafić w czyjąś wiarygodność. Jednak w przeciwieństwie do ofiar snajperów, mogą one w odpowiedzi wystrzelić swoje własne „pociski” i dalej rozszerzać cyber-wojnę.

Poniżej przedstawiam wskazówki szkoleniowe i inne przemyślenia dla zapewnienia, że e-mail pracuje dla, a nie przeciwko twojej jedności zespołu:

Rozwijaj i przekazuj filozofię swojej firmy dotyczącą e-mailingu. Upewnij się, że uznawana etykieta e-mail dla wewnętrznego e-mailingu jest nakreślona jasno w twoich normach i podręcznikach. Większość podręczników podaje dodatkowo małą wskazówkę, poza zakazanym i nielegalnym e-mailingiem, prześladowaniem i/lub innym niewłaściwym użyciem.

Nakreśl przykłady, kiedy najlepiej używać komunikacji e-mail. Przypomnij wszystkim, że e-maile są idealne dla informacji powszechnych takich jak plany, ulepszenia systemu, uaktualnienia polityki firmy i innych wiadomości dotyczących firmy. Zachęć zespół, aby zastanowił się nad zbędną komunikacją, zaoszczędzeniu wszystkim czasu na czytaniu niepotrzebnych szczegółów i pomóż im skupić się na naprawdę ważnych e-mailach w ich skrzynkach.

Podaj przykłady, kiedy nie komunikować się za pomocą e-maila. E-mail nigdy nie jest miejscem, aby kierować tematy, które najprawdopodobniej wytworzą wiele pytań, kontrowersji i dyskusji. Spotkania, telefoniczne konferencje czy prezentacje w sieci są dużo bardzie efektywne, ponieważ pozwalają na reakcję i współdziałanie.

Złe wieści nigdy nie powinny być przekazywane za pomocą e-maila. W przypadku, kiedy masz złe wieści, z którymi musisz się podzielić z załogą upewnij się, że odbywa się to osobiście lub przynajmniej przez telefon. To pomoże oddać wrażliwość i zminimalizuje zbytnią reakcję na wrażliwe sprawy.

Nigdy nie używaj „CC” (DW) e-mail, aby kogoś zdyskredytować. Ta bardzo powszechna praktyka może być jednym z najbardziej destrukcyjnych wykorzystań e-maila. Zanim dodasz kogoś do listy cc (DW), upewnij się, że naprawdę powinni być poinformowani. Unikaj bycia „e-mailowym plotkarzem”.

Bezpośrednio ucz poszczególnych nadawców. Kiedy twoi koledzy i podwładni używają e-maila niewłaściwie, zareaguj używając staromodnej drogi, przez telefon albo osobiście, aby wpłynąć na ich przyszłą zgodność. Nie zawsze jest łatwo uczyć swoich kierowników, ale czasami potrzebują tego najbardziej, wiec wyślij wskazówki także odgórnie w swojej organizacji.

Poprzez udane użycie wewnętrznego e-mailingu będziesz rozwijać szybką i wydajną komunikację na wszystkich poziomach swojej organizacji. Co ważniejsze, upewnisz się, że twoi najlepsi pracownicy nie marnują niezliczonych godzin każdego dnia pisząc i czytając szkodliwe i destrukcyjne e-maile a zamiast tego odbierają telefon czy idą, aby przedyskutować z kimś coś, co wymaga załatwienia.

Douglas Kennedy


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji